printlogo


کد خبر: 248240تاریخ: 1401/3/23 00:00
19 تیر ؛ انتخابی مرحله نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای جهانی صربستان
نبرد قهرمانان؛ کریمی به یزدانی رسید

مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان روز ۱۹ تیرماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد با اعلام این خبر اعلام کرد که تکلیف سه وزن با انتخاب رحمان عموزاد در 65 کیلوگرم، امیر محمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم مشخص شده اما سایر اوزان یا باید به تورنمنت بین‌المللی اعزام شوند و یا اینکه در انتخابی رو در رو تکلیف مشخص شود. مهم‌ترین انتخابی هم مربوط به وزن 86 کیلوگرم است؛ جایی که حسن یزدانی و علیرضا کریمی باید با هم روبه‌رو شوند. در وزن 57 کیلوگرم که احمد محمدنژاد جوان که در جام تختی با غلبه بر رضا مؤمنی و علیرضا سرلک به‌عنوان قهرمانی رسید، حالا باید یک تورنمنت هم با سرلک برود تا هر کسی بهترین نتیجه را کسب کرد برای جهانی صربستان انتخاب شود. این دو کشتی‌گیر به تورنمنت دارای رنکینگ در تونس اعزام می‌شوند. در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند. بین رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده مسابقه رو در رو برگزار می‌شود و اگر اطری در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در جهانی صربستان را به دست می‌آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری می‌رسد که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد. نکته عجیب این مسابقه این است مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار می‌شود.
مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در وزن 79 کیلوگرم هم بین علی سوادکوهی و محمد نخودی با اعزام این دو نفر به تورنمنت دارای رنکینگ تونس برگزار می‌شود. این دو کشتی‌گیر هم باید طبق قوانین برگزاری تورنمنت‌های دارای رنکینگ باید سر وزن قانونی مسابقه بدهند. در وزن 86 کیلوگرم که علیرضا کریمی و حسن یزدانی حضور دارند، حالا کادرفنی به محسن مصطفوی هم این اجازه را داد تا با مجوز پزشکی وارد چرخه انتخابی شود. به این ترتیب مصطفوی با کریمی مسابقه می‌دهند و بعد برنده برای رقابت با حسن یزدانی انتخاب می‌شود. در این وزن یک نکته مهم وجود دارد و آن هم مربوط به قهرمانی کشور است. جایی که علیرضا کریمی به‌دلیل مصدومیت غیبت داشت و بعد که کادرفنی قصد داشت برای قهرمانی آسیا انتخابی برگزار کند، این انتخابی با مخالفت مصطفوی روبه‌رو شد و بعد هم کریمی انصراف داد تا مصطفوی راهی قهرمانی آسیا شود. مسابقاتی که در آن مصطفوی به برنز رسید اما شاید اگر کریمی به قهرمانی آسیا اعزام شده بود الان معادلات باز هم تغییر کرده بود.
همه در این وزن منتظر برگزاری انتخابی حسن یزدانی و علیرضا کریمی هستند. مسابقه بی‌نهایت مهم که در حد قهرمانی جهان است و برنده این مسابقه شانس اول کسب مدال طلای قهرمانی جهان است. این مسابقه پر از هیجان و جذابیت است و البته نتیجه آن هر چه باشد یک حسرت بزرگ برای کشتی ایران دارد که یک ستاره، یک قهرمان جهان بیرون می‌ماند. انتخابی این وزن با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود.
در وزن 92 کیلوگرم هم حالا سه مدعی وجود دارد؛ ابتدا یک مسابقه بین امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلوئیان قهرمان جام‌تختی برگزار می‌شود تا برنده این دیدار به مصاف کامران قاسم‌پور قهرمان جهان برود. رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار می‌شود. در وزن ۹۷ کیلوگرم، مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بین محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج برگزار می‌شود و دوبنده تیم‌ملی در این وزن به کشتی‌گیری می‌رسد که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند. در این وزن هم ارفاق وزن وجود ندارد. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم ابتدا یک مسابقه بین یدالله محبی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و امیررضا معصومی نفر اول جام تختی برگزار می‌شود و برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف امیرحسین زارع می‌رود.

Page Generated in 0.0059 sec