printlogo


کد خبر: 248227تاریخ: 1401/3/23 00:00
فرانسه – کرواسی؛ 23:15
به دنبال فرار از قعر جدول

قهرمان دوره قبل جام جهانی در آخرین رده جدول گروه 1 لیگ A در لیگ‌ ملت‌های اروپا قرار دارد و می‌خواهد به رده‌های بالاتر برسد. آنها در استاد دو فرانس میزبان کرواسی هستند.
فرانسه در بازی قبلی خود برابر اتریش به تساوی یک-یک رسید و مردان زلاتکو دالیچ سرانجام نتیجه خوبی گرفتند و دانمارک را یک بر صفر بردند.
فرانسه در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد، چه به‌دلیل خستگی باشد، چه به خاطر فصل سنگین لیگ فرانسه و چه به‌دلیل دیگری. فرانسه تیمی هماهنگ نیست و ممکن است ماه را در حالی به پایان ببرد که در چهار بازی در لیگ ملت‌ها، حتی یک برد هم کسب نکرده باشد.
زین‌الدین زیدان احتمالاً به پاری سن ژرمن می‌رود و این خبر خوبی برای دوستداران تیم ملی فرانسه نیست که دوست داشتند او بعد از جام جهانی جانشین دیدیه دشان شود.
فرانسه از 9 امتیاز ممکن، تنها 2 امتیاز گرفته و در رده چهارم است و با ادامه این روند، به لیگ B سقوط خواهد کرد. در این صورت، آنها روحیه‌شان را هم برای جام جهانی خواهند باخت.
فرانسه البته در تمامی 23 بازی قبلی خود گل زده است. کیلیان امباپه که صد درصد آماده نیست، گفته تیمشان باید آخرین تلاش خود را قبل از تعطیلات انجام دهند. اما رقیبان آنها نمی‌خواهند روند رو به رشدشان خراب شود.
کرواسی پیش از سفر به کپنهاگ چند بازی بدون برد داشت و چند تغییر در خط میانی باعث شد آنها دانمارک را ببرند. آمدن متئو کواچیچ و لوکا مودریچ جان تازه‌ای به خط میانی بخشید و ماریو پاشالیچ هم گل بسیار مهمی در دقیقه 69 به ثمر رساند.
کرواسی به رده سوم رسید اما در صورت باخت برابر فرانسه، قعرنشین جدول خواهد شد. اما آنها در بازی‌های قبلی، همین فرانسه را متوقف کرده‌اند.
تیم دالیچ برابر اتریش با نتیجه سه بر صفر شکست خورد، اما این تنها باخت کرواسی در 12 بازی اخیرش پس از باخت در یورو 2020 بوده است.
اخبار دو تیم
دشان امیدوار است که امباپه که 30 دقیقه برابر اتریش بازی کرد، این بار آمادگی بیشتری داشته باشد. اما انگولو کانته به‌دلیل مصدومیت زانو اردوی تیم ملی را ترک کرده است. لوکاس هرناندز هم به‌دلیل تولد فرزندش از اردو جدا شده است.
وسام بن یدر هم ممکن است در خط حمله به میدان برود. پرسنل کیمپمبه، متئو گندوزی و کریستوفر انکونکو هم به حضور در میدان خوشبین هستند و ابراهیما کوناته احتمالاً دقایقی به میدان می‌رود و دومین بازی ملی خود را تجربه خواهد کرد.
کرواسی هم ایوان پریشیچ و یوسکو گواردیول را از دست داده و برنا باریشیچ و برنا سوسا، دو مدافع چپ این تیم در بازی جمعه غایب بودند. یوسیپ یورانوویچ احتمالاً بار دیگر در سمت چپ خط دفاعی به میدان می‌رود و دوماگوی ویدا که 98 بازی ملی دارد و دویه کالتا-کار هم انتظار دارند در قلب خط دفاعی به ترکیب برگردند.
مودریچ و کواچیچ هم در ترکیب حضور می‌یابند و آنته بودیمیر هم با آندری کراماریچ بر سر حضور در خط حمله رقابت خواهند کرد.
 
ترکیب احتمالی:
 فرانسه: ماینیان، کنده، سالیبا، کیمپمبه، کلاوس، گندوزی، چوامنی، تئو هرناندز، انکونکو، امباپه، بن‌یدر.
کرواسی: لیواکوویچ، استانیسیچ، ویدا، کالتا-کار، یورانوویچ، مودریچ، کواچیچ، ولاسیچ، پاشالیچ، اورسیچ، کراماریچ.

Page Generated in 0.0057 sec