printlogo


کد خبر: 248103تاریخ: 1401/3/21 00:00
کریمـی برای شکار شیـر آمـد

 مهم‌ترین اتفاق برای کشتی ایران در وزن 86 کیلوگرم افتاد؛ جایی که علیرضا کریمی بعد از چند سال برگشت و عنوان قهرمانی را با اقتدار به دست آورد. 
علیرضا کریمی، کشتی‌گیری در کلاس جهانی است که در این چند سال به خاطر حضور در المپیک مجبور به تغییر وزن شد اما با بدبیاری‌های زیادی روبه‌رو شد و در نهایت هم شانس حضور در المپیک را نتوانست به دست بیاورد. 
کریمی از سال 2018 به وزن 92 کیلوگرم رفت و برنز جهان را به دست آورد. سال 2019 هم در جهانی قزاقستان در وزن 92 کیلوگرم به مدال نقره رسید.
او بعد از جهانی 2019 روزهای عجیبی را تجربه کرد به خاطر حضور در المپیک یک وزن بالاتر رفت و شد کشتی‌گیر وزن 97 کیلوگرم اما به‌دلیل مصدومیت در جام باشگاه‌های جهان مجبور به جراحی شد و با وجود به تعویق افتادن المپیک توکیو به خاطر کرونا اما پای‌اش یاری نکرد تا المپیک را از دست بدهد. از دست دادن المپیک باعث شد تا همه او را فراموش کنند اما علیرضا کریمی برای آینده خود تصمیم دیگری گرفت و آن هم بازگشت به وزن 86 کیلوگرم بود.
 دو وزن پایین آمدن در 28 سالگی اصلاً آسان نیست اما او در جام تختی به هیچ یک از رقبایش رحم نکرد و در واقع نشان از همان کریمی داشت که در اوج بود. شاداب و با هوش کشتی گرفت تا حتی عزت‌اله اکبری هم حریف او نشود. کریمی در کشتی اول مقابل علی شکوری 6 بر 2 برنده شد و در کشتی دوم هم سلطان خداحافظی از کشتی یعنی عزت‌اله اکبری که نقره جهان را در کارنامه دارد، شکست داد و در نهایت هم در فینال هادی وفایی‌پور را شکست داد. 
حالا علیرضا کریمی رسید به حسن یزدانی، یک انتخابی پر تکرار و جذاب که می‌تواند باز هم علاقه‌مندان به کشتی را سیراب کند. حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم نفر اول جهان و المپیک است اما علیرضا کریمی حریف آسانی برای او نخواهد بود. 86 کیلوگرم شاید تنها وزنی باشد که کادر فنی مجبور به برگزاری انتخابی باشد. کریمی مدال طلای جهان را می‌خواهد و راه رسیدن به این مدال طلا هم از شکست دادن حسن یزدانی می‌گذرد. کریمی به فکر شکار شیر است اما مگر ممکن است؟ این مسابقه بدون شک یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مسابقات کشتی خواهد بود که در داخل ایران برگزار می‌شود و حتماً علاقه‌مندان زیادی را به سالن می‌کشد.

Page Generated in 0.0056 sec