printlogo


کد خبر: 248248تاریخ: 1401/3/23 00:00
آقای درویش!نمی‌توانم پشت در باشگاه بایستم تا شما مرا به اتاق خودتان راه بدهید
قهرمان نشدیم چون یحیی مدیریت خوبی نداشت

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
خیلی‌ها- چه پرسپولیسی و چه استقلالی- معتقدند که هنوز مدافع چپی بهتر از مجتبی محرمی در پرسپولیس بازی نکرده و این بازیکن بهترین دفاع چپ تاریخ پرسپولیس محسوب می‌شود. محرمی جزو پیشکسوتان محبوب پرسپولیس است و در میان هواداران این تیم طرفداران زیادی دارد. محرمی آدم خوش‌مشرب و خوش‌صحبتی است که حرف زدن با او همیشه جذاب و مصاحبه‌هایش خواندنی از آب درمی‌آید.
  
شنیدیم این روزها بدجوری غرق تماشای مسابقات تیم محبوب اروپایی‌ات هستی؟
 بله... کسانی که مرا می‌شناسند، خوب می‌دانند که به‌شدت طرفدار تیم ‌ملی آلمان هستم. به همین دلیل بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنم. شرایط آلمان هم در این مسابقات خوب است.
بازی مقابل انگلیس خیلی خوب نبود...
 بازی با انگلیس هم که مساوی شد، حق آلمان برد بود و با اشتباه داور که آفساید بازیکن انگلیس گرفته نشد، انگلیس صاحب ضربه پنالتی مشکوک شد و به گل رسید.
ظاهراً خیلی به این تیم امیدواری؟
 معتقدم آلمان قهرمان جام جهانی قطر هم می‌شود. هانسی فلیک در حال سبک و سنگین کردن تیم و پیاده کردن افکار و تفکراتش در تیم ملی آلمان است.
بحث را به تیم ملی ایران ببریم...
 کره، ژاپن و عربستان در حال تدارک به بهترین شکل ممکن هستند ولی ما تدارک خوبی نداریم. فقط با الجزایر بازی کردیم در حالی که می‌بینیم کره با برزیل بازی می‌کند و پنج گل هم از این تیم دریافت می‌کند و پنج گل هم نمی‌خورد یا ژاپن که با برزیل بازی می‌کند، با تک گل نیمار که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید بازی را به برزیل می‌بازد. بازیکنان ما باید با تیم‌های بزرگ بازی کنند و تحت فشار قرار بگیرند تا قدرتشان مشخص شود؛ نه اینکه فقط در تمرین جلوی هم‌تیمی‌ها با کاور رنگ بنفش، زرد یا قرمز و سبز رودرروی هم قرار بگیرند. با این وضعیت اگر تیم ملی با پیشکسوتان پرسپولیس هم بازی کند، فکر کنم ما بیست دقیقه یا نیم ساعت جلوی تیم فعلی خوب ایستادگی کنیم (با خنده). درست است که ما پیرمرد شدیم و الان هم نمی‌توانیم نود دقیقه بازی کنیم اما بیست دقیقه می‌توانیم جلوی تیم ملی خوب بازی کنیم.
 در همین بیست دقیقه یا نیم ساعت هم بازیکنان تیم ملی باید مراعات تیم پیشکسوتان را بکنند...
 نه... اصلاً نیازی به مراعات نداریم. حتماً ملی‌پوشان می‌خواهند به ما گل بزنند ولی ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که گل نخوریم و در همان دقایق کم خودی نشان دهیم.
پلی‌آف اروپا برگزار و در نهایت ولز تیم چهارم گروه ما شد... درباره این تیم چه نظری داری؟
 بازی اوکراین مقابل ولز را دیدم. انصافاً حق اوکراین بود که بازی را با اختلاف چند گل ببرد اما به‌دلیل بدشانسی چهار، پنج موقعیت جدی آنها به گل تبدیل نشد و با یک گل بخودی بازی را به ولز باختند. در مجموع فکر می‌کنم ما می‌توانیم از پس بازی ولز و گرت بیل برمی‌آییم و توان شکست این تیم را داریم.
بسیاری از هواداران فوتبال ایران مقابل انگلیس منتظر خلق شگفتی هستند.
  تیم ‌ملی ایران پتانسیل شکست دادن همه تیم‌های بزرگ را دارد و نباید تیم خودمان را دست‌کم بگیریم. مگر دوره کی‌روش، تا دقایق آخر جلوی آرژانتین و یاران مسی، نتیجه بدون گل مساوی نبود اما در دقایق پایانی روی نبوغ ستاره جهان با یک گل و با حداقل اختلاف، نتیجه را واگذار کردیم؟ همه این مسائل را گفتم که اگر تدارکات ما خوب باشد، بازیکنان ما می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. میرشاد ماجدی دوست خوب من است اما سؤال من این است که چرا بازی ما با کانادا به یکباره لغو می‌شود یا ما نمی‌توانیم با یک تیم بزرگ بازی کنیم؟ تیم ملی ما بازیکنان بزرگی مانند بیرانوند، طارمی، جهانبخش و چند ستاره دیگر دارد که همگی در اروپا بازی می‌کنند به همین دلیل هم معتقدم ما توانایی کارهای بزرگ را داریم. مثلاً ایتالیا این بار در جام جهانی نیست اما اگر یادتان باشد ایتالیا در جام جهانی 1982 با سه مساوی که در ابتدا گرفت در خطر حذف شدن بود اما به هر زحمتی که بود از گروهش صعود کرد و بالا آمد و بعد هم قهرمان جهان شد.
احساس‌تان به شما می‌گوید آیا توان صعود داریم؟
 هر وقت بچه‌های ما احساسی بازی کنند و بخواهند که تیمی را شکست دهند، قادر هستند آن تیم را شکست دهند. به همین دلیل هم می‌گویم که ما قادریم هر تیمی را شکست دهیم حتی انگلیس، ولز یا امریکا. تک تک بازیکنان ما مقابل تیم‌های بزرگ بازی کردند و قادرند که بزرگی کنند.
برویم سراغ پرسپولیس... این فصل پرسپولیس ابزار قهرمانی نداشت؟
  حرف من این است که اگر ابزار هم نداشته باشی، بازهم با همان نفراتی که ‌داری باید کارهای بزرگ انجام دهی. مثلاً اگر شما می‌خواهید پیچی را باز کنید و نیاز به پیچ گوشتی چهارسو دارید ولی در دسترس نیست قادر باشید با پیچ گوشتی دو سو هم به شکلی پیچ را باز کنید. این حرف‌ها را زدم که بگویم چون در بعضی از بازی‌ها ترسو بازی کردیم و از داشته‌هایمان بخوبی استفاده نکردیم به همین دلایل قهرمان نشدیم.
درمورد کادر فنی پرسپولیس چه نظری داری؟
 از قول من بنویس آقا یحیی اگر کادر فنی‌ات به تفکراتت نمی‌خورد، آنها را کنار بگذار؛ اگر آنها خوب هستند از همه آنها درست استفاده کن.
یحیی برای فصل جدید بازیکنان تازه‌ای جذب کرده، از خریدهای جدید راضی هستی؟
 قبل از اینکه جوابتان را بدهم، یک سؤال از وزیر ورزش دارم. از آقای سجادی می‌پرسم چرا نباید یک پیشکسوت پرسپولیس در هیأت مدیره باشگاه باشد؟ اما در استقلال خیلی راحت از پیشکسوتان این تیم در هیأت مدیره استفاده می‌شود. در باشگاه استقلال و هیأت مدیره‌اش چند پیشکسوت استقلال حضور دارند اما وقتی پیشکسوتی از پرسپولیس قرار است در هیأت مدیره حضور داشته باشد باید از هزار فیلتر بگذرد و به نوعی هفت خوان را رد کند تا به هیأت مدیره برسد. من که این حرف را می‌زنم، دنبال پست و مقام نیستم اما پرسپولیس، مهندس علی دایی و مهندس کلانی یا امثال دکتر زادمهر و دکتر دادکان و خیلی تحصیل‌کرده‌های فوتبالی دیگر دارد. خیلی پیشکسوت بزرگ دیگر نظیر علی پروین، علی کریمی، مهدوی‌کیا و حسین عبدی که همگی می‌توانند کارهای بزرگ در پرسپولیس انجام دهند. به همین دلیل از آقای وزیر می‌خواهم همان طور که به پیشکسوتان استقلال توجه خاصی دارند و از آنها حمایت می‌کنند به پیشکسوتان پرسپولیس هم توجه شود. حرف من با وزیر ورزش و آقای درویش که حتی در زمان بازیگری‌ام در پرسپولیس به خانه ما هم آمده و با هم غذای مادر خدا بیامرزم را هم خوردیم، این است اگر پیشکسوت فوتبالی در هیأت مدیره بگذارید، این افراد پیشکسوت حتماً خوب می‌توانند بفهمند مشکل تیم یحیی چیست که در مشکلات به تیم کمک کنند. آقای درویش من نمی‌توانم بروم مقابل در باشگاه منتظر بایستم تا شما مرا به اتاق خودتان راه بدهید. به همین دلیل هم به شما می‌گویم که فراخوان بدهید و چند پیشکسوت به باشگاه دعوت کنید، مشکلات باشگاه حل می‌شود و یحیی درد کمتری داشت. مثلاً من یادم می‌آید تنها کسی که جواب مرا حتی وسط بازی‌های تیم پرسپولیس می‌داد، محسن خلیلی مدیر تیم بود. در این رابطه باید اضافه کنم که من دنبال پست و مقام نیستم اما می‌توانم زبان پیشکسوتان باشم.
درباره یحیی زیاد حرف نزدی؟
 یحیی مدیریت خوبی روی تیم یعنی کادر فنی و بازیکنانش نداشت و از این موضوع ضربه خورد. علی پروین آنقدر روی تیم تسلط داشت که می‌فهمید کادرفنی‌اش امشب کجاست یا مثلاً روز قبل کجا بوده یا بازیکنش کجا رفته. الان هم حرف من این است که درویش که یک عمری را کنار علی پروین بوده باید از علی آقا یکسری از مسائل فوتبالی را یاد گرفته باشد.
گویا از اینکه تیم رقیب قهرمان شده، ناراحت هستی...
 استانکو به ما می‌گفت اگر گل نخورید قهرمان می‌شوید. واقعاً روحش شاد باشد. ایشان مربی خیلی خوبی بود و یادم می‌آید همان سال به تراکتور چهار گل زدیم و نماینده اصفهان را با تعداد گل بالا شکست دادیم و خلاصه عالی نتیجه گرفتیم. در مورد خریدها هم باید بگویم بیرانوند و دانیال خیلی خوبند و سروش هم که قرار است جذب شود خرید خیلی خوبی است. اما اگر دو پیشکسوت در هیأت مدیره باشند حتماً به یحیی کمک می‌کنند که کمتر اشتباه کند و در نقل و انتقالات کمکش می‌کنند؛ به قولی یحیی پیشنهاد می‌دهد و پیشکسوت فوتبالی هم آن خریدها را تأیید می‌کنند. الان مثلاً چرا ما باید رامین را کنار بگذاریم؟ اگر بازیکنی مانند اسماعیلی‌فر را آورده‌ایم از رامین می‌توانیم در پست هافبک راست استفاده کنیم یا اصلاً بگذاریم دانیال و رامین با هم مبارزه کنند و بهترین نفر به میدان برود. یادم می‌آید زمانی که در پرسپولیس بودم و ملی‌پوش، جواد منافی از پورا به پرسپولیس آمد که انصافاً هم بازیکن خیلی خوبی بود. من هم به‌شدت از حضور آقا جواد در آن مقطع حمایت کردم و به نوعی او را ترغیب و تشویق به حضو در تیم جدیدش کردم الان هم با رامین حرفم این است که رامین باید بماند یا مثلاً بیرانوند هم اگر رقیب نداشته باشد، ممکن است افت کند. بنابراین به نظرم باید از ماندن لک در پرسپولیس استقبال می‌شد.
شایعه شده که سید جلال هم قصد جدایی از پرسپولیس را دارد؟
  سید جلال واقعاً بازیکن بزرگی بوده و هست اما حالا چون به آخر فوتبالش رسیده اگر می‌خواهد به ملوان برود و در آنجا بازی و از فوتبال خداحافظی کند، یحیی نباید مانع این کارش شود. به همین دلیل یحیی و مدیریت باشگاه باید با احترام با سیدجلال برخورد کنند و اگر قصد رفتن دارد باید به کاپیتان تیمشان احترام بگذارند؛ چون بالاخره سید کاپیتان پرسپولیس بوده و قهرمانی‌هایش هم از من مجتبی محرمی بیشتر است. من مجتبی محرمی هم از دل سیدجلال خبر ندارم اما حرفم این است اگر دل بازیکنی با تیم نیست و می‌خواهد به تیمی برود که آنجا زادگاهش محسوب می‌شود، با او همراهی کنند چون او اگر به زور در تیم بماند دیگر فوتبال دلخواه شما را بازی نخواهد کرد. خانه دوم من بعد از تهران، انزلی است. خدا بیامرز سیروس قایقران بازیکنی اسطوره‌ای بود. ما خیلی با هم رفیق بودیم. وقتی مازیار زارع تیم را به لیگ برتر آورد کلی لذت بردم. از این رو به مردم انزلی و هواداران این تیم ریشه‌دار تبریک می‌گویم.

Page Generated in 0.0058 sec