printlogo


کد خبر: 248174تاریخ: 1401/3/22 00:00
مصاحبه و خبر

اصغر رحیمی: سیستم بازی‌ها بسته شد
امکان جایگزینی لیست وزنه‌برداری وجود ندارد
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی تأکید دارد که سیستم‌ بازی‌ها چند وقت پیش بسته شده و اگر رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بخواهد نفرات جدیدی معرفی کند باید ببینیم در لیست اولیه بوده یا خیر؟
اصغر رحیمی در خصوص اینکه وزنه‌برداران معترض اگر به اردوی تیم ملی بازنگردند فدراسیون می‌تواند نفرات جدیدی را به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کند، می‌گوید: «سیستم ثبت‌نام بازی‌ها اول ژوئن بسته شده و امکان آن نیست. ۱۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردیم و باید ببینیم اگر بخواهند نفر جدیدی معرفی کنند در لیست اولیه نام آنها بوده است یا نه؟ اگر اسم وزنه‌برداران در لیست اولیه نباشد به هیچ وجه امکان تغییر در لیست را نداریم.»
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی ادامه می‌دهد: «به‌شدت با کمیته برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی به مشکل خوردیم البته این مربوط به ما نیست همه کشورها از این موضوع گلایه داشتند. میزبان برای مربی، سرپرست و‌ همراهان تیم‌ها تنها ۲۵ درصد سهمیه داده است. همیشه این سهمیه روی ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده و این اقدام ترکیه عجیب است.»
رحیمی در خصوص دلیل این اقدام میزبان معتقد است: «شاید برای درآمدزایی این کار را انجام می‌دهند و بخواهند برای نفرات اضافی پول بگیرند و شاید جا برای اسکان کم باشد. در هر صورت ما مقاومت کرده و اعلام کردیم که در مورد حضور یا عدم حضور در بازی‌ها تصمیم می‌گیریم. ما بلیت رزرو کردیم و بخشی از آن پرداخت شده است. ۲۸۰ ورزشکار داریم و ۷۰ کارت همراه به ما دادند در حالی که ۱۵۰ کارت لازم داریم. الان برای کشتی با ۲۰ ورزشکار باید ۴ نفر به‌عنوان مربی، پزشک، ماساژور و فیزیوتراپ اعزام شود که نشدنی است.»
 
قرارداد کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌ها امضا شد
واریز 500 دلار برای 15 ورزشکار
کمیته ملی المپیک با رؤسای فدراسیون‌هایی که ورزشکاران آنها بورسیه IOC هستند، قرارداد امضا کرد تا اولین پرداختی انجام شود. کمیته ملی المپیک ۱۵ ورزشکار ایرانی را به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کرد تا آنها به‌مدت ۲ سال بورسیه شوند. پس از تأیید اسامی از سوی IOC، کمیته ملی المپیک دیروز (روز شنبه) جلسه‌ای را با رؤسای فدراسیون‌هایی که ورزشکارانشان بورسیه شده‌اند، برگزار و قراردادی را امضا کردند که طبق آن ماهیانه مبلغ ۵۰۰ دلار برای ورزشکار واریز می‌شود.
پس از امضای این قرارداد، کمیته ملی المپیک اسامی ۱۵ ورزشکار را به بخش المپیک سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک ارسال می‌کند و سپس اولین مرحله بورسیه‌ها پرداخت می‌شود.
محمدرضا‌گرایی و امیرحسین زارع از کشتی، جواد فروغی و فاطمه کرم‌زاده از تیراندازی، الهام حسینی و علی داودی از وزنه‌برداری، نازنین ملایی از قایقرانی، سمیه یزدانی از دوچرخه‌سواری، علی پاکدامن از شمشیربازی، دانیال شه‌بخش از بوکس، رضا علیپور از صخره‌نوردی، احمد کهنی از ژیمناستیک، ریحانه مبینی از دوومیدانی، مهلا مؤمن‌زاده از تکواندو و مهرشاد افقری از شنا، ورزشکارانی‌ هستند که در فهرست دریافت این بورسیه قرار گرفته‌اند.
 
برای حضور در رقابت‌های جهانی
۱۶ هندبالیست دختر به اردوی هندبال دعوت شدند
اردوی آماده‌سازی تیم هندبال دختران نوجوان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان از ۲۵ تا ۳۰ خرداد برگزار می‌شود که برای حضور در این اردو از 16 بازیکن دعوت شده است.
آسمان بدوی، فریماه احمدی، نسترن گودرزی، بهار زنگنه، شقایق چراغی، سبا زنگنه، فاطمه احمدی، زهرا فتوتی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه ویسی، مائده عشاق، سعیده غضنفری، زهرا افشاری، هستی آریانفر، تینا کیهانی و زهرا موسوی نفرات دعوت‌شده به این مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم هندبال دختران نوجوان هستند. ملی‌پوشان ایران که با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده‌اند، آماده می‌شوند تا کمتر از دو ماه دیگر در این رقابت‌ها شرکت کنند. تیم ایران در مرحله مقدماتی این مسابقه‌ها با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی همگروه شده‌ است. این مسابقات از هشتم تا ۱۹ مرداد با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود.
 
 

 


Page Generated in 0.0057 sec