printlogo


کد خبر: 248169تاریخ: 1401/3/22 00:00
هجمه علیه نکونام در فضای مجازی زیاد بود
نیکبخت: مربی ایرانـــــی نمی‌تواند بعد از فرهاد در استقلال کار کند

 مهدیه دریابیگی 
 
حال و روز استقلال به هر چیزی شبیه است جز تیم قهرمان لیگ! وقتی سرمربی تیم قهرمان فردای جشن قهرمانی از این تیم جدا می‌شود، معلوم است که استقلال به یک تیم آشفته و پر از اخبار ضد و نقیض تبدیل می‌شود. از فردای روزی که فرهاد رفت، بحث آمدن نکونام که ارتباط خیلی خوبی هم با آجورلو دارد بر سر زبان‌ها افتاد؛ خبری که با واکنش شدید هواداران استقلال مواجه شد و از آنجا که نکونام در کار خود بسیار زیرک است به خاطر جو به وجود آمده با انتشار پستی از آمدن به استقلال صرف‌نظر کرد و مدعی شد قصد دارد برنامه‌هایش را در تیم فولاد پیاده کند. هنوز ماجرای نکونام تمام نشده بود که خبر رسید عنایتی با استقلال وارد مذاکره شده، اما انتشار این خبر هم با موجی از مخالفت هواداران مواجه شد تا مسئولان استقلال مدعی شوند در جریان این مذاکره نبودند! بعد از اینکه ماجرای آمدن عنایتی به استقلال هم منتفی شد حالا هر روز نام یکی از بازیکنان قدیمی منتشر می‌شود. از طرفی هم نزدیکان باشگاه استقلال مدعی هستند که با گزینه خارجی قرار است وارد مذاکره شوند. اما هر چه که هست تا اینجای کار تیم قهرمان لیگ بدون سرمربی و در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برد! شرایطی که اصلاً برازنده تیم استقلال نیست. در راستای اتفاقات پیش آمده با نیکبخت بازیکن سابق این تیم همکلام شدیم.
 
جدایی مجیدی از استقلال شوک بزرگی به همه هواداران و اهالی فوتبال وارد کرد و در حالی که می‌توانستند از قهرمانی لذت ببرند کامشان خیلی زود تلخ شد؛ نظر شما در خصوص شیوه جدایی مجیدی چیست؟
 به نظر من جدایی فرهاد می‌تواند آسیب‌های زیادی به مربی بعدی بزند؛ انتخاب کردن مربی در این شرایط سخت است. فرهاد تیم قهرمان را به مربی بعدی استقلال تحویل می‌دهد و همین مسأله مربی بعدی استقلال را با چالش مواجه می‌کند. اما باید به این تصمیم فرهاد احترام بگذاریم. مجیدی قرارداد خیلی خوبی هم در دبی بسته است.
بعد از اینکه مجیدی از استقلال جدا شد بحث آمدن نکونام به استقلال بر سر زبان‌ها افتاد. به نظر می‌رسید کار این مربی با استقلال تمام شده اما نکونام هم با انتشار پستی از آمدن به استقلال عذرخواهی کرد!
 به هر حال نکونام هم به تیم فولاد تعهد دارد و هجمه‌ای هم که در فضای مجازی به وجود آمد باعث شد جواد به استقلال نیاید.
بعد از اینکه بحث آمدن نکونام به استقلال منتفی شد، باشگاه استقلال با عنایتی وارد مذاکره شد اما به‌دلیل اینکه فضای مجازی علیه این مربی بود (!) باشگاه استقلال برای آوردن عنایتی عقب‌نشینی کرد و حتی بعضی از مسئولان استقلال از مذاکره با عنایتی ابراز بی‌اطلاعی کردند!
فضای مجازی طوری شده که هجمه علیه بازیکنان و مربیانی که بخواهند به استقلال بیایند، زیاد است، عنایتی خودش را در تیم هوادار ثابت کرد و من همیشه تیم عنایتی را به تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا تشبیه می‌کنم و اگر امکان داشت می‌توانست حتی در جدول در مکان سوم باشد.
هر روز اما از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که با یک مربی مذاکره می‌کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟
 اگر اجازه دهید من در این باره هیچ اظهار نظری نکنم.
پروسه انتخاب سرمربی استقلال طولانی شده است و این باعث نگرانی هواداران و از دست دادن زمان شده!
 هواداران حق دارند در این زمینه نگران و ناراحت باشند. به نظر من استقلال زمان بازیکن گرفتن را از دست می‌دهد در حالی که تیم‌های دیگر دست به کار شده‌اند و با بازیکنان قرار داد می‌بندند. امیدوارم طی همین چند روز باشگاه استقلال مربی بیاورد که در ‌شأن باشگاه باشد و نگرانی هواداران هم تمام شود.
پرسپولیس طی چند وقت اخیر چند بازیکن نامی و قدرتمند گرفته و همین مسأله بیشتر هواداران استقلال را حساس کرده، نظر شما در این خصوص چیست؟
 همانطور که گفتم استقلال نباید در فصل نقل و انتقالات عقب بیفتد و چون استقلال قهرمان شده باید تیمی بسته شود که در لیگ قهرمانان آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد.
هواداران در فضای مجازی بارها از مسئولان استقلال خواهان مربی خارجی شده‌اند و همین مسأله باعث شده  مربیان وطنی عقب‌نشینی کنند!
مربی ایرانی نمی‌تواند در استقلال بعد از فرهاد کار کند به خاطر اینکه فرهاد برای استقلال قهرمانی آورده و همه از این به بعد توقع قهرمانی دارند. فکر می‌کنم اگر باشگاه استقلال مربی خارجی بیاورد هم به نفع باشگاه استقلال است و هم عزیزانی که دوست دارند مربی خارجی بیاید.
گفته می‌شود گابریل پین هم یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال است؛ نظرتان در خصوص ایشان و احتمال مربیگری‌اش چیست؟
    آقای پین در فصل بیست و یکم خیلی خوب کار کرد. همیشه یک سرمربی خوب باید در کنارش یک دستیار خوب هم داشته باشد و این قاعده در استقلال اجرا شد و پین هم توانست قدرت خود را به بازیکنان استقلال دیکته کند. البته گفته شد که آقای پین سرمربیگری را قبول نکرد اما امیدوارم ایشان را دوباره در نیمکت استقلال ببینیم.
 

 


Page Generated in 0.0066 sec