printlogo


کد خبر: 248130تاریخ: 1401/3/21 00:00
خداحافظی با المپیک پاریس در ازبکستان

آرمن ساروخانیان
 
روزی که مهدوی‌کیا پروژه تیم امید را کلید زد، تأکید داشت که هدفش صعود به المپیک پاریس است و مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا 2022 هم بخشی از برنامه آماده‌سازی‌اش خواهد بود، ولی نتایج و عملکرد این تیم در ازبکستان به قدری ضعیف بود که نمی‌توان امید زیادی به ارتقای کیفیت این تیم در ماه‌های آینده داشت. مهدوی‌کیا اصرار داشت که تیمش را با بازیکنان زیر 21 سال ببندد تا بتواند از همین تیم در مقدماتی المپیک هم استفاده کند، ولی این هم نمی‌تواند توجیهی برای این نتایج ضعیف باشد. این سیاستی است که تعدادی از تیم‌های دیگر حاضر در این مسابقات هم به کار بسته بودند، چرا که آنها هم در درازمدت به‌دنبال صعود به المپیک هستند.
از مهدوی‌کیا که در سال‌های گذشته فعالیت زیادی در فوتبال پایه داشته انتظار می‌رفت تیم خوبی ببندد و بهترین استعدادهای ایران در این رده سنی را در تیم امید جمع کند، ولی تیمی که در ازبکستان به میدان رفت بازیکنان باتجربه زیادی نداشت. سامان فلاح، محمد خدابنده‌لو و یاسین سلمانی تنها بازیکنان تیم امید بودند که تجربه کافی بازی در لیگ برتر را داشتند و بقیه بازیکنان حتی در لیگ هم به اندازه کافی بازی نکرده بودند، چه رسد به اینکه بخواهند در یک تورنمنت بین‌المللی بدرخشند.
مهدوی‌کیا در مصاحبه‌اش به مشکلاتی که در راه آماده‌سازی تیمش وجود داشت، اشاره کرده ولی این مسائل در فوتبال ایران تازگی ندارد و همیشه تیم‌ امید از نظر اولویت بعد از تیم ملی و باشگاه‌ها قرار داشته. با شرایط آشفته فدراسیون فوتبال و نمایش ضعیف تیم امید در ازبکستان، صعود به المپیک پاریس از حالا رؤیایی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد و بعید است که این تیم بتواند در این زمان کوتاه متحول شود، چه با مهدوی‌کیا چه بدون او.

Page Generated in 0.0070 sec