printlogo


کد خبر: 248219تاریخ: 1401/3/23 00:00
یک بازی، ارزش سفر 20 ساعته را نداشت
تات: آزمــــون و طارمــــی خارق‌العـــاده‌‌اند

ماریو تات دستیار دراگان اسکوچیچ که از نخستین روز حضور مربی کروات در تیم ملی همراه او بود و هم اکنون هم با تیم ملی در دوحه حضور دارد، در جدید‌ترین گفت‌و‌گوی خود نکات جالبی را مطرح کرده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.
 
 امکانات مناسب است
در حال حاضر تیم ملی در دوحه است و ما در مجموع تقریباً دو هفته را اینجا سپری خواهیم کرد و در این مدت هم سخت کار می‌کنیم تا خودمان را برای جام جهانی آماده کنیم. البته ما دو بازیکنی که با مصدومیت مواجه هستند در اختیار نداریم اما تصور می‌کنیم که آنها هم به‌زودی برمی‌گردند و به ما کمک می‌کنند.
 
نمی‌خواستیم فقط برای یک بازی به کانادا برویم
ما قصد داشتیم با کانادا و اروگوئه بازی کنیم و آماده بودیم که به آنجا سفر کنیم اما نه فقط برای سپری کردن دو، سه روز و انجام یک بازی. یک سفر طولانی 20 ساعته یا حتی بیشتر برای انجام یک بازی با کانادا یا چنین سفری به اروگوئه برای بازیکنان بسیار دشوار بود. به همین خاطر در نهایت تصمیم نهایی این شد که با پروازی دو ساعته از تهران به قطر بیاییم و به نظرم تصمیم خوبی بود. ما قصد داشتیم برنامه‌ریزی کنیم که تمام اعضای تیم در کنار هم تمرین کنند و یک روحیه فوق‌العاده با هم بسازند.
ابراهیمی بخشی از ترکیب تیم ملی
تصمیم دراگان اسکوچیچ و همه ما این بود که روی بازیکنی مثل امید ابراهیمی متمرکز شویم. ابراهیمی فصلی فوق‌العاده در قطر سپری کرد و به نظر ما شایسته این است که به تیم ملی بازگردد. ما از او انتظار داشتیم تا در بالاترین سطح بازی کند. هنوز تا جام جهانی چندین ماه مانده به همین خاطر معتقد هستیم ابراهیمی با توجه به تجربه بالا، دانش فراوان و شخصیت و شوری که برای تیم ملی دارد، می‌تواند بخشی از ترکیب ما برای جام جهانی باشد.
درها به روی انصاری‌فرد باز است
کریم انصاری‌فرد در اردوی قبلی ما بدشانسی آورد و در جشن تولد آسیب دید که این موضوع واقعاً ناراحت‌‌کننده بود. انصاری‌فرد الان حالش خوب است ولی آماده حضور در تمرینات نیست.
 با توجه به اطلاعاتی که الان دارم انصاری‌فرد حالش بهتر است و درها به روی او برای بازگشت به تیم ملی باز است. 
او می‌تواند در ماه‌های آینده و فیفادی بعدی به ترکیب تیم ملی بازگردد؛ نه فقط او بلکه این در برای تمامی بازیکنان باز است. ما معتقدیم انصاری‌فرد اگر در باشگاهش دقایق بیشتری بازی کند می‌تواند در اردوی بعدی در ترکیب تیم ملی حاضر شود.
 
می‌توانیم صعود کنیم
به خودمان اعتقاد داریم و مقابل هر تیمی قرار بگیریم شجاعانه مبارزه خواهیم کرد. به حریفان خود احترام می‌گذاریم و می‌دانیم ولز، امریکا و انگلیس کیفیت بالایی دارند؛ انگلیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی است و ولز بسیار زیبا فوتبال بازی می‌کند. هر چند که من فکر می‌کنم اوکراین باید بازی برابر ولز را پیروز می‌شد اما باید بگویم ولز تیم بسیار خوبی است و به‌شدت منظم بازی می‌کند؛ بازیکنانی دارد که برای بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند مثل تاتنهام، رئال مادرید، لیدزیونایتد و رنجرز. تیم ما کاملاً برای جام جهانی آماده خواهد شد.
 
آزمون و طارمی راه شکست حریفان
قطعاً حریفان ما به خوبی ما را آنالیز می‌کنند و حواس‌شان به‌شدت به دو مهاجم ما سردار آزمون و مهدی طارمی است؛ همان‌طور که ما آنها را آنالیز می‌کنیم آنها هم ما را آنالیز می‌کنند ولی آزمون و طارمی نقشی عالی در باشگاه‌شان ایفا کرده‌اند و در این سال‌ها در بالاترین سطح بازی کرده‌اند و فصلی فوق‌العاده سپری کردند. آنها بازیکنانی معمولی نیستند و خار‌ق‌العاده‌اند و ما فکر می‌کنیم آنها راهی برای شکست حریفان پیدا خواهند کرد.

Page Generated in 0.0049 sec