printlogo


کد خبر: 248088تاریخ: 1401/3/21 00:00
گزارش و خبر

کنایه بازیکنان تیم ملی به شرایط اردو در قطر:
هوا چقدر سرد است!
اردوی تیم ملی فوتبال ایران از هفته گذشته در کشور قطر آغاز شده و ملی پوشان ابتدا در کمپ باشگاه السد و سپس در کمپ «الارسال ۲» تمرین کرده و در روزهای آینده برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل الجزایر در دوحه آماده می‌شوند.
نکته عجیبی که از ابتدای برگزاری اردوی تیم ملی در قطر مطرح می‌شود، تصمیم فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری اردو، آب و هوای گرم و شرجی قطر است! در واقع کمتر تیمی در این مقطع از سال راهی قطر می‌شود تا اردوی خود را در این کشور برگزار کند. جالب‌تر اینکه ایران تنها تیم حاضر در میان تیم‌های صعود کننده به جام جهانی است که در این مقطع از سال، قطر را برای اردوی خود انتخاب کرده است.
از زمان برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی، هیچ کشوری که سهمیه این مسابقات را کسب کرده باشد، در قطر اردو نزده و حتی خود قطری‌ها اردوی آماده‌سازی‌شان را در اسپانیا برگزار کرده‌اند. با این حساب ایران اولین کشوری است که در این کشور اردو زده و نمی‌دانیم این موضوع را به حساب درایت مسئولان تیم ملی بگذاریم یا یک تصمیم اشتباه و شاید هم از روی ناچاری؟
اصلاً به خاطر همین آب و هوای نامناسب در خرداد ماه بود که فیفا با موکول شدن جام جهانی از این مقطع از سال به پاییز موافقت کرد تا برای نخستین بار در تاریخ، جام جهانی در اواسط مسابقات باشگاهی برگزار شود. در نتیجه جام جهانی امسال از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر برگزار می‌شود که شرایط آب و هوا در قطر بسیار معتدل و مناسب است.
از تصاویر منتشر شده در اردوی تیم ملی ایران در کشور قطر مشخص است که بازیکنان تمرینات خود را در ساعات پایانی روز و با حداقل پوشش انجام می‌دهند تا گرمای هوا قابل تحمل‌تر شود. حتی علیرضا بیرانوند در یکی از ویدیوهای منتشر شده از تمرین تیم ملی به کنایه می‌گوید: «هوا چقدر سرد است!» نگاهی به وضعیت آب و هوایی قطر نشان می‌دهد که دمای هوا در قطر در برخی از ساعات تا ۴۲ درجه سانتیگراد هم بالا می‌رود و هنگام تمرین تیم ملی در ساعت ۱۹ تا ۲۰ هر شب، دمای هوا روی ۳۴ درجه سانتیگراد قرار دارد.
اگر چه این تصمیم به ناچار و برای پیدا کردن چند بازی دوستانه در قطر گرفته شده اما قطعاً قطر بهترین گزینه برای ایران و تیم ملی نبود و این مدل آماده‌سازی، یکی از ضعیف‌ترین‌ها در تاریخ فوتبال ایران است.
 
 
 آغاز نقل و انتقالات لیگ برتر، خلاف آیین‌نامه
لیگ بیست و یکم با برگزار نشدن دو دیدار نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار نیمه‌کاره به پایان رسید و این موضوع باعث شد که فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم تحت‌الشعاع قرار بگیرد.
فریبرز محمودزاده، مدیر کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال درباره زمان شروع نقل‌ و انتقالات می‌گوید: «لیگ برتر در هفته پایانی دچار چالشی شد که دو مسابقه آن (نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار) برگزار نشد. برگزار نشدن این دو مسابقه به معنای زده نشدن سوت پایان لیگ بیست و یکم است. درباره دو دیداری که برگزار نشد، دو تیم (نساجی و تراکتور) حاضر بودند و شرایط برگزاری بازی در محل وجود داشت اما بازی برگزار نشد، در نتیجه کمیته انضباطی باید درباره این دو دیدار تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر هر دو تیم مدعی هستند و خودشان را محق می‌دانند.
او توضیح می‌دهد: «در نتیجه چون سوت پایان لیگ بیست و یکم زده نشده، پس نمی‌توان زمان نقل و انتقالات را اعلام کرد چرا که زمان نقل و انتقالات فصل جدید نمی‌تواند در فصل قبلی باشد و این خلاف آیین‌نامه‌های نقل و انتقالاتی فیفاست.»
مدیر کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا شروع نشدن نقل و انتقالات لیگ برتر روی لیگ یک هم تأثیرگذار است، می‌گوید: «هیچ‌وقت نقل و انتقالات لیگ یک زودتر از لیگ برتر آغاز نمی‌شود چرا که قرار است سرریزهای لیگ برتر به لیگ یک بیایند. ما باید منتظر مشخص شدن آغاز نقل و انتقالات لیگ برتر باشیم تا با فاصله چند روز تا یک هفته، نقل و انتقالات لیگ یک را شروع کنیم.»
 
 
 محل اقامت تیم ملی در دوحه بازبینی شد
برخی از مدیران فدراسیون فوتبال از محل اقامت تیم ملی در دوحه به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی بازدید کردند.
سایت فدراسیون فوتبال در این‌باره نوشت: «حمید استیلی مدیر تیم ملی با همراهی بهرام رضاییان عضو هیأت‌رئیسه‌، حامد مؤمنی رئیس دپارتمان تیم‌های ملی و محمدحسین حمیسی مسئول حراست فدراسیون فوتبال در هتل محل اقامت تیم ملی در جام جهانی قطر حضور یافتند و در مذاکره با مسئولان هتل هماهنگی‌های نهایی را در خصوص اقامت کاروان تیم ملی در این هتل انجام دادند. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته رزرو طبقه اختصاصی و اتاق‌های ملی‌پوشان و اعضای تیم ملی، سالن جلسات، سالن اختصاصی وزنه و بدنسازی، سالن غذاخوری و شرایط مورد نظر مسئولان تیم ملی، زمان‌بندی و هماهنگی‌های لازم جهت تسهیل شرایط حضور و اقامت ملی‌پوشان در زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی در این بازدید و ملاقات نهایی شد.
تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی با تیم‌های انگلیس، امریکا و ولز مسابقه خواهد داد و هم اکنون نیز در اردوی تدارکاتی دوحه در تلاش برای بازی با الجزایر است. در بازبینی مدیران فدراسیون فوتبال از محل اقامت تیم ملی در دوحه به هنگام برگزاری بازی‌های جام جهانی نکاتی نیز از سوی ایرانی‌ها برای اجرا به مدیران هتل تأکید و یادآوری شد.»
 
 
 رقابت ژاپن، کره و استرالیا
زمان اعلام میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا
با اعلام یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ روز ۲۵ مهر ماه مشخص خواهد شد. بعد از آنکه کشور چین در اواسط ماه مه ‌انصراف خود را از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا اعلام کرد، رایزنی‌ها و شایعات درباره انتخاب میزبان بعدی این رقابت‌ها آغاز شد.
طبق اعلام یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا، هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نشده است اما سه کشور ژاپن، کره جنوبی و استرالیا تمایل خود را برای میزبانی اعلام کرده‌اند. این عضو AFC در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آلمان (dpa) اعلام کرد که ژاپن، کره جنوبی و استرالیا علاقه‌مند به میزبانی این تورنمنت هستند که با حضور ۲۴ تیم، بزرگترین مسابقات قاره آسیا است. او می‌گوید: «با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا پایان ماه ژوئن را به‌عنوان آخرین مهلت برای اظهار تمایل و میزبانی مسابقات اعلام کرده است، هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.» بر این اساس، نام کشور میزبان در نشست دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در کوالالامپور اعلام می‌شود.
 

 


Page Generated in 0.0053 sec