printlogo


کد خبر: 248155تاریخ: 1401/3/22 00:00
انتخاب سرمربی واجب‌تر از نان شب
کوچ ادامه‌دار ستاره‌های سپاهان

گزارش
اکبر منتشلو   
 
سپاهان اصفهان شاید سال‌هاست که چنین شرایطی را تجربه نکرده است. خداحافظی غیر‌منتظره محرم نویدکیا که البته به نظر می‌رسد باشگاه هم خیلی مخالفتی با آن نداشت تا حدود زیادی برنامه‌های این تیم را برای انتخاب سرمربی جدید و جذب بازیکن به تعویق انداخته است. 
محمدرضا ساکت و اعضای هیأت مدیره باشگاه باید در اولین قدم و در کوتاه‌ترین زمان سرمربی‌شان را معرفی کنند و این کار ساده‌ای نخواهد بود، هرچند سپاهان همیشه دست بازی برای اینگونه کارها داشته، اما تغییرات زیاد هم در تیم می‌تواند حداقل برای چند سال این تیم را از کورس قهرمانی دور کند. 
جدایی محرم نویدکیا که توانسته بود تجربیات خوبی در سپاهان کسب کند، به یکباره شیرازه این تیم اصفهانی را به هم ریخته و حالا مدیران این تیم با شرایطی روبه‌رو شده‌اند که ابتکار عمل از آنها گرفته شده است. رفتن محرم تنها خالی شدن نیمکت سپاهان نبود و شرایط فعلی زردپوشان اصفهانی، باعث شد که نگاه‌ها نسبت به سپاهان تغییر کند. 
حالا بازیکنانی که چند فصل برای سپاهان به میدان رفته بودند، با جدایی نویدکیا، عزم رفتن دارند و البته باتوجه به شرایط این تیم و جدایی سرمربی‌اش، بازیکنان زیادی هم متقاضی پیوستن به سپاهان نخواهند بود. 
حالا با رفتن نویدکیا، قطعاً سپاهانی‌ها به فکر جایگزین این سرمربی هستند، گزینه‌های زیادی مخصوصاً داخلی برای سپاهان وجود ندارد. به همین دلیل و البته شرایط چند فصل سپاهان، به خوبی مدیران این تیم را به سمت مربی خارجی هدایت خواهد کرد. اگر قرار بود سپاهان با مربی داخلی به نتیجه مورد نظر برسد، قطعاً کسی غیر از نویدکیا نمی‌توانست این کار را انجام دهد. 
هر چند پیش از این و در طول چند سال اخیر، سپاهان حتی با مربی خارجی هم ره به جایی نبرده است، اما در شرایط فعلی و در حالی که به نظر می‌رسد نویدکیا همچنان اصفهان را ترک نخواهد کرد، حضور مربی داخلی روی نیمکت سپاهان، نه تنها این تیم را به آرزوهایش و خواسته‌های هواداران نخواهد رساند، بلکه حواشی زیادی برای سپاهان نیز ایجاد خواهد شد. 
با این شرایط بهترین گزینه برای سپاهان مربی خارجی خواهد بود، که البته مهم‌تر از داخلی و یا خارجی بودن سرمربی برای سپاهان، انتخاب زودهنگام سرمربی است که به طور حتم نیاز مبرم سپاهان خواهد بود. 
همان‌طور که اشاره شد، رفتن نویدکیا فقط جدایی کادر فنی نبود و با رفتن محرم، بسیاری از بازیکنان عزم رفتن کرده‌اند و این سپاهان را به دردسر بزرگی خواهند انداخت و اگر این باشگاه اصفهانی بخواهد تبعات رفتن نویدکیا را کم کند، باید خیلی زود سرمربی تیمش را انتخاب کند، تا اولاً از جدایی بیشتر بازیکنان جلوگیری شود و در ثانی با نظر سرمربی بازیکنان مورد نظر انتخاب و جذب شوند. 
به طور حتم اگر تیمی غیر از سپاهان با این شرایط مواجه می‌شد، می‌توانست تا لبه پرتگاه سقوط پیش برود، اما سپاهان تیمی با شرایط متفاوت است و به نظر می‌رسد که بتواند این شرایط را مدیریت کند. با وجود این باید اذعان کرد که انتخاب سرمربی برای سپاهان، از نان شب برای مسئولان این تیم واجب‌تر است و باید خیلی زود تعیین تکلیف شود تا هم از روند فعلی جلوگیری شود و هم سپاهان فرصت‌های طلایی جذب بازیکنان را از دست ندهد.
 
سروش رفیعی با پرسپولیس توافق کرده است؟
بعد از انتقال رسمی دانیال اسماعیلی‌فر به پرسپولیس و زمزمه حضور سجاد شهباززاده و ولسیانی در تیم قرمزهای پایتخت حال خبر می‌رسد که باید سروش رفیعی هافبک میانی طلایی‌پوشان را هم پرسپولیسی بدانیم. 
رفیعی که طی دو سال و نیم اخیر یکی از نفرات کلیدی سپاهان بوده با پایان قرارداد در آستانه جدایی قرار گرفته است. 
سال گذشته که پرسپولیس در رقابت با استقلال مشکلات زیادی را در مرکز زمین تجربه کرد، خیلی‌ها به گل‌محمدی به دلیل به خدمت نگرفتن رفیعی اعتراض کردند و این مربی که درصدد تصحیح اشتباهات گذشته و کسب قهرمانی لیگ بیست و دوم است، سروش رفیعی را به عنوان یکی از اهداف نقل و انتقالاتی خودش در نظر گرفته و به نظر می‌رسد اگر اتفاق ویژه‌ای رخ ندهد رفیعی نیز پس از اسماعیلی‌فر یک سپاهانی دیگر باشد که فصل جدید را در تهران و در پرسپولیس به کارش ادامه خواهد داد تا برگی دیگر از دفتر خاطرات این بازیکن با پرسپولیس 
نوشته شود.
 
علی‌محمدی کاپیتان اول سپاهان؟
جلال علی‌محمدی در میانه‌ لیگ هجدهم بود که با حضور امیر قلعه‌نویی پس از دو فصل و نیم حضور در اردوی طلایی‌پوشان تصمیم به جدایی گرفت و به پیکان پیوست. 
این بازیکن اما پس از حضور محرم نویدکیا در آخرین روزهای نقل و انتقالات تابستانی توانست رضایت پیکان را بگیرد و بار دیگر به تیمی پیوست که از آنجا رشد کرده بود. علی‌محمدی با وجود انتقاداتی که از حضور او در تیم پرستاره سپاهان مطرح می‌شد، طی دو سال اخیر همواره یکی از بازیکنان مورد توجه محرم نویدکیا بود و در بسیاری از بازی‌ها به دلیل کسوتی که در سپاهان دارد، جلوتر از بازیکنان سرشناس تیم بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. 
حالا اما با جدایی محرم نویدکیا باید دید حضور علی‌محمدی در سپاهان با حضور سرمربی جدید ادامه‌دار خواهد شد یا اینکه او تیم دیگری را برای ادامه مسیر حرفه‌ای خود انتخاب می‌کند. 
علی‌محمدی یکی از 9 بازیکنی است که قراردادش با پایان لیگ بیست و یکم تمام شده و حالا باید دید با جدایی نویدکیا کار او هم در سپاهان تمام می‌شود یا نه. قطعاً ادامه حضور در سپاهان اولویت این بازیکن خواهد بود ولی باید دید نظر مربی بعدی درباره کیفیت او چیست.
 

Page Generated in 0.0048 sec