printlogo


کد خبر: 248221تاریخ: 1401/3/23 00:00
گزارش و خبر

حضور یک کروات جدید در کادر فنی تیم ملی
با درخواست دراگان اسکوچیچ، یک مربی کروات به کادرفنی تیم ملی ایران اضافه شد. کرونوسلاو رندولیچ، مربی اهل کرواسی به کادر فنی تیم ملی ایران اضافه شد. این مربی ۴۸ ساله سابقه همکاری با دراگان اسکوچیچ در دوره حضورش در باشگاه فولاد خوزستان را دارد.
قهرمانی در رقابت‌های لیگ دسته اول کرواسی موسوم به DRUGA NHL و صعود به لیگ برتر این کشور همراه با تیم سیبنیک در فصل ۲۰-۲۰۱۹ مهم‌ترین افتخار دوران مربیگری رندولیچ است. با صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، بحث تقویت کادر فنی این تیم در جلسات گذشته با رئیس فدراسیون و مدیر تیم ملی مطرح شده بود.
 
 اولتیماتوم کامرانی‌فر به باشگاه‌‌های بدهکار:
اول تسویه کنید، بعد ثبت!
حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، در خصوص اهمیت تسویه‌حساب باشگاه‌ها با طلبکاران و پرداخت بدهی‌های معوقه می‌گوید: «موضوع پرداخت بدهی‌ها یکی از مسائل مورد تأکید کنفدراسیون فوتبال آسیاست که در روند صدور مجوز حرفه‌ای نیز از شاخصه‌های اصلی به شمار می‌رود. بر همین مبنا فدراسیون فوتبال نیز از احکام کمیته تعیین وضعیت جهت تسریع در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان همواره حمایت کرده و همچنان بر این موضوع تأکید می‌کند.»
او همچنین تأکید می‌کند: «با توجه به پایان فصل و آغاز فعالیت‌های برخی باشگاه‌ها در حوزه نقل و انتقالات، فدراسیون فوتبال مجدداً بر این نکته تأکید می‌کند که لازم است تمامی باشگاه‌ها در کلیه رده‌ها همچون فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی پیش از هرگونه توافق و انعقاد قرارداد جدید نسبت به پرداخت دیون و بدهی‌های قطعی خود اقدام کنند.»
دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید: «فدراسیون فوتبال تنها بر مبنای قوانین حاکم در کمیته تعیین وضعیت، به سازمان لیگ اعلام خواهد کرد که کدام باشگاه‌ها مجاز به ثبت قرارداد بازیکنان جدید هستند و باشگاه‌هایی که بدهی قطعی خود را پرداخت نکنند قادر به جذب بازیکن و حتی مربی جدید نیستند و استفاده از آنها در مسابقات فصل آینده مقدور نخواهند بود. همچنین جذب بازیکن و مربی خارجی هم منوط به پرداخت بدهی‌های داخلی و خارجی خواهد بود که این اقدام با هدف کاهش میزان بدهی باشگاه‌ها و تسریع در روند صدور مجوز حرفه‌ای صورت می‌گیرد.»
 
 ایراندوست را کنار گذاشتند، آزمون می‌آید
دلایل عجیب یک تغییر در تیم زنان!
مریم ایراندوست که مدت‌ها هدایت تیم ملی فوتبال زنان را برعهده داشت، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود با تیم ملی خداحافظی کرد. او درباره پایان همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال این‌طور نوشت: «از تمام عزیزانی که در یک سال گذشته کنار من بودند و همواره مرا حمایت کردند سپاسگزارم. خوشحالم فوتبال زنان هواداران میلیونی خود را پیدا کرد و از این به بعد مریم ایراندوست‌های زیادی هستند که سکوت نمی‌کنند.
با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات پیش رو. فعلاً مجبورم خداحافظی کنم و به خاطر موفقیت دختران ایران سکوت! اما در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارم!»
گویا او در هفته‌های اخیر پیگیر برنامه‌های تیمش بوده و درست وقتی قرار شده برای عقد قرارداد در فدراسیون فوتبال حاضر شود، به او اعلام می‌شود که فدراسیون نمی‌تواند با او قرارداد ببندد. این‌طور که از داخل فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود این تصمیم بنا به دلایلی غیرورزشی و دستورهایی که رسیده، گرفته شده است! جزئیات این موضوع البته به طور دقیق شرح داده نشده است.
بعد از جدایی مریم ایراندوست، هدایت تیم فوتبال زنان ایران به مریم آزمون سپرده خواهد شد. البته هنوز قرارداد فدراسیون فوتبال با آزمون نهایی نشده است.
 
 برگزاری قرعه‌کشی لیگ فوتسال
افتتاحیه عجیب لیگ برتر در اصفهان!
قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر فوتسال در شرایطی در استان کرمان و به میزبانی باشگاه فولاد زرند کرمان برگزار شد که هنوز تکلیف نیمی از تیم‌های حاضر در این لیگ مشخص نیست.
مراسم قرعه‌کشی با حضور آرش جابری، رئیس سازمان لیگ فوتسال، سهراب‌نژاد، مدیرعامل شرکت فولاد زرند و جهانشاهی، رئیس هیأت فوتبال استان کرمان برگزار شد.
دربی اصفهان در هفته نخست، دربی کرمان در هفته دوم، شهرآورد مازندران در هفته پنجم و دربی مشهد نیز در هفته هفتم برگزار خواهد شد. البته دربی کرمان به شرطی برگزار می‌شود که تیم گهرزمین سیرجان بتواند به لیگ برتر فوتسال صعود کند. این تیم به ۲ امتیاز تا صعود به لیگ برتر نیاز دارد.
 
قرعه‌کشی هفته ابتدای لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است:
گیتی‌پسند اصفهان - سپاهان اصفهان (این تیم از حضور در لیگ برتر انصراف داده است.)
فولاد زرند کرمان - فرش‌آرای مشهد
زندی بتن کلاردشت - مس سونگون
کراپ الوند - قند کاترین آمل
سن‌ایچ ساوه - مقاومت البرز
فردوس قم (این تیم از حضور در لیگ برتر انصراف داده است) - تیم دوم صعودکننده از لیگ یک
تیم نخست صعود کننده از لیگ یک - چیپس کامل مشهد
بازی افتتاحیه فصل جدید لیگ فوتسال در حالی قرار است در اصفهان برگزار شود که سپاهانی‌ها از حضور در لیگ برتر انصراف داده‌اند و هنوز حریف گیتی‌پسند در هفته ابتدایی مشخص نیست.
طبق گفته آرش جابری، رئیس سازمان لیگ فوتسال، تیم‌هایی که تا پیش از قرعه‌کشی دیروز(یکشنبه) امتیاز خود را واگذار نکرده‌اند، مجبورند امتیاز خود را فقط در داخل استان واگذار کنند و اجازه خروج امتیاز از استان را ندارند. دیدار افتتاحیه لیگ برتر فوتسال پنجشنبه، ۲۳ تیر برگزار می‌شود و ۶ دیدار دیگر، روز جمعه ۲۴ تیر برگزار خواهند شد.
 

 


Page Generated in 0.0052 sec