printlogo


کد خبر: 248176تاریخ: 1401/3/22 00:00
8 انتخابی در 10 وزن برای تیم ملی کشتی آزاد
یزدانی تنها ملی‌پوش 5 وزن دوم

در پایان 5 وزن دوم مسابقات کشتی آزاد جام تختی، نفرات برتر در حالی معرفی شدند که فقط در یک وزن نفر انتخابی تیم ملی مشخص شد و در چهار وزن دیگر باید انتخابی طبق چرخه برگزار شود.
 در وزن 61 کیلوگرم؛ رضا اطری، در وزن 70 کیلوگرم؛ امیر محمد یزدانی، در وزن 79 کیلوگرم؛ محمد نخودی، در وزن 92 کیلوگرم؛ مهدی حاجیلوئیان و در وزن 125 کیلوگرم؛ امیر رضا معصومی به مدال طلا دست پیدا کردند. حالا با برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام تختی، تکلیف در بسیاری از اوزان مشخص شده است.
 بعد از معرفی قهرمانان در 5 وزن اول، مشخص شد که رحمان عموزاد با مدال طلای قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا و با توجه به شکست مصطفی قیاسی در مسابقه فینال جام تختی، به طور قطعی به دوبنده تیم ملی رسید. در 4 وزن دیگر هم شرایط متفاوت است و به نوعی بسته به تصمیم کادرفنی دارد که انتخابی رودررو بگذارد یا به تورنمنت بفرستد. در وزن 74 کیلوگرم با توجه به قهرمانی یونس امامی در قهرمانی کشور و قهرمانی آسیا دو مرحله را با قهرمانی پشت سر گذاشته و حالا باید دید تکلیف محمد صادق فیروزپور به‌عنوان قهرمان جام تختی چه می‌شود. به طور طبیعی باید بین امامی و فیروزپور انتخابی برگزار شود و یا هر دو به یک تورنمنت بین‌المللی اعزام شوند. در اوزان 76 و 97 کیلوگرم هم باید انتخابی برگزار شود. بعد از مسابقه علیرضا کریمی با حسن یزدانی و مجتبی گلیج با محمد حسین محمدیان، نفرات برتر این دو وزن هم مشخص می‌شوند. در وزن 57 کیلوگرم اما شرایط کمی متفاوت است. احمد محمد‌نژاد جوان در جام تختی با شکست دادن رضا مؤمنی و علیرضا سرلک به‌عنوان قهرمانی رسید. در این وزن هم رضا مؤمنی که در قهرمانی کشور اول شده بود ولی در قهرمانی آسیا از دور مسابقات کنار رفت، در جام تختی مقابل جوان شکست خورد. در ادامه سرلک هم به جوان باخت و این یعنی جوان هر دو مدعی اصلی خود را در کشتی رودررو را شکست داده اما چرخه می‌گوید یک بار دیگر باید به سرلک فرصت داد. این وزن هم نیاز به تصمیم و برآورد کادرفنی دارد. در 5 وزن دوم هم این شرایط وجود دارد. 
در وزن 70 کیلوگرم با توجه به اینکه در قهرمانی آسیا یگانه جعفری شکست خورد و به مدال نرسید و با توجه به اینکه در قهرمانی جهان هم کسی در این وزن مدال نگرفته بود، امیر محمد یزدانی با قهرمانی در جام تختی به دوبنده تیم ملی می‌رسد. باید به این نکته توجه کرد که یزدانی نفر سوم قهرمانی کشور بود اما حالا از اولین نفراتی است که برای جهانی صربستان انتخاب می‌شود. در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری به‌عنوان قهرمانی جام تختی رسید و باید به‌عنوان نفر اول انتخاب می‌شد اما با توجه به مدال نقره داریوش حضرتقلی‌زاده در قهرمانی آسیا و برنز او در جام تختی به احتمال زیاد بین اطری و حضرتقلی‌زاده باید انتخابی برگزار شود. 
در وزن 79 کیلوگرم هم محمد نخودی به‌عنوان قهرمانی رسید. کسی که در جهانی سال گذشته هم به مدال نقره جهان رسیده بود اما حالا چرخه حکم می‌کند که بین او و علی سوادکوهی که طلای قهرمانی آسیا را کسب کرده بود، باید انتخابی برگزار شود. در وزن 92 کیلوگرم شرایط کمی پیچیده‌تر است. کامران قاسمپور به واسطه طلای جهان و امیرحسین فیروزپور به واسطه طلای قهرمانی آسیا از جام تختی معاف شدند و طلای جام تختی را هم مهدی حاجیلوئیان کسب کرد.
 به این ترتیب باید بین سه نفر انتخابی برگزار شود، کامران قاسمپور، مهدی حاجیلوئیان و امیرحسین فیروز‌پور که برنده انتخابی به تیم ملی می‌رسد. 
در 130 کیلوگرم هم شرایط مسابقه 97 کیلوگرم است، زارع قهرمان جهان، محبی قهرمان آسیا و امیررضا معصومی قهرمان جام تختی باید با هم روبه‌رو شوند. با توجه به شرایط 5 وزن اول، چهار انتخابی هم باید در 5 وزن اول برگزار شود. 8 انتخابی در 10 وزن که می‌تواند جذاب باشد.

Page Generated in 0.0045 sec