printlogo


کد خبر: 248223تاریخ: 1401/3/23 00:00
نکاتی از جنگ بدون برنده فینالیست‌های یورو 2020
سه‌شیر بی‌خطر!

 اولین مصاف انگلیس و ایتالیا بعد از رویارویی دو تیم در فینال یورو 2020 با تساوی بدون گل تمام شد. دو تیم در دور سوم بازی‌های مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا در شهر ولورهمپتون به مصاف هم رفتند که این بازی بدون برنده تمام شد تا ایتالیا 5 امتیازی شود و صدر جدول گروه سوم لیگ A را حفظ کند و انگلیس با 2 امتیاز همچنان قعرنشین باشد. آخرین مصاف دو تیم ماه جولای سال 2021 در ویمبلی بود که پس از تساوی یک - یک در وقت‌های عادی و اضافی، با پیروزی ایتالیایی‌ها در ضربات پنالتی تمام شد.
بازی شروع هیجان‌انگیزی داشت چرا که هر دو مربی، از ترکیب‌های آزمایشی استفاده کردند اما این ایتالیا بود که می‌توانست زودتر و توسط داویده فراتسی به گل برسد اما مهاجم ساسولو مقابل دهانه دروازه سه‌شیر موقعیت زودهنگام آتزوری را هدر داد. خطرناک‌ترین فرصت انگلیس هم با اشتباه فردی جان لوئیجی دوناروما سنگربان ایتالیا در دادن یک پاس رقم خورد اما او خوش شانس بود که مانوئل لوکاتلی هافبک یوونتوس در آخرین لحظه تکلی نجات‌بخش زد و مانع گلزنی تامی آبراهام شد. دو تیم در 45 دقیقه نخست 12 بار توپ را به سمت دروازه یکدیگر شوت کردند که بهترین آنها ضربه میسون ماونت بود که تیر افقی دروازه ایتالیا را لرزاند. نیمه دوم بازی اما کاملاً متفاوت بود و به جز موقعیتی که انگلیس داشت و رحیم استرلینگ هدر داد، اتفاق دیگری رخ نداد. همین باعث شد که بازی برخلاف شروعش، پایانی ناامیدکننده داشته باشد. به این ترتیب سومین بازی بدون برد متوالی سه‌شیر رقم خورد تا دغدغه‌های گرت ساوت‌گیت برای آماده کردن تیمش جهت حضور در جام جهانی 2022 بیشتر شود.
 
درخشش رامزدیل
 کنار گذاشتن جردن پیکفورد از ترکیب اصلی انگلیس یکی دیگر از نکات مهم این بازی بود. دروازه‌بان اورتون بعد از اشتباهی که در تساوی یک - یک سه‌شیر مقابل آلمان در بازی قبلی مرتکب شد، روی نیمکت رفت و جای خود را به آرون رامزدیل دروازه‌بان آرسنال داد. او هم جواب اعتماد ساوت‌گیت را داد و با سه واکنش فوق‌العاده‌اش قبل از پایان نیمه اول، ناجی انگلیسی‌ها شد. به این ترتیب رامزدیل نشان داد که در 5 ماه باقی مانده به جام جهانی، می‌تواند رقیبی جدی برای پیکفورد برای تصاحب پیراهن شماره یک انگلیس باشد.
 
گریلیش معمولی
 در همین حال بازیکن دیگری از انگلیس که زیر ذره‌بین قرار گرفت، جک گریلیش بود. هافبک منچسترسیتی تنها دومین بازی‌اش در ترکیب اصلی انگلیس از ماه اکتبر سال قبل را انجام می‌داد و با اینکه گوشه‌ای از استعدادش را به نمایش گذاشت در نهایت نتوانست کار مفیدی برای انگلیس انجام دهد.
 
 مقابل چشم کودکان!
جمعیت حاضر در ورزشگاه هم از نکات قابل توجه این بازی بود. حضور تنها 3 هزار تماشاگر که اغلب آنها هم کودک زیر 14 سال بودند، یادآور اتفاقاتی بود که در حاشیه مصاف قبلی دو تیم در فینال یورو 2020 رخ داد و به خاطر آن یوفا انگلیس را از بازی در حضور هوادارانش محروم کرد.
در نهایت انگلیس نتوانست از اولین فرصتش برای گرفتن انتقام شکست فینال خانگی یورو 2020 از ایتالیا بهره ببرد و جایگاهش در قعر جدول این تیم را در معرض خطر سقوط به لیگ B قرار می‌دهد. سه‌شیر باید از سه بازی بعدی‌اش بهتر نتیجه بگیرد تا سقوط نکند هر چند بعید به نظر می‌رسد که این تیم جزو 4 تیم مرحله نیمه نهایی باشد. برای هواداران فوتبال انگلیس فقط قهرمانی در جام جهانی قطر 2022 می‌تواند مرهمی باشد بر زخم‌هایی که در فینال یورو 2020 متحمل شدند. اما با این شرایطی که تیم ساوت گیت دارد آنها نگران عملکرد سه شیر در جام جهانی هستند.

Page Generated in 0.0048 sec