printlogo


کد خبر: 248208تاریخ: 1401/3/22 00:00
تمجید بلماضی از بازیکنان تیم ملی ایران
الجزایر، حریف زخم خورده

الجزایر، حریف امشب تیم ملی خیلی دوست داشت که مثل ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر باشد. الجزایر که با تیم پرستاره‌اش در سال 2019 قهرمان آفریقا شد، در پلی‌آف جام جهانی بازی دراماتیکی مقابل کامرون داشت و با گل دقیقه 118 احمد طوبی در آستانه صعود بود، ولی نتوانست در برابر تماشاگرانش از این برتری محافظت کند و با گل دقیقه 124 چوپو موتینگ رویاهایش بر باد رفت. الجزایر در بازی رفت به برتری یک بر صفر رسیده بود، ولی در خانه دو بر یک باخت تا جایش را به کامرون بدهد.
جمال بلماضی بعد از این بازی مصاحبه‌ای جنجالی علیه داور گامبیایی بازی برگشت داشت و معتقد بود که او با گرفتن وقت اضافه بیش از اندازه عامل حذف تیمش بوده. فدراسیون فوتبال الجزایر حتی معتقد بود که این بازی باید تجدید شود، ولی فیفا با چنین درخواستی مخالفت کرد تا یاران ریاض محرز در حسرت جام جهانی باقی بمانند.
الجزایر سرانجام به قطر سفر کرد، ولی نه برای جام جهانی و قرار است امشب بازی دوستانه‌ای با تیم ملی ایران داشته باشد. بلماضی در روزهای گذشته در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا دو بازی داشت و توانست اوگاندا و تانزانیا را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. بلماضی بازی امشب با تیم ملی را فرصتی برای محک زدن بقیه بازیکنان تیمش دانست و گفت: «برگزاری بازی سوم برای من اهمیت زیادی داشت. پیدا کردن حریف سخت بود، چون تیم‌های اروپایی درگیر لیگ ملت‌ها هستند و اکثر تیم‌ها برای جام جهانی آماده می‌شوند. خیلی خوشحالیم که توانستیم یک حریف تدارکاتی پیدا کنیم.»
او درباره تیم ملی اضافه کرد: «ایران تیم خیلی خوبی است و به حضور در جام جهانی عادت دارد. این تیم هماهنگی بالا و ساختار بازی مشخصی دارد. من ایرانی‌ها را خیلی خوب می‌شناسم. آنها قدرت بدنی خیلی بالایی دارند و بازیکنان باتجربه‌ای هستند. آنها تغییرات زیادی نداشته‌اند. انتظار می‌رود که بالا بازی کنند و بخواهند ما را تحت فشار قرار بدهند. آنها حدود ده روز است که اینجا هستند و با شرایط جوی هماهنگ شده‌اند.»
بلماضی در پایان گفت که می‌خواهد به تعدادی از بازیکنان ذخیره تیمش میدان بدهد: «هرچند ما دو بازی رسمی‌مان را بردیم، ولی اگر این بازی نبود احساس می‌کردم که مأموریت‌مان نیمه‌تمام مانده، چون نمی‌توانستم به همه بازیکنانم فرصت بازی بدهم. من این بازیکنان را در تمرینات دیده‌ام و حالا می‌توانم عملکردشان را در بازی ببینم. تیم ما با ترکیب جدیدی بازی خواهد کرد و ممکن است ناهماهنگ باشد. البته سعی می‌کنم تعدادی از زوج‌های هماهنگ را در زمین بگذارم، ولی نمی‌توانم این کار را در تمام خطوط انجام بدهم. با این حال هدف این است که این بازیکنان در شرایط سختی قرار بگیرند تا توانایی‌شان سنجیده شود.»
 

Page Generated in 0.0056 sec