printlogo


کد خبر: 248330تاریخ: 1401/3/25 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
آرزوهای بر باد رفته با باینامو

نگاه فنی
جعفر برزگر 
 
امیر قلعه‌نویی یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتری را در اختیار داشت و حتی با جذب امین قاسمی‌نژاد و کی‌روش استنلی هم کامل‌تر شد. آنها در حالی عنوان چهارم جدول را به دست آوردند که فقط دو شکست را در مستطیل سبز تجربه کردند. شاید اگر آن اتفاق کسر هفت امتیاز رخ نمی‌داد آنها جایگاهی به مراتب بهتر را به دست می‌آوردند.
 
 
محرومیت امیر قلعه‌نویی
دیدار استقلال و گل‌گهر در نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل در شرایطی با شکست آبی‌های سیرجانی خاتمه یافت که امیر قلعه‌نویی بشدت نسبت به تصمیمات داور مسابقه که وحید کاظمی بود، اعتراض داشت و پس از مسابقه حرف‌های تندی به زبان آورد. 
چند روز پس از این مسابقه حالا سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر که همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ مسابقات به شمار می‌رود، با محرومیتی مواجه شده که پیش‌تر تجربه‌اش نکرده و سه ماه از فصل آینده باید از فوتبال دور باشد و 300 میلیون تومان هم جریمه نقدی بپردازد. 
او از بازی هفته هشتم مقابل سپاهان روی نیمکت تیمش نشست.
 
پارگی رباط صلیبی شاکری
تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس رفت که در این بازی با نتیجه یک-یک متوقف شد. 
در جریان این بازی یونس شاکری در برخورد با فرشاد فرجی دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و زمین بازی را ترک کرد. 
پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد او دچار پارگی رباط صلیبی شده است. شاکری در چهار مسابقه‌ای که به میدان رفت یک گل زد و دو پاس گل هم داده بود.
 
چهار بازیکن در اختیار باشگاه
قبل از بازی با استقلال بود که امیر قلعه‌نویی چهار بازیکنش را در اختیار باشگاه قرار داد. شایان ذکر است نوید عاشوری پس از سه جلسه فیزیوتراپی از امروز به تمرینات گروهی اضافه می‌شود. محسن فروزان و مهران گلزاری به دلیل انضباطی و مرتضی تبریزی و شایان مصلح به دلیل عملکرد فنی در تمرینات در تهران زیر نظر مربی بدنساز حضور پیدا کردند که پس از شرکت در جلسه کمیته انضباطی و پس از بازی با استقلال تهران به تیم اضافه خواهند شد.
 
حذف مقابل نساجی
تیم گل‌گهر در اولین بازی حذفی به مصاف تیم لیگ یکی شهرداری آستارا رفت. 
شاگردان امیر قلعه‌نویی با چهار گل حسین نخودکار، امین پورعلی، محمدرضا خانزاده و مرتضی تبریزی به مرحله بعد صعود کردند و حریف نساجی مازندران شدند. 
در حالی که ابتدا این گل‌گهر بود که توسط رضا شکاری به گل رسید اما در ادامه شاگردان ساکت الهامی سه مرتبه دروازه گل‌گهر را باز کردند تا در میان بهت هواداران‌شان از جام حذفی کنار گذاشته شوند.
 
تغییر نتیجه سه بازی
اریک باینامو بازیکن گابنی که فقط در سه بازی برای گل‌گهر به میدان رفت باعث دردسر تیمش شد. 
بعد از بازی با سپاهان بود که اعتراض‌ها به چگونگی صدور کارت بازی او و شکایت سه تیم دیگر کار دست سیرجانی‌ها داد و ابتدا با رأی کمیته انضباطی و پس از آن با تأیید کمیته استیناف هر سه بازی این تیم مقابل استقلال، پیکان و سپاهان با نتیجه 3-صفر به سود حریفان این تیم شد.
 
سعید صادقی مؤثرترین بازیکن
26 بازیکن در لیگ بیست و یکم برای گل‌گهر به میدان رفتند که عملکرد چند بازیکن نسبت به بقیه متفاوت بود. 
محسن فروزان با 26 بازی و 2340 دقیقه بیشترین حضور در میدان را نسبت به بقیه دارد. 
او 19 گل دریافت کرد و 13 بازی هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت. مرتضی تبریزی هم با هفت گل و پنج پاس گل یکی از خوب‌های این تیم بود. اما بدون تردید سعید صادقی با هفت گل و 13 پاس گل مؤثرترین بازیکن گل‌گهر در لیگ بود.
 
سهرابیان پرکارت‌ترین بازیکن
شاید بتوان آرمین سهرابیان مدافع گل‌گهر سیرجان را به عنوان پرکارت‌ترین بازیکن لیگ بیست و یکم معرفی کرد. او در 22 مسابقه‌ای که به میدان رفت 1877 دقیقه در میدان حضور داشت. تعداد اخطارهایی که او دریافت کرد به عدد یازده می‌رسد. به عبارتی هر دو بازی یک اخطار گرفته یا به طور میانگین هر 170 دقیقه یک کارت زرد.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec