printlogo


کد خبر: 248335تاریخ: 1401/3/25 00:00
سوژه

احتمال جدی: الکس با اشکان به استقلال می‌آید
اگر باشگاه استقلال امروز الکساندر نوری را به‌عنوان سرمربی جدید خود برگزیند باید منتظر اتفاقات جذابی در این باشگاه بود. شنیده می‌شود نوری به مسئولان باشگاه استقلال گفته اگر درنهایت به‌عنوان سرمربی این باشگاه برگزیده شود، اشکان دژاگه را که اکنون در لیگ دوی قطر بازی می‌کند با خود به استقلال خواهد آورد. اینکه دژاگه که از لیگ ایران فاصله گرفته در شرایط فعلی از آمادگی کافی برای بازی در ترکیب استقلال برخوردار باشد، مشخص نیست اما این بازیکن به هر حال از تجربیات مناسبی برخوردار است و شاید با تمرینات ویژه و کسب آمادگی بتواند به یکی از ارکان کلیدی استقلال در فصل بیست و دوم تبدیل شود. البته ابتدا باید تکلیف حضور نوری در استقلال مشخص شود و بعد از آن درباره لیست ورودی‌ها بحث کرد.
 
چرا تمام گزینه‌های داخلی استقلال خط خوردند؟
هیچ کس نمی‌خواهد به جای فرهاد بیاید
 کادر مدیریتی باشگاه استقلال بعد از منتفی شدن ماجرای نکونام اعلام کردند استفاده از سرمربی ایرانی برای فصل آینده منتفی شده و آنها به‌دنبال جذب یک سرمربی خارجی هستند. کاملاً طبیعی بود که با توجه به نتایج خوب فرهاد مجیدی و قهرمانی ارزشمندی که استقلال با این مربی به دست آورد، کار جانشین او فوق‌العاده دشوار می‌شود و مربیان داخلی هم دقیقاً به خاطر همین مسأله از پذیرفتن سمت سرمربیگری استقلال شانه خالی می‌کنند چون بخوبی می‌دانند حتی اگر فصل را خوب استارت بزنند در هر مقطعی که دچار بحران شوند، هواداران استقلال به‌شدت علیه آنها موضع گرفته و فرهاد مجیدی را به رخ کادر فنی جدید می‌کشند. روی همین اصل هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد چنین اتفاقی برایش رخ دهد و در استقلال منفور هواداران شود. شاید دقیقاً به همین خاطر بود که جواد نکونام و رضا عنایتی ترجیح دادند ماجرا را چندان دنبال نکنند چون نمی‌خواهند فضای استقلال کاملاً علیه آنها شود. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که به غیر از جواد نکونام، مدیران استقلال روی بقیه گزینه‌های داخلی نگاه چندان جدی نداشتند.
 
برخلاف ادعای مدیران استقلال
قرارداد یامگا مشروط است
 کوین یامگا با باشگاه استقلال قرارداد دوساله‌ای را به امضا رساند که هنوز یک فصل دیگر از آن باقی مانده است. کوین یامگا یکی از بهترین و تأثیرگذارترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود و توانست نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ برتر ایفا کند. مدیران باشگاه استقلال که از عملکرد این بازیکن رضایت کامل دارند بزودی با او تسویه حساب مالی انجام خواهند داد. یکی از مدیران باشگاه استقلال درباره یامگا گفت: «یامگا با استقلال قرارداد دارد و به طور حتم فصل آینده نیز با پیراهن آبی به میدان خواهد رفت. قرارداد او دو ساله بوده و هیچ ‌بندی برای جدایی وی وجود ندارد.» این در حالی است که این بازیکن در فهرست خرید یحیی گل‌محمدی قرار دارد و پرسپولیسی‌ها با او وارد مذاکره شده بودند اما این بازیکن بعید است به تیم رقیب برود. البته یک نکته مهم در خصوص یامگا وجود دارد؛ برخلاف اینکه گفته می‌شود این بازیکن شرطی در قراردادش ندارد اما قرارداد او مشروط است و اگر استقلالی‌ها در فصل نقل و انتقالات حواسشان جمع نباشد احتمال دارد که او را از دست بدهند!
 
هافبک سانتاکلارا در استقلال؟
پس از پایان فصل و شروع شایعات اسامی زیادی به‌نام استقلال برای حضور در فصل بعد پیوند خورد. در این بین نام‌هایی نظیر سعید صادقی، کاوه رضایی، محمد نادری، علی کریمی، علیرضا کوشکی، یاسین سلمانی و محمد محبی مطرح شده است که تا این لحظه به‌دلیل نامشخص بودن شرایط سرمربی تیم جذب هیچ گزینه‌ای به مرحله نهایی نرسیده است. در چند روز اخیر نام الکس نوری نزدیکترین گزینه به نیمکت استقلال به حساب می‌آید و احتمالاً نام او معرفی خواهد شد. مشخص شدن تکلیف سرمربی، استقلال را وارد جریان نقل و انتقالات خواهد کرد. در همین راستا روز گذشته شایعه پیشنهاد رسمی استقلال به محمد محبی وینگر فصل گذشته سانتاکلارا پرتغال مطرح شد. اما آبی‌ها برای به خدمت گرفتن محبی که تا سال 2024 با سانتاکلارا قرارداد دارد باید هزینه دلاری بپردازند و توافق نهایی به پرداخت رقم رضایتنامه این بازیکن گره خورده است. هافبک بوشهری، این فصل 18 بار برای تیم پرتغالی به میدان رفت و موفق شد 2 بار دروازه حریفان را باز کند. قطعاً حضور هافبک خلاق و آینده‌داری مثل او کمک زیادی به استقلالی‌ها خواهد کرد و محبی هم بدش نمی‌آید فصل جام جهانی بیشتر به چشم بیاید و شانس دعوت شدن به تیم ملی و رفتن به قطر را افزایش دهد. باید دید نتیجه مذاکرات چه خواهد شد و استقلالی‌ها موفق به جذب این بازیکن و دریافت رضایتنامه‌اش خواهند شد یا نه؟
 
رقم پیشنهادی بالاست ، اما... 
هواداران استقلال خواستار تمدید قرارداد داسیلوا
 بعد از اتمام مسابقات لیگ برتر، مدیران باشگاه استقلال مذاکرات‌شان را با رافائل سیلوا آغاز کردند، ولی هنوز با این بازیکن به توافق نرسیده‌اند. چالش بزرگ استقلال برای حفظ این بازیکن، مبلغ پیشنهادی سیلواست. این مبلغ پیشنهادی بسیار سنگین است و همین موضوع باعث شده مذاکرات طرفین هنوز به نتیجه نرسد. سیلوا حاضر نشده است از مواضع خود درباره مبلغ پیشنهادی عقب‌نشینی کند و همین موضوع شاید در نهایت منجر به جدایی این بازیکن شود. این در حالی است که چندی پیش سیلوا در مصاحبه‌ای در خصوص ماندن در استقلال گفت: «قرارداد من با استقلال به پایان رسیده و الان هم در حال استراحت کنار خانواده‌ام هستم. در مورد آینده چیزی نمی‌دانم چون می‌خواهم فعلاً استراحت کنم. پیشنهادات مختلفی وجود دارد که به وقتش با مدیربرنامه‌هایم بررسی خواهیم کرد تا برای فصل آینده بهترین تصمیم را بگیرم.» سیلوا در ادامه گفت: «یکسری صحبت‌ها مطرح شد تا در استقلال بمانم و قراردادم را تمدید کنم. قطعاً استقلال هم جزو گزینه‌های من خواهد بود و به پیشنهاد تمدید قرارداد با این تیم فکر خواهم کرد.» اما این بازیکن برزیلی رقمی که به تازگی به استقلالی‌ها گفته خیلی زیاد است و همین نکته مسئولان استقلال را برای حفظ این بازیکن دچار تردید کرده است. به کمی عقب‌تر برگردیم؛ روزی که سیلوا بعد از اینکه مرادمند و یزدانی مشمول خدمت سربازی شدند به استقلال آمد و قرارداد شش ماهه بست. در آن مقطع وقتی خبرنگاران از مسئولان استقلال پرسیدند چرا قرارداد شش ماهه؛ در پاسخ شنیدند: «معلوم نیست این بازیکن از نظر کیفی در چه سطحی باشد و نباید در این خصوص ریسک می‌کردیم.» پاسخ این مسئول در آن زمان کاملاً منطقی بود اما بعد از اینکه سیلوا در استقلال جواب داد شاید مسئولان این تیم حسرت روزی را می‌خورند که با او قرارداد کوتاه‌مدت بستند و حالا رقم پیشنهادی این بازیکن آنها را مردد کرده. تا اینجای کار مسئولان استقلال نتوانستند رضایت سیلوا برای ماندن را بگیرند و معلوم نیست در آینده چه اتفاقی بیفتد.

 


Page Generated in 0.0058 sec