printlogo


کد خبر: 248313تاریخ: 1401/3/24 00:00
منافی: نباید بازیکنانی مانند پهلوان را از دست بدهیم
رامین اگر با نیمکت‌نشینی کنار می‌آید در پرسپولیس بماند

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
جواد منافی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص دیدارمان مقابل الجزایر و شرایط فنی این دیدار توضیحات لازم را ارائه می‌دهد و از شرایط حاکم بر تیم ملی در اردوی قطر ابراز نارضایتی می‌کند.
   
بازی مقابل الجزایر که پس از مدت‌ها به‌عنوان حریف تدارکانی مقابل تیم ما بازی کرد را چگونه ارزیابی کردید؟
  به‌عنوان اولین بازی تدارکاتی‌مان دیدار مقابل الجزایر برای ما بد نبود اما واقعاً برای من و خیلی دیگر این سؤال مطرح است که چرا ما این قدر دیر با یک تیم که آن هم چند بازیکن اصلی‌اش را در اختیار نداشت بازی کردیم. متأسفانه برنامه‌ریزی و تدارکات ما بسیار ضعیف بود نکته‌ای که بازیکنان هم در مصاحبه‌هایشان بخوبی به آن اشاره داشتند و از شرایط اردو و اینکه بازی خوبی نداشتند به صراحت به بدترین شکل ممکن نارضایتی‌ خودشان را ابراز داشتنند که بسیار تأمل برانگیز و ناراحت کننده است.
به‌عنوان مدافع چپ سابق تیم ملی عملکرد خط دفاعی تیم ملی را چگونه ارزیابی کردید؟
  تیم ملی در ساختار دفاعی‌اش خصوصاً در دفاع میانی بسیار بد و ناهماهنگ و ضعیف کار کرد خصوصاً در نیمه اول دیدار مقابل تیم ملی الجزایر که دو دفاع میانی تیم ملی به هیچ وجه هماهنگی لازم را نداشتند و برای من واقعاً عجیب بود که چرا مانند یکی از بازی‌های تیم ملی امید که امید نورافکن در دفاع میانی بازی کرد این اشتباه توسط اسکوچیچ هم تکرار شد و از امید نورافکن که یک دفاع چپ تخصصی است در دفاع میانی استفاده شد. این امر موجب ناهماهنگی زیادی شد و در نیمه اول ناهماهنگی مشهودی را بین مدافعان و دروازه‌بان به وجود آورده بود که موجب دریافت گل اول تیم الجزایر شد اما زمانی که آقاسی به میدان رفت و در پست تخصصی خودش به بازی گرفته شد این مشکل کمتر شد.
چه بازیکنانی را برای دفاع میانی بهترین می‌دانید؟
  قدر مسلم شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان بهترین زوج دفاع میانی برای تیم ملی هستند و شاید به جهت آشنایی قبلی در پرسپولیس و تیم ملی درک خوبی از بازی در کنار یکدیگر دارندکه خوشبختانه بازی کردن این دو دفاع میانی اصلی تیم ملی در تیم الاهلی و بازی در کنار یکدیگر به شکل بهتری ارتقا خواهد یافت که از هر نظر این نکته به سود تیم ملی ما خواهد بود.
از تیم ملی به پرسپولیس برسیم. نقل و انتقالات مربوط به تیم را چگونه ارزیابی کردید؟
  تا الان خوشبختانه پرسپولیس از سایر تیم‌ها در نقل و انتقالات جلوتر است اما این مسأله دلیل نمی‌شود که ما بعضی از بازیکنان تأثیر‌گذار خودمان نظیر احسان پهلوان را از دست بدهیم بازیکنی که در پست هافبک میانی و چند پست دیگر هر بار که در پرسپولیس به مدان رفت بهترین نمایش‌ها را ارائه داد و یکی از بهترین بازیکنان بی‌حاشیه پرسپولیس بود که به معنای واقعی در خدمت تیم و کادر فنی بود و به نظرم احسان پهلوان نباید از تیم کنار برود.
در رابطه با کنار گذاشته شدن دو تن از اعضای کادر فنی پرسپولیس چه نظری دارید؟
  پست دروازه‌بانی که بحث تخصصی است به همین دلیل من نمی‌توانم در خصوص بحث مربی دروازه‌بانها اظهارنظری داشته باشم اما در خصوص مظاهر رحیم‌پور مربی بدنساز تیم باید بگویم ایشان کارشان را خیلی خوب در پرسپولیس انجام دادند و چند سالی می‌شود که در کنار کادر فنی و بازیکنان حضور داشتند به همین دلیل نباید از کار مربی‌ بدنساز پرسپولیس ایراد بگیریم. مربی که در تیم‌های اکسین و تراکتور با هم سابقه کار داشتیم و به نظرم به جهت شناختی که از ایشان دارم مربی بدنساز پرسپولیس را مربی خوبی می‌دانم اما بعد از آنکه چند بازیکن پرسپولیس در مقاطع مختلف دچار مصدومیت شدند این مسأله به عملکرد مربی بدنساز تیم ارتباط داده شد که مسأله درستی نبود و به نظرم بدنساز پرسپولس بخوبی انجام وظیفه کرد.
در خصوص پست‌هایی که فکر می‌کنید تیم پرسپولیس در آن مناطق نیاز به جذب بازیکن دارد چه صحبتی دارید؟
  حضور سروش در پرسپولیس احساس می‌شود و اصلاً برای من جای سؤال است چرا باید بازیکنی با کیفیت سروش را براحتی از دست بدهیم و بعد خیلی سخت به‌دنبال جذب مجدد او باشیم. جدا از او ما باید یک پلی‌میکر و دو مهاجم و یکی دو مدافع میانی ششدانگ هم جذب کنیم.
در خط دفاع کنار فکر نمی‌کنید با حضور اسماعیلی‌فر، رامین باید از پرسپولیس برود؟
  من و خیلی‌های دیگر دوست داریم رامین در پرسپولیس بماند اما با حضور اسماعیلی‌فر، رامین نمی‌تواند در پست هافبک راست بازی کند چون در آن صورت بازیکنانی مانند ترابی و چند بازیکن دیگر عملاً از چرخه بازی در تیم خارج می‌شوند به همین دلیل رامین باید به این مسأله هم فکر کند که به هر حال ممکن است بازی به او کمتر برسد و او باید تحمل نیمکت نشینی را هم داشته باشد و اگر بتواند با این مسأله کنار بیاید قادر است در پرسپولیس بماند.
 

Page Generated in 0.0048 sec