printlogo


کد خبر: 248160تاریخ: 1401/3/22 00:00
هشدار رئیس اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای به انگلیسی‌ها
محرومیت روس‌ها و بلاروس‌ها را لغو کنید!

 آندره‌آ گائودنزی رئیس اتحادیه تنیسورهای حرفه‌‌ای (ATP) بار دیگر بر این موضوع که تصمیم انگلیسی‌ها برای محروم کردن تنیسورهای روس و بلاروسی از رقابت‌های ویمبلدون اشتباه است، تأکید کرد. در حالی که نهاد‌های مرتبط با تنیس از مجازات روس‌ها و بلاروس‌ها خودداری کرده و شرط بازی به‌عنوان ورزشکار مستقل را برای حضور آنها در تورنمنت‌های مختلف کافی دانسته‌اند، مقامات ویمبلدون پا را فراتر گذاشتند و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ عنوان به ورزشکاران این دو کشور اجازه ورود نخواهند داد که این موضوع نارضایتی آندره‌آ گائودنزی را به همراه داشته است. این در حالی است که ماه گذشته نیز ATP و WTA ‌(اتحادیه تنیس زنان) در واکنش به تصمیم خودخواهانه انگلیسی‌ها برای تحریم تنیسورهای روس و بلاروس، اعلام کردند امتیازاتی را که ورزشکاران در ویمبلدون کسب خواهند کرد در حساب آنها برای تعیین جایگاه‌شان در رده‌بندی جهانی منظور نخواهند کرد. این تصمیم انگلیسی‌ها در ارتباط با حمله نظامی روسیه به اوکراین است و آنها برخلاف خیلی‌های دیگر معتقدند که حضور ورزشکاران روسیه‌ای در تورنمنت‌های بین‌المللی حتی به‌عنوان ورزشکار مستقل می‌تواند تبلیغ برای حکومت ولادیمیر پوتین باشد.
رقابت‌های ویمبلدون در پایان ماه جاری میلادی آغاز می‌شود و گائودنزی به انگلیسی‌ها هشدار داد اگر از موضع خود کوتاه نیایند، ATP‌ نیز امتیاز تورنمنتی که آنها میزبانش خواهد بود را به حساب نخواهد آورد. به این ترتیب ویمبلدون صرفاً به یک تورنمنت نمایشی تبدیل خواهد شد که امتیازات و نتایجی که در آن رقم خواهد خورد از سوی ATP و WTA به رسمیت شناخته نخواهد شد.
سایت یوبی‌تنیس به نقل از گائودنزی نوشته است:«دلیل اینکه ما امتیازات ویمبلدون را حذف کرد‌ه‌ایم. مشخص است. مسأله عدالت مطرح و تبعیض در میان است و ما خواستیم که به تصمیم یک جانبه مسئولان این تورنمنت که به نظر ما درست نیست واکنش نشان دهیم. چنین تصمیمی باید به‌صورت گروهی و با در نظر گرفتن تمام عوامل و شرایط اتخاذ شود. این داستان یک بار دیگر ثابت می‌کند که ما در تنیس به یک مدیریت واحد نیاز داریم. ما از برگرداندن امتیازات ویمبلدون به تقویم مسابقات استقبال می‌کنیم البته به شرطی که محرومیت بازیکنان روس و بلاروسی که گفته‌اند آماده هستند به‌صورت کتبی از جنگ علیه اوکراین اعلام برائت کنند، لغو شود. در غیر این صورت نتایج در ویمبلدون حساب نمی‌شود چون ما می‌خواهیم که تمام ورزشکاران در سال 2022 به اندازه مساوی شانس کسب امتیاز داشته باشند.»

Page Generated in 0.0063 sec