printlogo


کد خبر: 248105تاریخ: 1401/3/21 00:00
وزنه برداری

می‌خواهند با عدس‌پلو و کوکو ‌سیب‌زمینی مدال جهانی و المپیک بگیریم
علی داودی: شرایط مهیا نشود برنمی‌گردیم اردو
علی داودی نایب قهرمان فوق سنگین بازی‌های المپیک 2021 توکیو که به‌خاطر شرایط بد و نامطلوب اردویی، کمپ تمرینی وزنه‌برداری را ترک کرده بود تأکید دارد تا مسئولان ورزش به ماجرای وزنه‌برداری ورود نکنند و سر و سامان اساسی به وضعیت مدیریتی و فنی این رشته ندهند، دیگر به اردو برنمی‌گردد.
 علی داودی در مورد علت ترک اردوی تیم ملی وزنه‌برداری با طعنه به مصاحبه علی مرادی با رسانه معاند و ضدانقلاب در ابتدای صحبتش می‌گوید: «خوشحالم که از طریق رسانه ملی با مردمم صحبت می‌کنم و در عمل انجام شده قرار نمی‌گیرم تا مجبور شوم با رسانه‌های ضد انقلاب و معاند درد دل کنم! آقای مرادی عنوان کردند رسول معتمدی گریه می‌کرد. باید بگویم همه ما گریه می‌کردیم. البته نه به خاطر تمرین بلکه به خاطر بی‌توجهی و کم‌توجهی فدراسیون در تهیه امکانات، تغذیه و مکمل مناسب در کنار تمرینات سنگین‌مان. تمام دغدغه فدراسیون باید این باشد که شرایطی فراهم کند  فقط ورزشکار تمرکزش را روی تمرینات بگذارد نه اینکه چند ماه مانده به آغاز گزینشی‌های المپیک، ما به‌خاطر شرایط بد و نامطلوب تمرینی و اردویی مجبور شویم با فدراسیون وارد جر و بحث شویم که چرا به ما ماکارونی با سویا می‌دهند یا اینکه بعد از سه جلسه تمرین در روز و بیش از چندین تن وزنه جابه‌جا کردن، با بدن‌های خسته و کوفته باید عدس پلو یا کوکو سیب‌زمینی بخوریم؟!»
داودی با اشاره به دیدار با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز تأکید دارد: «ما خودمان وقت گرفتیم و با رئیس کمیته ملی المپیک دیدار داشتیم. او پدرانه با ما صحبت کرد. اما ما همه تأکید داشتیم تا شرایط در شأن بچه‌های ملی‌پوش وزنه‌برداری نباشد هرگز به اردو برنمی‌گردیم. علی مرادی انگار نمی‌خواهد مشکلات را حل کند. من از مسئولان ورزش تمنا دارم به ماجرای ما ورود کنند چون ما در وضعیت بسیار بدی قرار داریم.»
 
 
علی هاشمی: مریض نبودیم بی‌دلیل اردو را ترک کنیم
قهرمان وزنه‌برداری جهان معتقد است که او و بقیه بچه‌های ملی‌پوش اگر شرایط تمرینی و اردویی خوب و در شأن وزنه‌برداری بود، مریض نبودند بی‌دلیل اردوی تیم ملی وزنه‌برداری را ترک کنند.
علی هاشمی ملی‌پوش وزنه‌برداری در مورد ترک اردوی تیم ملی تأکید دارد: «هشت سال در اردوی تیم ملی بودم، به‌دلیل کمبود‌ها از اردوی تیم ملی بیرون آمدیم. امکانات به حداقل‌ها رسیده بود و سلامتی داشت به خطر می‌افتاد.» رئیس فدراسیون همیشه به ما با نگاه از بالا به پایین می‌گفت: «شرایط همین است. چیز بیشتری نداریم به شما بدهیم! اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید بروید 
 به سلامت!»
هاشمی ادامه می‌دهد: «ما هم چندین بار مشکلات را گفتیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم از اردو بیرون بیاییم. سه سال پیش به خاطر ماکارونی و شرایط بد غذایی اعتراض داشتم و آقای مرادی من را به کمیته انضباطی برد و جریمه‌ام کردند. شرایط باید فراهم باشد تا بتوانیم در جهانی و المپیک مدال بگیریم. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود باید فاتحه وزنه‌برداری را خواند.»
 
 
برخواه: کنار حق ایستادم، عذرم را خواستند!
سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری درخصوص اعتراض به وضعیت وزنه‌برداران و حذف شدن از مربیگری تیم ملی تأکید دارد که او کنار حق ایستاد چون حق وزنه‌برداران ضایع شده بود، اما مرادی به جای شنیدن اعتراض به حق ملی‌پوشان او را از سرمربیگری حذف و عزل کرد.
محمدحسین برخواه درمورد برکناری خود از سمت سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری تأکید دارد: «از پدرم یاد گرفتم همیشه با عشق و علاقه کار کنم و دنبال کاسبی و عنوان نباشم.
 در حال حاضر نیز فقط دنبال کمک به تیم ملی هستم و عنوان برایم مهم نیست. اینکه گفته می‌شود به خاطر حفظ‌ شأن برکنارم کرده است، حرف جالبی نیست. حفظ ‌شأن رئیس فدراسیون از همه ما بالاتر است، ولی آیا ‌شأن مرادی حفظ شد؟ به اعتقاد من احترام او نیز در این بین حفظ نشده است.»
برخواه در مورد اینکه در کنار وزنه برداران بود معتقد است: «مجبور بودم کنار وزنه‌برداران بایستم. در واقع من کنار حق ایستادم، چون به اعتقاد من حق وزنه‌برداران ضایع شده بود. البته خودم نیز از این مورد لطمه خوردم.  ما خیلی تلاش کردیم که آقای مرادی در چند ماه آخر کار و پایان دوره ریاستش، طوری کار کند که مشکلات برطرف شود اما حقیقتاً عزمی در اصلاح امور ندیدم.»
 

 


Page Generated in 0.0030 sec