printlogo


کد خبر: 248191تاریخ: 1401/3/22 00:00
دلایل مذهبی،ریشه‌های تاریخی یا مشکلات فرهنگی...
ماجرای عکس‌های تیمی عجیب ولز چیست؟

تیم ملی ولز، یکی از 3 رقیب تیم ملی ایران در جام جهانی، تیم کم‌حاشیه‌ای نیست. آنها سال‌هاست که یک عکس تیمی درست و حسابی نداشته‌اند و همیشه یک جای کارشان در گرفتن عکس یادگاری قبل از شروع بازی، می‌لنگد!
ولزی‌ها سال‌هاست که ژست متفاوتی در عکس‌های تیمی‌شان دارند. خیلی وقت‌ها به جای استفاده از سیستم سنتی 6-5 (6 نفر ایستاده در ردیف عقب و 5 نفر نشسته در ردیف جلویی)، از سیستم‌های نامتوازن دیگر مثل 3-8 استفاده می‌کنند که می‌شود گفت نظیر ندارد!(عکس یک)
آنها وقتی هم با شیوه سنتی 6-5 عکس می‌گیرند، جوری نامرتب جلوی هم قرار می‌گیرند که باز آن تقارن و توازن همیشگی و معمول تیم‌های فوتبال رعایت نشود و ردیف‌ها نامتقارن باشند. (عکس 2)
بعضی وقت‌ها هم از قصد یک یا دو نفر با فاصله زیادتری از بقیه در عکس تیمی می‌ایستند! (عکس 3)
جالب اینجاست که ریشه این حرکت مشخص نیست. اولین بار در یورو 2016 بود که اینگونه عکس گرفتن ولزی‌ها وایرال شد. این اولین باری بود که تیم ملی ولز در دوران معاصر به جامی بین‌المللی صعود کرده بود و رسانه‌ها متوجه چینش عجیب آنها در عکس یادگاری شدند. برخی‌ها حتی ریشه این ماجرا را به سنت‌ها و باورهای مذهبی مردم ولز ربط دادند اما بعدها مشخص شد که همه چیز از یک اشتباه سهوی شروع شده. جو لدلی، هافبک سابق تیم ملی ولز در همان سال در مصاحبه‌ای گفت: «ما واقعاً در ایستادن در کنار هم خوب نبودیم. اولش توجهی به این ماجرا نداشتیم ولی بعد که چند عکس از خودمان را دیدیم، متوجه شدیم در این کار بد هستیم. ولی تصمیم گرفتیم این جور عکس گرفتن را ادامه بدهیم!»
لدلی در ادامه توضیح داده که آن موقع دید بازیکنان ولز این بوده که این شیوه عکس گرفتن برای‌شان شانس می‌آورد.
ظاهراً ولزی‌ها از توجه رسانه‌ها به این عکس‌ها کیف هم کرده‌اند و این سنت‌شان را تا امروز ادامه داده‌اند.
 البته  بد نیست بدانید بررسی عکس‌های تیمی ولز نشان می‌دهد که ماجرای عکس‌های نامتوازن آنها قدمتی بیشتر از یورو 2016 دارد. اولین عکس متفاوتی که از ژست تیمی آنها وجود دارد بر‌می‌گردد به سال 2002 و بازی با ایتالیا. کریگ بلیمی، بازیکن آن سال‌های نیوکاسل و تیم ملی ولز که در عکس شماره 4 پیراهن 8 را پوشیده احتمالاً به طور تصادفی سنت عکس‌های تیمی غیرمعمول ولز را بنیان گذاشته. 
حالا باید دید آنها در بازی با ایران در جام جهانی 2022 که در تاریخ 4 آذر 1401 در قطر برگزار می‌شود، چگونه قبل از شروع بازی برای عکاس‌ها ژست می‌گیرند.
 

Page Generated in 0.0055 sec