printlogo


کد خبر: 248148تاریخ: 1401/3/22 00:00
خبر و مصاحبه

حمایت فدراسیون از ادامه کار مهدوی‌کیا
تیم امید در حالی پس از کنار رفتن از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا به ایران بازگشت که سرمربی تیم امید در فرودگاه نسبت به روند آماده‌سازی تیم اعلام نارضایتی کرد و گفت که وضعیت با آنچه به او قول داده شده بود، ۱۸۰ درجه تفاوت داشت. حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون در خصوص انتقاد مهدوی‌کیا گفت: «ما در بحث بازی دوستانه تیم امید نشد به موارد مدنظر برسیم چون آنها هم باید در فیفادی بازی کنند. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم برای فیفادی بعدی و همچنین جام جهانی چون در آن زمان تایم بازیکنان آزاد است.»
او درباره حذف تیم امید تأکید کرد: «ما با تیم ۲۱ سال شرکت کردیم، تیمی که می‌تواند در مقدماتی المپیک شرکت کند. سایر تیم‌ها با نفرات بزرگتر آمدند و این سیاست فدراسیون فوتبال بود و امیدوارم برای تیم امید برنامه‌ریزی کنیم.»
دبیرکل در خصوص ادامه کار مهدوی‌کیا گفت: «تا لحظه‌ای که با شما صحبت می‌کنم سرمربی تیم امید آقای مهدوی‌کیا است و کمیته فنی در حال بررسی است و نظر خواهند داد.»
 
 ما در جریان وعده‌های فدراسیون نیستیم
قاسمپور: مهدوی‌کیا به آلمان رفت
ابراهیم قاسمپور پس از جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان به بررسی عملکرد تیم امید اشاره کرد و توضیح داد: «مهدوی‌کیا به آلمان رفته و قرار شد در جلسه‌ای با حضور خودش صحبت کنیم. باید ببینیم کی بر می‌گردد. اگر قرار باشد به کارش ادامه بدهد که در این مورد باید تصمیم‌گیری شود، باید برنامه‌اش را بدهد و صحبت‌هایی هم در مورد این تورنمنت که تیم حذف شد داشته باشیم.»
سخنگوی کمیته فنی در مورد اینکه مهدوی‌کیا اعلام کرد صحبت‌های اولیه با برنامه‌ای که فدراسیون برای تیم ملی امید انجام داد خیلی تفاوت داشت، گفت: «ما در انتخاب سرمربی تیم ملی امید نبودیم. نمی‌دانیم چه چیزهایی گفته و چه وعده‌هایی داده شده، این جلسه برای همین است که نقطه نظراتش را به کمیته فنی بگوید، گزارش کار در مورد حذف تیم ملی امید بدهد و در این مورد صحبت شود.»
قاسمپور در خصوص اینکه مهدوی‌کیا از کمبود بازی‌های دوستانه گلایه داشت، گفت: «مطمئناً فدراسیون دنبال این موضوع است. نه فقط برای تیم‌های پایه، برای تیم بزرگسالان هم مشکل داریم. به سختی توانستیم الجزایر را مهیا کنیم. این تیم هم مشکلاتی دارد. مطمئناً فدراسیون وقتی گزینه‌ای را انتخاب می‌کند درصدد است بهترین امکانات را بدهد. باید ببینیم فدراسیون واقعاً می‌توانسته و نکرده یا نه، مشکلاتی وجود داشته است.»
 
 برای حضور در کلاس داوری فیفا
داوران ایرانی جام‌جهانی عازم قطر شدند
علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و علی ابوالفضلی 3 داور برجسته ایران که قرار است همچون جام جهانی روسیه در تورنمنت بزرگ قطر نیز قضاوت کنند، باید در کلاس‌های داوری فیفا شرکت کنند.
بر این اساس علیرضا فغانی بعد از قضاوت در مسابقه ژاپن و برزیل به تهران سفر کرد تا همراه دو کمک داور همیشگی‌اش در مسابقات بین‌المللی، یعنی منصوری و ابوالفضلی به دوحه بروند. سفر فغانی، ابوالفضلی و منصوری امروز به مقصد دوحه قطر انجام شد و قرار است این 3 داور برجسته ایرانی در کلاس داوری فیفا شرکت کنند. کلاس داوری مذکور به‌مدت 3 روز زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و در آن قرار است آخرین نکته‌های داوری مربوط به مسابقات و جام جهانی به داوران گوشزد شود.
 
 پیش‌بینی CBS از گروه B:
ایران فقط یک امتیاز می‌گیرد، آن هم مقابل ولز
یک رسانه امریکایی پیش‌بینی کرد که تیم تحت ‌هدایت دراگان اسکوچیچ تنها با کسب یک امتیاز از صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ بازمی‌ماند.
شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» امریکا به بررسی گروه‌های جام جهانی 2022 قطر و پیش‌بینی از تیم‌های صعود کننده از مراحل گروهی تا دیدار فینال این رقابت‌ها پرداخته است. بر اساس پیش‌بینی این رسانه امریکایی، در بازی‌های دور اول گروه B جام جهانی قطر، انگیس با نتیجه 2 بر صفر ایران را شکست خواهد داد و امریکا مقابل ولز به تساوی یک - یک رضایت می‌دهد.
در دور دوم مرحله گروهی تقابل تیم‌های ولز و ایران به تساوی بدون گل می‌انجامد و انگلیس با نتیجه 3 بر صفر امریکا را شکست می‌دهد. در دور سوم مرحله گروهی این رقابت‌ها نیز جدال ولز و انگلیس به تساوی یک - یک می‌رسد و ایران در بازی آخرش با نتیجه یک بر صفر مغلوب امریکا می‌شود.
بر اساس این پیش‌بینی؛ تیم‌های انگلیس و امریکا به ترتیب با 7 و 4 امتیاز از این گروه صعود می‌کنند و تیم‌های ولز و ایران به ترتیب با 3 و یک امتیاز از دور رقابت‌ها حذف می‌شوند.
بر اساس پیش‌بینی این شبکه تلویزیونی؛ از گروه A تیم‌های سنگال و هلند، از گروه B تیم‌های انگلیس و امریکا، از گروه C تیم‌های آرژانتین و لهستان، از گروه D تیم‌های دانمارک و فرانسه، از گروه E تیم‌های اسپانیا و آلمان، از گروه F تیم‌های بلژیک و کانادا، از گروه G تیم‌های برزیل و کامرون و از گروه H تیم‌های اروگوئه و پرتغال صعود خواهند کرد.
در دیدار فینال هم برزیل با شکست انگلیس قهرمان خواهد شد و در دیدار رده‌بندی آلمان با غلبه بر فرانسه به‌عنوان سومی دست خواهد یافت.

 


Page Generated in 0.0060 sec