printlogo


کد خبر: 248327تاریخ: 1401/3/25 00:00
سوژه

26 موردی که باید اصلاح شود
ورزشگاه انزلی فاقد شرایط میزبانی است
پیرو بازدید مورخ ۱۷ خرداد‌ماه ۱۴۰۱ که توسط سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری لیگ یک، که با حضور قربانعلی الماسخاله رئیس هیأت فوتبال گیلان، محمود رمضانی‌پور رئیس هیأت فوتبال انزلی، مجید ستوده رئیس اداره ورزش و پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان از ورزشگاه تختی بندر انزلی به جهت تأیید یکی از ورزشگاه‌های میزبان ملوان در لیگ برتر به عمل آمد، متأسفانه مواردی مشاهده گردید که اساساً ورزشگاه مذکور فاقد شرایط میزبانی اعلام شد، فلذا امکان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی انزلی امکانپذیر نمی‌باشد. 
از آنجا که مشکلات زیرساخت‌های ورزشگاه مذکور فراتر از موضوعاتی است که در این گزارش بتوان به تفصیل به آن پرداخت، تنها سرفصل‌های مورد نظر در زیر اشاره خواهد شد و بدیهی است جهت نهایی و اجرایی شدن هر یک از سرفصل‌های ذیل نیازمند هماهنگی و اخذ تأییدیه از سازمان لیگ می‌باشد.
سازمان لیگ 26 مورد را به انزلی‌چی‌ها اعلام کرده که باید برای کسب مجوز میزبانی آنها را برطرف کنند.
سازمان لیگ فوتبال ایران نهایتاً و مجدداً یادآور شد از آنجا که موارد مهم و اساسی می‌باشد که می‌بایست تا به امروز به آن توجه ویژه می‌شده، لذا ضروریست باشگاه محترم ملوان بندر انزلی تا رفع مشکلات اعلام شده (با هماهنگی سازمان لیگ و تأیید نهایی سازمان) هر چه سریعتر نسبت به اعلام ورزشگاه اصلی و ورزشگاه دوم میزبان رقابت‌های ملوان بندر انزلی در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اقدام نماید. 
بر این اساس هیأت فوتبال گیلان از تمامی مسولان ذیربط در استان، شهرستان و باشگاه می‌خواهد به مراتب اعلام شده از سوی سازمان لیگ در جهت رفع مشکلات ورزشگاه تختی بندر انزلی اهتمام ویژه داشته تا باشگاه پرافتخار ملوان در ورزشگاه خانگی خود میزبان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باشد. 
فصل جدید مسابقات لیگ برتر از سوی سازمان لیگ ایران اواسط مرداد اعلام شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، نیم فصل نخست قبل از جام جهانی به پایان می‌رسد.
 
با وجود اینکه فلیکس ماگات شانس اول است
سپاهانی‌ها کالدرون را بیشتر دوست دارند
جدایی محرم نویدکیا باعث شد تا مدیران سپاهان هم دقیقاً مانند مسئولان باشگاه استقلال این روزها پیگیر جذب سرمربی جدید باشند. 
ابتدا صحبت بر سر آن بود که جواد نکونام خواهد آمد ولی ماندگار شدن کاپیتان اسبق تیم ملی در فولاد، اصفهانی‌ها را به صرافت انداخت تا قید استفاده از سرمربی داخلی را بزنند و فقط سراغ گزینه‌های خارجی بروند. 
در شرایط کنونی فلیکس ماگات سرمربی اسبق بایرن مونیخ و شالکه شانس زیادی برای هدایت زردپوشان دارد و به نوعی گزینه اول آنهاست اما بعضی از مدیران سپاهان معتقدند گابریل کالدرون با توجه به کارنامه موفق در خاورمیانه و پرسپولیس بهتر می‌تواند به سپاهان کمک کند چون کاملاً با فضای فوتبال ایران آشناست و احتیاجی به سپری کردن وقت جهت آشنا شدن مجدد با فرهنگ حاکم بر فوتبال و کشورمان ندارد. 
کالدرون که سابقه هدایت تیم ملی عربستان در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را نیز دارد، تابستان سال ۱۳۹۸ به ایران آمد و هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت اما در میانه راه جای خود را به یحیی گل‌محمدی داد و ترجیح داد دیگر با پرسپولیسی‌ها همکاری نکند.
 
ادامه فعالیت رایکا بابل با اخذ تأییدیه
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، ادامه فعالیت باشگاه دسته اولی رایکای بابل را به اخذ تأییدیه از این کمیته منوط کرد.
براساس اعلام کمیته اخلاق، رأی محکومیت صادره علیه عباس کافی صادره از کمیته اخلاق پس از درخواست تجدیدنظرخواهی، از سوی کمیته استیناف قطعی شد. بر همین اساس، عباس کافی به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 100 میلیون ریال و شش ماه محرومیت از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شده است و ادامه فعالیت نامبرده، صرفاً پس از اجرای حکم و با اخذ تأییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.
همچنین رأی محکومیت صادره علیه باشگاه رایکای بابل و آقایان رحمان نجف‌زاده، علی‌اکبر جعفرنژاد و پیمان منیری حمزه کلایی صادره از کمیته اخلاق پس از درخواست تجدیدنظرخواهی، از سوی کمیته استیناف عیناً تأیید و قطعی شد. بر همین اساس باشگاه رایکای بابل به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد ریال و آقایان رحمان نجف‌زاده، علی‌اکبر جعفرنژاد و پیمان منیری حمزه کلایی هر کدام به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 500 میلیون ریال محکوم شده‌اند.
لازم به توضیح است قطعیت اجرای رأی دادنامه کمیته اخلاق در این خصوص به طرفیت آقای حسام حسن نتاج جلوداری به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 500 میلیون ریال در مرحله بدوی اعلام شده بود. 
لذا ادامه فعالیت باشگاه رایکای بابل و آقایان حسام حسن نتاج جلوداری، رحمان نجف‌زاده، علی‌اکبر جعفرنژاد و پیمان منیری حمزه کلایی، صرفاً پس از اجرای حکم و با اخذ تأییدیه از کمیته اخلاق امکانپذیر خواهد بود.
 

 


Page Generated in 0.0058 sec