printlogo


کد خبر: 248336تاریخ: 1401/3/25 00:00
خداحافظی احساسی اسطوره رئال مادرید
از اشک آنچلوتی و رائول تا پیام جالب کریستیانو رونالدو

مارسلو دفاع چپ برزیلی کهکشانی‌ها روز دوشنبه هنگام خداحافظی از رئال مادرید نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد، خداحافظی احساسی او اشک کارلو آنچلوتی و رائول گونزالس را هم درآورد. مدافع برزیلی همچنان برای ادامه فوتبال انگیزه دارد و هنوز تصمیمی برای بازنشستگی نگرفته است.
مارسلو در کنفرانس خبری گفت: «من به آینده زیاد فکر نمی‌کنم، دوست دارم در لحظه زندگی کنم. ترک باشگاهی که تمام زندگی شماست واقعاً سخت است. از آینده ترسی ندارم. با تمام وجودم اینجا بازی کردم و مشتاقانه منتظر اتفاقات بعدی هستم.»
مارسلو هنوز در مورد آینده‌اش تصمیم نگرفته است اما تأکید کرد که قصد بازنشستگی و یا بازی در زادگاهش برزیل را ندارد، بلکه می‌خواهد در اروپا و تیمی که در لیگ قهرمانان حضور دارد به فوتبالش ادامه دهد.
این بازیکن 34 ساله در سال 2007 به جمع سفیدپوشان مادرید اضافه شد و 546 بازی برای این تیم انجام داد. او پس از کسب پنجمین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان کاپیتان تیم، بیست و پنجمین جام با رئالی‌ها را در کمد افتخاراتش گذاشت و به‌عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ 120 ساله رئال ترک کرد.
مارسلو در پایان گفت: «این یک خداحافظی نیست. اینجا خانه من است و هیچ وقت احساس نمی‌کنم که رئال مادرید را ترک می‌کنم. با سری بالا از این در خارج می‌شوم و قطعاً خانواده‌ام به من افتخار می‌کنند.»
با وجود اینکه مارسلو در بیشتر دوران حرفه‌ای خود یک بازیکن کلیدی بود، در فصل‌های اخیر دقایق کمتری به میدان رفت. او در فصل 22-2021 تنها 12 بازی در لیگ انجام داده است. با وجود سختی‌های نیمکت‌نشینی، بخوبی موقعیتش را درک کرد و تا پایان قراردادش در تیم ماند:«من این دو فصل با آنچلوتی و زیدان به خاطر دقایق کمی که به میدان می‌رفتم بحث کردم، اما حالا متوجه اشتباهم شدم و فهمیدم که می‌شود از راه‌های دیگر هم به تیم کمک کرد»
مارسلو پیام‌های خداحافظی از چند نسل از بازیکنان رئال مادرید از جمله کریستیانو رونالدو دریافت کرد.
این زوج نقش مؤثری در موفقیت‌های مادرید طی بیش از یک دهه اخیر داشتند و به همین دلیل ستاره فعلی منچستریونایتد پیامی احساسی برای مارسلو ارسال کرد.
رونالدو در پستی نوشت: «بیش از یک هم‌تیمی، برادری که فوتبال به من داد. در داخل و خارج از زمین، یکی از بزرگترین ستاره‌هایی که از حضور در رختکن کنار او لذت بردم. مارسلو، ماجراجویی جدیدت را شروع کن!»
مارسلو پیام‌های دیگری از هم‌تیمی‌ها و کاپیتان‌های سابق رئال مادرید نیز دریافت کرد.
ایکر کاسیاس در پستی برای او نوشت: «به‌عنوان یک جوان آمدی. یادت می‌آید چند بار فریاد زدم «مارسلووو برگرد!» بابت همه چیز و اسطوره‌ای که هستی از تو ممنونم. تو را در آغوش می‌گیرم و بهترین‌ها را برایت آرزو می‌کنم.»
 وینیسیوس جونیور گفت: «مارسلو! برای همه چیز متشکرم! اسطوره به‌عنوان بازیکنی که بیشترین افتخارات را در بهترین باشگاه جهان دارد. بازی کردن کنارت و یادگیری از شما لذت‌بخش بود. هیولای درون و بیرون زمین، شماره 12 ابدی»
تونی کروس نوشت: «می‌توانم بگویم که با بهترین دفاع چپ تمام دوران بازی کرده‌ام.» 

Page Generated in 0.0050 sec