printlogo


کد خبر: 248119تاریخ: 1401/3/21 00:00
عیار شهباز‌زاده بالا نیست اما به سروش خوشبینم
خوراکچی: با حضور همزمان بیرانوند و لک موافق نیستم

امیر محمد قراگزلو
 
یکی از پرسش‌های هواداران پرسپولیس این است: بیرانوند و لک باشند و با هم رقابت کنند یا حضور همزمان آنها تیم را به حاشیه می‌برد؟ در این شرایط، شاید گفت‌و‌گو با یک دروازه‌بان- دروازه‌بانی که تجربه بازی در پرسپولیس را هم دارد- پاسخ بسیاری از پرسش‌ها و ابهامات را بدهد. با محمود خوراکچی دروازه‌بان اسبق پرسپولیس حول این موضوع و البته مسائل دیگر پرسپولیس گپ زدیم.
    
بیرانوند به پرسپولیس برگشت... با این انتخاب موافقید؟
 حدود دو سال بیرانوند در پرسپولیس نبود و این تیم در سال دوم با مشکلاتی مواجه شد. فصل اول، حامد لک در آسیا و لیگ خوب ظاهر شد و اجازه نداد جای خالی بیرانوند حس شود اما سال دوم پرسپولیس دچار چالش شد. حامد در بازیهای فصل اخیر ثبات نداشت. از بازگشت بیرانوند بسیار خوشحالم. با حضور او، خیال کادرفنی و هواداران بابت دروازه‌بانی ششدانگ راحت است. همه می‌دانیم که بیرانوند دروازه‌بان اول تیم‌ملی است و حضورش برای هر تیمی غنیمت. البته از جدایی لک هم ناراحتم؛ حامد هم در پرسپولیس زحمت خودش را کشید و احساس می‌کنم او تحمل نیمکت‌نشینی در پرسپولیس را ندارد. شک ندارم که حامد با این مساله حرفه‌ای برخورد می‌کند و در تیم دیگری شایستگی‌اش را نشان می‌دهد. 
شایعه شده که حامد لک قصد دارد در پرسپولس بماند و با علی بیرو رقابت کند. با این تصمیم، پرسپولیس با مشکل مواجه نمی‌شوند؟!
 دروازه‌بان تنها پستی است که حضور دو بازیکن همطراز، ریسک و حاشیه بالایی دارد؛ من موافق این تصمیم حامد نیستم. اغلب مربیان ایرانی چنین ریسکی نمی‌کنند. فصل قبل در پاری‌سن‌ژرمن هم دوناروما و کیلور ناواس حضور داشتند ولی ناواس تقریباً نیمکت‌نشین بود و حالا به فکر جدایی است. تحمل نیمکت نشینی نزد فوتبالیست‌ها کم است. به‌خصوص دروازه‌بان که نمی‌تواند در پست دیگری بازی کند. بعید می‌دانم یحیی راضی به ماندن لک شود. من مربی تیم فوتسال کراپ هستم. وقتی دروازه‌بان ملی‌پوش جذب کردیم، خودم از دیگر دروازه‌بان تیم خواستم که به تیم دیگری برود تا فرصت بازی پیدا کند.
گروهی معتقدند که دو دروازه‌بان خوب در یک تیم می‌توانند رقابت ایجاد کند تا شرایط فنی‌شان بالا برود.
 در پست دروازه‌بانی خصوصاً در فوتبال ایران، کنترل دو دروازه‌بان درجه یک سخت است، در حالی که در پست‌های دیگر شما می‌توانید دو بازیکن همطراز را داشته باشید. مثلاً دانیال اسماعیلی فر که او را یکی از بهترین خریدهای چند سال اخیر پرسپولیس می‌دانم، می‌تواند در چند پست بازی کند حتی در جناح چپ.
فصل قبل یحیی در نقل و انتقالات ضعیف کار کرد اما در این فصل مهره‌های خوبی گرفته...
 شاید یحیی با انتخاب‌های احساسی فصل قبل تنبیه شده است؛ به همین دلیل امسال پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات خیلی از استقلال جلوتر است. همین موضوع باعث شد تا نکونام به استقلال پاسخ منفی بدهد. در شرایطی که بازیکنان خوب همگی به پرسپولیس آمده‌اند، کار برای استقلال دشوار شده است.
با جذب بازیکنان جدید، بازهم پرسپولیس به افراد دیگری نیاز دارد؟
  بله... به‌نظرم پرسپولیس نیاز به پوست‌اندازی دارد؛ دقیقاً مانند کاری که برانکو انجام داد. در خط حمله پرسپولیس مهاجم هدف درجه یک می‌خواهد ولی عیار شهباز‌زاده را بالا نمی‌بینم. اما در خط هافبک حتماً جذب سروش رفیعی به سود پرسپولیس است.

Page Generated in 0.0063 sec