printlogo


کد خبر: 248113تاریخ: 1401/3/21 00:00
استراتژی عجیب باشگاه استقلال بعد از اعتراض شدید هواداران
عنایتی را برای دستیاری می‌خواستیم!

گزارش
رضا حمیدی  
 
انتخاب جانشین فرهاد مجیدی در مسیر سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته و مدیرعامل باشگاه استقلال در یک مخمصه بزرگ گرفتار شده است. بعد از اینکه جواد نکونام رسماً از مربیگری در استقلال انصراف داد و دلایل خود را نیز اعلام کرد، مدیران باشگاه استقلال به سراغ گزینه‌ای رفتند که از چند روز قبل نیز جسته و گریخته نامش در فضای مجازی شنیده می‌شد.
عنایتی نیز که فرصت را برای سرمربیگری در استقلال مغتنم می‌دید بعد از دعوت رسمی باشگاه استقلال پای میز مذاکره نشست تا شاید از مهم‌ترین فرصت زندگی‌اش نهایت بهره را ببرد، اما به محض آنکه خبر حضور این استقلالی سابق در کنار مدیران باشگاه استقلال منتشر شد، هواداران باشگاه استقلال انتقاد‌های تندی علیه مدیرعامل باشگاه استقلال مطرح کردند و او را به‌دلیل مذاکره با عنایتی برای قبول سکان هدایت استقلال به‌شدت مورد نکوهش قرار دادند.
حجم انتقاد‌ها به گونه‌ای بود که ساعاتی بعد از جلسه از سوی مسئولان باشگاه استقلال اعلام شد که عنایتی برای دستیاری یک مربی خارجی مد نظر مدیرعامل باشگاه استقلال قرار گرفته است در حالی که هرگز چنین خبری صحت ندارد و مدیران باشگاه استقلال قصد داشتند عنایتی را به‌عنوان سرمربی برگزینند که اعتراض‌های شدید هواداری موجب شد، آنها مدعی شوند که عنایتی برای دستیاری به باشگاه استقلال آمده است.
نکته عجیب اینجا است که چنین ادعایی در شرایطی مطرح شده که سرمربی استقلال انتخاب نشده و معمولاً دستیاران بعد از انتخاب سرمربی انتخاب می‌شوند. این عقب‌نشینی به نوعی نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال بعد از انتقاد‌های هواداران بسرعت از تصمیم خود منصرف شدند که البته همین عقب‌نشینی سبب شد عنایتی نیز در اقدامی پیش‌دستانه شفا‌هاً اعلام کند که از مربیگری در استقلال منصرف شده است.
استراتژی غلط این روز‌ها در باشگاه استقلال نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران در بخش مدیریتی هنوز درباره انتخاب سرمربی جدید به جمع‌بندی نرسیده‌اند و بی‌آنکه از فضای حاکم بر باشگاه خود آگاهی کامل داشته باشند، به‌دنبال تسریع در یک انتخاب هستند که تاکنون نیز موفق به انجام آن نشده‌اند.
 
هواداران رحمتی را به عنایتی ترجیح می‌دهند
استقلال طی ۱۰ روز گذشته به طور جدی پیگیر حل معمای انتخاب سرمربی جدید خود برای فصل آینده بوده است. مسأله‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد و یک تصمیم نادرست می‌تواند فصل آینده را به طور کامل از آبی‌ها بگیرد و اجازه دفاع آنها از عنوان قهرمانی خود را ندهد. روز پنجشنبه خبر برگزاری جلسه میان رضا عنایتی و مدیران استقلال در داخل باشگاه رسانه‌ای شد و این مسأله واکنش هواداران را در پی داشت. استقلالی‌ها همچنان تأکید دارند اگر قرار است مجیدی نباشد، این تیم باید حتماً سراغ یک سرمربی خارجی برود و با چهره‌های سرشناس قرارداد ببندد. هواداران استقلال خیلی دلشان می‌خواهد استراماچونی بازگردد ولی چنین شرایطی محقق نشده و احتمال وقوع آن زیاد نیست. البته عنایتی هم حداقل در فضای مجازی محبوبیت چندانی بابت سرمربی شدن در این مقطع ندارد و برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد طرفداران استقلال مهدی رحمتی را به او ترجیح می‌دهند. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که کلاً نظرسنجی‌های کانال‌ها و صفحات هواداری نمی‌تواند ملاک درستی برای تعیین شرایط و صحت آنها باشد چون عوامل زیادی در تعیین نتایج آن دخیل است.

 


Page Generated in 0.0055 sec