printlogo


کد خبر: 248117تاریخ: 1401/3/21 00:00
سوژه

استقلال شهباززاده را نمی‌خواهد
با تمام شدن فصل و باز شدن پنجره نقل و انتقالات بازار شایعات دوباره مثل همیشه داغ داغ دنبال می‌شود. یکی از نقاط ضعف دو تیم استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته گلزنی و نداشتن مهاجم تمام کننده در دو تیم بود. یکی از گزینه‌هایی که گفته می‌شد با پرسپولیسی‌ها در حال مذاکره است و حتی به توافق نهایی نیز رسیده است سجاد شهباززاده مهاجم سابق استقلال و فصل گذشته سپاهان بود. سجاد که این فصل شش گل برای سپاهان به ثمر رسانده بود گفته می‌شود از بازیکنان مورد علاقه یحیی گل‌محمدی است و بزودی به جمع سرخ‌پوشان اضافه می‌شود. اما صبح روز گذشته در چرخشی 180 درجه گفته شد شهباززاده در حال مذاکره با استقلال است! شاید هواداران بخوبی به یاد داشته باشند که تابستان گذشته نیز همین آش بود و همین کاسه! مدیر برنامه شهباززاده پس از سر زدن به دفتر باشگاه‌های سرخابی پایتخت و حتی شایعه لژیونر شدن سجاد در نهایت قراردادش را با بندهایی بهتر با سپاهان اصفهان تمدید کرد. حتی شهباززاده پس از تمدید با اصفهانی‌ها گفت در ایران فقط در سپاهان بازی خواهد کرد. اما این روزها صحبت از حضور این بازیکن در دو باشگاه بزرگ پایتخت می‌شود که بسیار عجیب است. البته از اردوی استقلال خبر می‌رسد که مدیران این باشگاه هیچ علاقه‌ای برای عقد قرارداد با این بازیکن ندارند و حضور شهباززاده در استقلال هرگز محقق نخواهد شد.
 
 
تماس‌های ویژه با چند دستیار استقلالی
تا دوشنبه قرارداد نبندید!
جدا از انتخاب سرمربی جدید برای استقلال، کاملاً مشخص است که این باشگاه باید دستیاران تازه‌ای هم بیاورد چون همه کسانی که با فرهاد مجیدی کار می‌کردند یا از ایران رفته‌اند یا همراه با خود فرهاد راهی امارات شده‌اند بنابراین سرمربی جدید باید کادرفنی مورد نظر خود را هم ببندد و این کار حداکثر باید در اولین فرصت ممکن انجام شود چون استقلال چاره‌ای ندارد جز اینکه تمریناتش را از دو هفته دیگر استارت بزند.
در همین رابطه خبردار شده‌ایم طی روزهای گذشته با چند مربی استقلالی که سابقه کار کردن در لیگ برتر تحت عنوان دستیار در تیم‌های مختلف را دارند تماس گرفته و به آنها تأکید شده است حداقل تا اواخر هفته جاری اگر پیشنهادی به آنها شد پاسخ مثبت ندهند و صبر کنند چون احتمال دارد در جمع گزینه مربیان استقلال برای دستیاری سرمربی جدید قرار بگیرند. حتی شنیدیم به یکی از آنها پنجشنبه شب گفته شد حداقل تا عصر روز دوشنبه این هفته به هیچ پیشنهادی پاسخ ندهد چون شاید اتفاقات دیگری رخ بدهد.
 
 
سهرابیان در تیررس استقلالی‌ها 
 استقلال مذاکره با چند بازیکن را برای تقویت تیمش آغاز کرده و در همین راستا درصدد جذب چند بازیکن است. یکی از نفرات مورد نظر استقلال، آرمین سهرابیان مدافع فصل گذشته گل‌گهر است که سابقه بازی در تیم آبی‌پوش تهرانی را دارد. این در حالی است که مدیران استقلال با عارف غلامی و محمد دانشگر هم برای تمدید قرارداد وارد مذاکره شده‌اند. در عین حال استقلال به شکل جدی خواهان حفظ رافائل سیلوا مدافع برزیلی‌اش است و مسئولان این باشگاه بابت تمدید قرارداد، از لحاظ مالی پیشنهاد بسیار خوبی به این بازیکن داده‌اند. با این حال هنوز سیلوا به پیشنهاد استقلال جواب قطعی نداده است. از طرفی بازگشت محمدحسین مرادمند به استقلال هم قطعی است. البته نکته نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال اینجا است که وقتی تکلیف سرمربی این تیم هنوز مشخص نشده است چه کسی با بازیکنان وارد مذاکره می‌شود؟ سرمربی جدید با گزینه‌هایی که بعضاً باشگاه استقلال با آنها وارد مذاکره می‌شود؛ موافق است یا با حضور سرمربی لیست جدیدی رو خواهد شد؟
 
 
جدید‌ترین وعده باشگاه استقلال:
تا  دوشنبه صبر  کنید
باشگاه استقلال قصد دارد تا روز دوشنبه تکلیف نیمکت این تیم برای فصل بعد را روشن کند. درهمین راستا حجت کریمی، عضو هیأت مدیره این باشگاه رسماً اعلام کرده این باشگاه در تلاش است تا نهایتاً دوشنبه تکلیف سرمربی این تیم را روشن کند. بدون شک اگر گزینه مدیران باشگاه استقلال خارجی باشد طی این زمان رسیدن به جمع‌بندی نهایی برای عقد قرارداد با سرمربی خارجی دشوار خواهد بود مگر اینکه باشگاه استقلال به طور چراغ خاموش با سرمربی خارجی مذاکره کرده باشد و تأیید نهایی را هم گرفته باشد. گزینه دیگر این است که باشگاه استقلال با سرمربی داخلی به جمع‌بندی رسیده باشد و در این راستا مذاکراتی به شکل پنهانی با مربی مورد نظر شده باشد.
کریمی درباره انتخاب پین نیز این صحبت‌ها را به زبان آورده است: «پین همراه تیم است اما نه به‌عنوان سرمربی، در جریان این قضیه نیستم. اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد باید این مسأله در جلسه ‌شنبه ‌عنوان و تکلیف آن مشخص شود. هفته پیش چند گزینه شامل جواد نکونام مد نظر بود. به هرحال او نیامد. به همین خاطر باید جلسه‌ای برگزار شود و ببینیم سردار آجورلو به چه جمع‌بندی رسیده است. اگر گزینه ایرانی نداشته باشیم باید به‌دنبال گزینه خارجی برویم. تمام این مسائل را مدیرعامل باشگاه پیگیر است. هواداران نگران نباشند. مطمئن باشند و خیالشان راحت باشد که او بهترین گزینه را برای تیم انتخاب می‌کند. فکر می‌کنم تا دوشنبه به جمع‌بندی برسیم و ان‌شاءالله تا روز دوشنبه تکلیف سرمربی مشخص خواهد شد.»
 
 
احتمال ورود قلعه‌نویی به گزینه‌های مربیگری استقلال
در روزهای اخیر نام‌های متعددی برای حضور روی نیمکت استقلال شنیده شده است. از جواد نکونام که اصلی‌ترین گزینه بود تا مهدی رحمتی و رضا عنایتی. درباره اینکه باشگاه استقلال تمایل به همکاری با گابریل پین دارد نیز خبرهای متعددی منتشر شد اما تازه‌ترین خبر از احتمال حضور امیر قلعه‌نویی در میان گزینه‌های مربیگری استقلال حکایت دارد که این خبر را هرگز نباید به‌عنوان خبری دم دستی تلقی کرد. البته باشگاه استقلال قصد دارد همچنان پروژه انتخاب سرمربی خارجی را دنبال کند اما به هر دلیل اگر این پروژه به بن‌بست بخورد، استقلال به سمت دیگر مربیان داخلی خواهد رفت و شانس امیر قلعه‌نویی هر روز افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه امیر قلعه‌نویی همچنان برای باشگاه گل‌گهر خریدی انجام نداده، هیچ بعید نیست که او در انتظار اتفاقات بزرگ روزهای آتی باشد و راهش را به سمت تیم سابقش استقلال کج کند.

 


Page Generated in 0.0052 sec