printlogo


کد خبر: 248306تاریخ: 1401/3/24 00:00
طنزیم

هومن جعفری
 
مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا بعد از تساوی این تیم مقابل انگلیس گفته: «صادقانه باید بگویم که انتظار چنین عملکردی را نداشتم. فکر می‌کردم که شرایط ما خیلی بدتر باشد. ما هنوز باید روی موارد زیادی کار کنیم، راهی طولانی و پر از خطر در پیش داریم.»
از این چند خط نتایج زیر را می‌گیریم:
1- ببینید اوضاع ایتالیا چقدر خراب است که مقابل انگلیس درب و داغان یک مساوی گرفته‌اند و سرمربی‌اش از خوشحالی اشک شوق ریخته!
2- تیم ملی پکیجی ایتالیا قرار بوده نتایج افتضاح‌تر بگیرد. بالاخره مانچینی خودش می‌داند چه تیم افتضاحی بسته. نکن آقای مانچینی! جام جهانی را که شوهر دادی رفت! با ایتالیا اینگونه مکن!
نتیجه اخلاقی: به مهدی مهدوی‌کیا بگویید یک دوره کلاس توجیه باخت و مساوی و حذف شدن برای مربیان اروپایی بگذارد. خیلی عقبند! حتی وقتی نتیجه خوب می‌گیرند، بلد نیستند برای خودشان درست و حسابی کلاس بگذارند!
هشتگ نه به مربی ایتالیایی!
هشتگ نه به سرمربی پکیجی!
هشتگ نه به تیم ملی پکیجی!
 
تلفات
یک جلسه هیأت رئیسه در ووشو تشکیل شد، دو نفر تلفات داد! خب آقا نمی‌توانید با هم حرف بزنید، چرا استعفا می‌دهید؟ مگر فدراسیون شما ووشو نیست؟ خب این سوسول بازی‌های استعفا چیست؟ مثل مرد در اتاق را ببندید، هرکسی سالم خارج شد حق با اوست! یک مقدار از فدراسیون‌های رزمی انتظارات‌مان بیشتر است. استعفا را در شطرنج هم می‌شود داد!
 
به ما چه!
می‌خواستم توصیه کنم یک کمپینی بگذاریم برای اینکه جواد خیابانی بازی‌های تیم ملی را گزارش نکند. بعد به این نتیجه رسیدم که اول یک کمپین بگذاریم که استیلی سرپرست تیم ملی نباشد! بعد دیدم واجب‌ترش این است که یک کمپین بگذاریم که اسکوچیچ را از تیم ملی بردارند! بعد دیدم از این مهم‌تر این است که کمپین بگذاریم که میرشاد از فدراسیون برود! بعد دیدم مهم‌تر‌ش این است که یک کمپین بگذاریم که اجازه بدهند یک رئیس قوی به فدراسیون بیاید. بعد دیدم شاید مهم‌ترش این باشد که یک کمپین بگذاریم که سجادی را از وزارت ورزش بردارند!
اگر منتظر هستید که من بالا بردن سطح کمپین را ادامه بدهم سخت در اشتباه هستید. ما اینجا طنزنویسیم. کمپین‌گذار نیستیم، خیلی هم همه چیز خوب است. تیم ملی هم خیلی خوب است. خیابانی هم گزارشگر خوبی است. اسکوچیچ مربی خارجی است. زبان خارجی بلد است. استیلی هم سی سال قبل در جام جهانی گل زده. میرشاد هم در حال زحمت کشیدن است. سجادی هم وزیر خوبی است! ما چکار داریم به این حرف‌ها؟ والا! لابد مدیران ورزش ایران که حقوق‌شان از ما بیشتر است، عقلشان هم از ما بیشتر است دیگر!
خودشان می‌دانند چه بکنند! چه دردی است آدم بیاید خودش را خراب بکند که تهش چه اتفاقی بیفتد؟ اسکوچیچ برود یحیی بیاید؟ به ما چه اصلاً!

Page Generated in 0.0049 sec