printlogo


کد خبر: 248339تاریخ: 1401/3/25 00:00
یک مارتینلی دیگر در آرسنال، این بار از سائوپائولو
مارکینیوش اسیر وسوسه اروپا

آخرین بار که آرسنال برای خرید یک مهاجم جوان به بازار برزیل رفت، سود خوبی به دست آورد. گابریل مارتینلی از یک بازیکن نسبتاً گمنام در دسته چهارم لیگ کشورش به یکی از هیجان‌انگیزترین مهاجمان جوان لیگ برتر و بازیکن ثابت تیم ملی برزیل تبدیل شد.
حالا آرسنال همان راه را دوباره در پی گرفته و یک مهاجم جوان خریده که رویایش پوشیدن پیراهن سلسائو است. مارکینیوش 19 ساله با 3 میلیون پوند نخستین خرید تابستانی تیم میکل آرتتا شده است اما آیا او یک مارتینلی دیگر می‌شود؟
اگر بخواهیم از یک کلمه برای توصیف مارکینیوش استفاده کنیم، آن سرعت است و او یک سال قبل در نخستین بازی حرفه‌ای خود که در ترکیب اصلی قرار گرفت، این را ثابت کرد.
بعد از سه بازی به‌عنوان یار تعویضی، مربی وقت سائوپائولو، هرنان کرسپو در بازی برگشت یک‌هشتم‌نهایی کوپا لیبرتادورس مقابل راسینگ کلاب او را در ترکیب اصلی گذاشت. بازی رفت یک - یک شده بود اما با درخشش مارکینیوش که با سرعت خود دفاع میزبان را به هم ریخته بود، نماینده برزیل 3 بر یک پیروز شد. 
ضربه او بعد از برخورد با تیرک دروازه حریف به هم تیمی‌اش رسید تا گل اول را بزند و بعد نخستین گل دوران حرفه‌ای خود را به ثمر رساند. پاس گل سوم را هم مارکینیوش داد. این لحظه افتخارآمیزی برای مارکینیوش بود که در هشت سالگی در آکادمی سائوپائولو ثبت‌نام کرده بود.
بعد از طی مراحل مختلف، شاید بزرگترین اتفاق برای او در زمانی افتاد که به تیم زیر 20 سال باشگاه دعوت شد تحت مربیگری اسطوره فنرباغچه، الکس دی سوزا. او در سه بازی اول، دو گل زد و دو پاس گل داد با آنکه رقبایش دو یا سه سال از او بزرگتر بودند. الکس به کرسپو او را پیشنهاد داد و به تیم اول باشگاه رفت.
 تمرین در کنار امثال دنی آلوز و میراندا او را به وحشت نینداخت ضمن اینکه کرسپو به او دستور داد با حرکات مورب از کناره‌ها خودش را در موقعیت گلزنی در محوطه جریمه رقبا قرار دهد. بازی او مقابل راسینگ نشان داد به توصیه مربی گوش کرده. کرسپو بعد از آن بازی گفت:«مارکینیوش یک هفته قبل اولین بازی‌اش را انجام داد و در این مسابقه عالی بود. برایم مهم نیست بازیکن 18 سال دارد یا 40 سال. وقتی خوب تمرین می‌کند و آماده است، بازی می‌کند.»
آن پیروزی اوج دوران مارکینیوش در سائوپائولو بود هر چند او هرگاه فرصت به دست آورده، انتظارات را برآورده کرده. او در 41 بازی برای تیمش چهار گل زده و سه پاس گل داده هر چند متوسط زمان بازی‌اش 35 دقیقه در هر مسابقه است.
اگرچه هواداران آرسنال او را با مارتینلی مقایسه می‌کنند اما هواداران سائوپائولو او را دارای شباهت‌هایی می‌بینند با یکی دیگر از محصولات آکادمی باشگاه بزرگ برزیلی که به لیگ برتر رفته است: لوکاس مورا.
سائوپائولو تلاش کرد او را حفظ کند و قراردادش را تمدید کرد که بر اساس آن دستمزدش 13 برابر شد اما وسوسه بازی در اروپا قوی‌تر بود و به انگلیس رفت.
 همه چیز مهیا است تا هواداران آرسنال عاشق یک ستاره سرعتی برزیلی دیگر شوند.

Page Generated in 0.0051 sec