printlogo


کد خبر: 248237تاریخ: 1401/3/23 00:00
پیش‌بینی درست «ایران ورزشی» در خصوص سرمربی جدید وزنه‌برداری
«علی‌حسینی» جای «برخواه» نشست

رضا عباسپور     
 
همان‌طوری که پیش‌بینی کرده بودیم، بعد از اعتصاب دسته‌جمعی ملی‌پوشان وزنه‌برداری بزرگسال از اردوی آماده‌سازی و عزل حسین برخواه، سرمربی سابق این تیم، علی مرادی، رئیس بازنشسته و غیرقانونی فدراسیون وزنه‌برداری بلافاصله سعید علی حسینی(سرمربی تیم‌های پایه) را جایگزین او کرد.  با حکم مرادی، سعید علی‌حسینی که پیش از این هدایت تیم‌های پایه را برعهده داشت و در این رده سنی نتایج جالب توجهی نیز کسب نکرده بود، مسئولیت هدایت تیم ملی بزرگسالان وزنه‌برداری را برعهده گرفت. با نظر علی‌حسینی گویا قرار است دعوت از وزنه‌برداران جهت آمادگی و حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی انجام شود. البته هر آنچه وزنه‌بردار درجه یک و عنواندار در تیم ملی وزنه‌برداری بود فعلاً به‌خاطر شرایط بد تمرینی و اردویی اعتصاب کردند و قرار نیست به اردو بازگردند. آن‌طوری که مرادی در مصاحبه‌های خود گفته بود، شاید آنها قصد دارند وزنه‌برداران جوان را جایگزین تیم بزرگسالان برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی کنند. اما طبق اعلام سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های قونیه، زمان تغییر اسامی توسط ستاد برگزاری بازی‌ها پایان یافته است و دیگر هیچ راهی برای تغییر لیست نیست.
علاوه بر این چون محمدحسین برخواه به‌عنوان سرمربی تیم وزنه‌برداری به ستاد برگزاری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی معرفی و ثبت شده است، جایگزین کردن نام «سعیدعلی حسینی» به جای برخواه برای هدایت فنی تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های قونیه ترکیه، با توجه به قفل شدن و اتمام قطعی زمان تغییر لیست مسافران اعزامی به بازی‌های همبستگی، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمالاً نشدنی باشد! حالا باید دید که با این وضعیت و بحران جدی به‌وجود آمده در مجموعه مدیریتی و فنی فدراسیون وزنه‌برداری ایران، چه سرنوشتی قرار است برای کاروان وزنه‌برداری در مسیر اعزام به قونیه رقم بخورد؟! ضمن اینکه حتی به فرض روبه‌راه شدن شرایط موجود برای تغییر لیست و اسامی نفرات اعزامی به ترکیه، با توجه به انرژی منفی و حجم انتقادات بی‌شماری که روی علی‌حسینی در روزهای آتی (به خاطر تصمیم عجیبی که او گرفته و در شرایطی که اکثریت خانواده وزنه‌برداری ایران منتقد علی مرادی و سیستم مدیریتی او هستند، او حکم سرمربیگری بزرگسالان را پذیرفته است) وارد می‌شود، باید ببینیم عمر سرمربیگری نایب قهرمان فوق سنگین جهان در سال 2017، اصلاً اینقدر طول می‌کشد که او هدایت تیم اعزامی به قونیه را عهده‌دار شود یا اینکه باید منتظر اتفاق دیگری برای او و مجموعه فعلی تصمیم‌ساز وزنه‌برداری در روزهای پیش رو باشیم.
به هر روی طبق سنوات قبلی، حمید محمدی، رئیس هیأت وزنه‌برداری اصفهان به دستور علی مرادی همان‌طوری که کنار برخواه در اردوی تیم ملی حضور داشت، قرار است همراه علی‌حسینی نیز به‌عنوان مربی در تیم ملی بزرگسالان باقی بماند. اردوی تیم ملی هم طبق اعلام مسئولان فدراسیون در حالی قرار است آغاز شود که کل داشته‌های عنواندار و شناخته شده وزنه‌برداری ایران به‌خاطر اعتراض به وضعیت بد موجود در اردوی تیم ملی، همچنان روی تصمیم خود هستند و قصد بازگشت به تیم ملی را نیز ندارند. در این بین باید دید واکنش وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک در روزهای آتی نسبت به شرایط بحرانی و حال خراب وزنه‌برداری چیست؟ آیا نسخه‌ای برای بهبود وضعیت و تغییرات اساسی در این سیستم بیمار دارند یا قرار است باز هم در برای وزنه‌برداری روی همین پاشنه زنگ زده و لغزان بچرخد؟
 

Page Generated in 0.0054 sec