printlogo


کد خبر: 248154تاریخ: 1401/3/22 00:00
گزارش و خبر

جا مانده از تیمی که تا پای سقوط رفت
نفت ‌مسجدسلیمان؛ بچه سرراهی!
نفت مسجدسلیمان فاصله زیادی تا سقوط نداشت و تنها اگر یکی دو بازی به جای برنده شدن، بازنده می‌شد، شاید لیگ برتر را ترک می‌کرد. هدایت یزدی با ابراز ناراحتی از وضعیت باشگاه نفت مسجدسلیمان در خصوص استعفایش از مدیرعاملی این باشگاه، اینطور حرف می‌زند: «به نظر من برای یک بار هم که شده باید مشکل باشگاه نفت مسجدسلیمان حل شود. نمی‌شود این باشگاه مثل بچه سرراهی باشد. مگر می‌شود هر سال فقط به این باشگاه گفت که برو و کار خود را در لیگ برتر شروع کن و پولی نباشد؟ به ما می‌گویند که پول نیست و مثلاً با ۳۰ میلیارد تومان کار خود را شروع کنید و اگر هم ما بپذیریم مگر می‌شود که همین مقدار پول هم در دست‌مان نباشد؟ مگر چقدر می‌توان کادر فنی، بازیکن و عواملی که با ما قرارداد دارند و نان برای زن و بچه خود می‌برند، متقاعد کرد که در شرایط بد امکاناتی که داریم، بدون پول کار کنند؟ واقعاً سخت است. چقدر می‌توانیم به هر دفتر هر مسئولی برویم و برای هزار تومان صحبت کنیم. آیا شأن باشگاه نفت مسجدسلیمان است که کاسه گدایی به دست بگیریم؟»
او حرف‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «نفت با چنین شرایطی در لیگ برتر ماند و حدود ۱۲ روز است که مسابقات تمام شده اما یک نفر هم به ما نگفت خسته نباشید یا اینکه اصلاً می‌خواهید برای فصل آینده چکار کنید یا کلاً آینده تیم به چه صورتی است. من احساس می‌کنم اصلاً کسی دغدغه‌ای برای تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ندارد. جالب است ما هیچ پولی نداریم و باید به همه نیز پاسخگو باشیم. از نظر سخت‌افزاری و منابع مالی در پایین‌ترین رده فوتبال ایران قرار داریم. دوازده سال است که تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در لیگ‌های یک و دو فعالیت دارد. می‌خواهم بدانم کدام امکانات برای این باشگاه فراهم شده است. اگر قرار است برای فصل آینده شروع کنیم با چه پولی قرار است با مربی و بازیکن صحبت کنیم. آن هم در بازاری که بازیکنان رقم‌های نجومی دارند و تیم نفت مسجدسلیمان را به عنوان تیم بیست و پنجم خود انتخاب می‌کنند نه حتی تیم شانزدهم لیگ برتر. یعنی ما حتی جزو هشت تیم اول لیگ یک برای انتخاب بازیکنان قرار نمی‌گیریم. بازیکن حاضر است در هشت تیم اول لیگ یک هم بازی کند و بعد تیم نهمش نفت مسجدسلیمان باشد.» 
یزدی از بدهی‌های نفت مسجدسلیمان حرف می‌زند: «به هر حال چقدر می‌توانیم آبروی‌مان را بگذاریم. شاید باورتان نشود روزی ۳۰ تلفن از طرف طلبکاران باشگاه نفت مسجدسلیمان به من می‌شود. آنها هم پول‌شان را می‌خواهند و مگر من چقدر توان دارم که با چنین مواردی روبه‌رو شوم. من از سمت مدیرعاملی باشگاه نفت مسجدسلیمان استعفا دادم و اگر قصور و کوتاهی در این مدت از سمت من صورت گرفت از هواداران خوب نفت مسجدسلیمان عذرخواهی می‌کنم.» 
به هر حال شرایط نفت مسجد‌سلیمان در روزهایی که به نظر پایه و اساس تیم برای فصل آینده باید چیده شود، طوری است که امیدواری زیادی برای فصل آینده این تیم هم وجود ندارد و ممکن است فصل آینده برای این تیم، روزهای سخت‌تری رقم بخورد.
 
 
زمان آغاز فصل جدید لیگ یک مشخص شد
رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل جدید هم با حضور 18 تیم برگزار می‌شود که در پایان تیم‌های اول و دوم به لیگ برتر صعود می‌کنند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی خواهند شد. بر اساس چیزی که قبلاً اعلام شده بود در فصل جدید، 8 مرداد رقابت بین تیم‌های نساجی و استقلال برای مشخص شدن فاتح سوپر‌جام برگزار می‌شود و بعد‌ از آن شاهد شروع بازی‌های لیگ برتر از 15 مرداد خواهیم بود؛ بر همین اساس سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که از 20 مرداد فصل جدید بازی‌های لیگ یک را آغاز کند.
سازمان لیگ در تلاش است در خلال برگزاری جام جهانی در دوحه تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی به تعطیلات نیم فصل بروند. از این‌رو شروع بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک از دهه دوم یا سوم مرداد حتمی است. همچنین بر اساس سنت گذشته زمان نقل و انتقالات لیگ یک، یک هفته بعد از لیگ برتر به پایان می‌رسد تا بازیکنانی که موفق به حضور در تیم‌های لیگ برتری نشدند به تیم‌های دسته اولی بروند. 
کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برای مشخص کردن زمان نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ یک منتظر اعلام نتایج دیدار برگزار نشده بین نساجی و تراکتور و همچنین صنعت نفت و هوادار است.
 

 


Page Generated in 0.0060 sec