printlogo


کد خبر: 248184تاریخ: 1401/3/22 00:00
چاره‌ای جز انتخاب سرمربی خارجی باقی نمانده
آجورلو در موعد تصمیم سرنوشت‌ساز

آرمن ساروخانیان
 
انتخاب جانشین فرهاد مجیدی به آن آسانی که تصور می‌شد، نبود و فشار روی باشگاه برای پیدا کردن سرمربی جدید ساعت به ساعت بیشتر می‌شود.
جواد نکونام که در چند فصل گذشته توانسته خودش را در تیم‌ها و تورنمنت‌های مختلف اثبات کند، گزینه طبیعی جانشینی مجیدی بود و انتظار می‌رفت که روابط خوب آجورلو با این مربی این توافق را تسریع کند، ولی او با تصمیمی غیرمنتظره به این چالش جذاب پاسخ منفی داد و ترجیح داد در فولاد باقی بماند.
با جاخالی جواد، مدیر عامل استقلال با سخت‌ترین انتخاب دوران مدیریتش در این باشگاه روبه‌رو شد. فصل گذشته توافق با فرهاد مجیدی و حمایت از این مربی تصمیمی هوشمندانه و البته آسان بود. او پای گزینه‌ای که دلخواه اکثریت هواداران بود، ایستاد و از طرف دیگر خودش را از یک انتخاب سخت نجات داد، ولی با استعفای فرهاد حالا باید گزینه‌ای پیدا کند که تیم قهرمان را در قله نگه دارد.
سختی کار آجورلو آنجاست که گزینه‌های باکیفیت داخلی محدودند و انتخاب گزینه‌های خارجی دردسرهای مالی و اداری خاص خودش را دارد. او در روزهای گذشته با رحمتی و عنایتی مذاکره کرده، ولی به نظر می‌رسد که بعد از نکونام اولویتش با مربیان خارجی باشد. نام پین هم در روزهای گذشته برای این پست مطرح شده. مزیت دستیار فصل قبل مجیدی آشنایی با استقلال و فضای فوتبال ایران است، ولی ظاهراً مربی ایتالیایی علاقه‌ای به سرمربیگری ندارد.
ریسک انتخاب عنایتی کم‌تجربه و البته واکنش منفی هواداران استقلال، برای باشگاه چاره‌ای جز انتخاب سرمربی خارجی باقی نمی‌گذارد. مربیان درجه دوم اروپایی که رزومه و قیمت مناسبی داشته باشند و مثل استراماچونی بهانه‌جو نباشند، می‌توانند استقلال را با اضافه کردن چند بازیکن جدید به کیفیت بالاتری ارتقا بدهند، ولی پیدا کردن گزینه مناسب و مذاکره زمانبر است و می‌تواند در حساس‌ترین روزهای نقل و انتقالات به تیم ضربه بزند. راه حل منطقی برای باشگاه این است که نقل و انتقالات را پیش ببرد و همزمان روی انتخاب سرمربی تمرکز کند. آجورلو برای پیدا کردن سرمربی جدید زمان زیادی ندارد، ولی از طرف دیگر انتخاب عجولانه و اشتباه دستاوردهای فصل قبل را بر باد خواهد داد.

Page Generated in 0.0048 sec