printlogo


کد خبر: 248132تاریخ: 1401/3/21 00:00
مهدوی‌کیا: اینکه 4 تا عکس کنار زمین بگیریم، حمایت نیست
شعار ندادم، دنبال بهانه نیستم، دنبال رزومه نبودم

مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید پس از ناکامی امیدها در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در یک گفت‌و‌گوی مفصل درباره دلایل این ناکامی گفت.
مهدوی‌کیا در خصوص نتایج تیم ملی امید در قهرمانی زیر 23 سال آسیا اظهار داشت: «خیلی متأسفم که نتوانستیم از گروه صعود کنیم. با علم به اینکه ممکن است این اتفاق برای‌مان بیفتد، تمام تبعاتش را پذیرفتم. قبل از اینکه به این تورنمنت برویم گفته بودم با یک تیم خیلی جوان می‌رویم.»
وی افزود: «دنبال کسب تجربه بودیم چون بازی تدارکاتی نداشتیم. این بازی‌ها برای‌مان تدارکاتی شد. تمام آزمون و خطاها در این تورنمنت رسمی شد. این هم جزو اتفاقات فوتبال است و برای تیم‌های بزرگ دنیا هم حادث شده ولی دنبال بهانه نیستم. شعار هم ندادم. خیلی‌ها صحبت از آینده‌نگری می‌کنند ولی وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد خیلی‌ها از فرصت استفاده و حمله می‌کنند. با علم به اینکه می‌دانستم ممکن است این اتفاق بیفتد، روی حرفم ایستادم و با یک تیم جوان به مسابقات رفتم. از این نظر مثبت می‌بینم که این اتفاقات در مقدماتی المپیک نیفتاد چون جبران‌ناپذیر بود.» مهدوی‌کیا گفت: «باید قبول کنیم که به این تیم چه داده‌ایم که بخواهیم توقع زیادی داشته باشیم؟ در 8-7 ماه گذشته چه کار کردیم؟ در شروع سال جدید با شروع اردو اعتراض کردم که تمام تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم در دبی جمع شده‌اند. یک تورنمنتی را برگزار کردند و تمام آزمون و خطایشان را داشتند. متأسفانه ما دعوت نشده بودیم که برایم سؤال بود. از همان موقع بازی‌های تدارکاتی و رسمی برایم دغدغه بود. بازیکن باید با لباس ملی در استادیوم بازی کند و بازی تدارکاتی در کمپ. تیم‌های باشگاهی هیچ کمکی به ما نکردند. این روزها را می‌دیدیم.» وی افزود: «به‌دنبال جمع کردن رزومه برای خودم نبودم. قرار‌داد من شهریور با فدراسیون تمام می‌شود. می‌توانستم تمام بازیکنان زیر 23 سال لیگ و آماده، بازیکنانی مثل صیادمنش و حسین‌زاده و... را جمع کنم و بگویم می‌خواهم قهرمان شوم و رزومه جمع کنم. قراردادم هم شهریور تمام است، شما بروید از صفر شروع کنید.» سرمربی تیم امید تصریح کرد: «احساس می‌کردم این بچه‌ها احتیاج به بازی تدارکاتی دارند. این بازی‌ها برای‌مان بازی تدارکاتی شد. هر بازی‌ای را که از دست دادیم، فهمیدم بعضی بازیکنان در شرایط مسابقه نیستند. بزرگترین مشکل ما بدنی بود. اینها در باشگاه‌های‌شان بازی نمی‌کنند. اتفاقات 8-7 ماه اخیر اگر به همین منوال ادامه پبدا کند، هیچ موفقیتی به دست نمی‌آید.» وی افزود: «این تیم باید حمایت شود. اینکه 4 تا عکس کنار زمین بگیریم و صحبت از حمایت کنیم و برویم فایده‌ای ندارد. حمایت را باید در عمل ببینیم. این تیم احتیاج به بازی دارد. اگر بازی نکنند در تورنمنت دچار مشکل می‌شوند. بازیکن بازی رسمی نکرده و دچار استرس است. این بازیکنان در باشگاه‌ها هم باید بازی کنند و در کوران مسابقات باشند. در تیم ملی نمی‌توانیم کار بدنی کنیم. فرصت این کار را نداریم. بازیکن سه، چهار روز قبل می‌آید و شما نمی‌توانید این کار را انجام بدهید. بازیکن باید با بدن آماده به اردو بیاید. این مشکلاتی است که در این مدت بوده ولی تمام تبعاتش را پذیرفتم. الان هم پاسخگو هستم. به این بازیکنان اعتقاد دارم و می‌دانم قطعاً شرایط‌شان بهتر می‌شود.»مهدوی‌کیا گفت: «تجربه خیلی خوبی برای‌شان بود. باید این باخت ترکمنستان را تجربه می‌کردند تا در مرحله نهایی این اتفاق برای‌شان نیفتد، حریف را دست‌کم نگیرند و از کوچکترین موقعیت‌ها استفاده کنند.»
وی در مورد اینکه آیا ممکن است نفرات ایرانی به کادرفنی اضافه شوند، گفت: «مشکلی در این مقطع نداشتیم. اگر بازی بیشتری داشته باشیم قطعاً شرایط‌مان بهتر خواهد شد. به‌عنوان مربی تجربیات خوبی به دست آوردیم که می‌توانیم در مراحل بعدی از آنها استفاده کنیم ولی فعلاً تا شهریور قرارداد داریم و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»
 

Page Generated in 0.0060 sec