printlogo


کد خبر: 248087تاریخ: 1401/3/21 00:00
جلسه روحیه‌بخش اسکوچیچ با بازیکنان هجومی تیم ملی
شما چیزی از ستاره‌های رقبا کم ندارید

امیر اسدی      

تمرین تیم ملی مثل روزهای قبل در گرمای دوحه برگزار شد و بازیکنان کارهای تاکتیکی خود را زیر نظر دراگان اسکوچیچ مرور کردند. تفاوت این تمرین با روز قبل در این بود که اسکوچیچ خیلی عصبانی نشد و سعی کرد با آرامش نکته‌ها را به بازیکنان تذکر بدهد. با هم اتفاقات آخرین تمرین تیم ملی را مرور می‌کنیم.
 
گرم کردن در دو گروه
بازیکنان تیم ملی ابتدا بدن‌های خود را در دو گروه گرم کردند. گروه اول را بازیکنان قدیمی نظیر مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، امیر عابدزاده، سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و ... تشکیل دادند و گروه دیگر جوانترها همراه با احسان حاجی‌صفی، کاپیتان اول تیم ملی بدن‌های خود را گرم کردند. بعد از گرم کردن، اسکوچیچ بازیکنان را به 4 گروه تقسیم کرد تا آنها آقا وسط بازی کنند.
 
جلالی اضافه شد، آماده هم بود
ابوالفضل جلالی جدیدترین بازیکنی است که به اردوی تیم ملی اضافه شده. بعد از اینکه تست کرونای میلاد محمدی مثبت و او راهی قرنطینه شد، اسکوچیچ تصمیم گرفت ابوالفضل جلالی را برای دومین بار در طول دو سال اخیر به اردو دعوت کند. جلالی هم با آمادگی کامل به تمرین تیم ملی در دوحه اضافه شد و با جنگندگی مثال‌زدنی و توپ‌گیری‌های متعدد و همچنین ارسال پاس‌های بلند نشان داد اسکوچیچ می‌تواند روی او حساب ویژه‌ای باز کند.
 
علی قلی پا به توپ شد
علی قلی‌زاده که یکی از بازیکنان باتجربه و کلیدی تیم ملی محسوب می‌شود، با مصدومیت به اردو اضافه شد و تا پنجشنبه هم نمی‌توانست پا به پای سایر بازیکنان در تمرین فعالیت کند. او در روزهای گذشته نرم‌دوی را در دستور کار قرار داد اما در آخرین تمرین تیم ملی کنار سایر بازیکنان قرار گرفت و بالاخره پا به توپ شد. با توجه به این مسأله به نظر نمی‌رسد قلی‌زاده برای بازی با الجزایر مشکلی داشته باشد. شاید هم اسکوچیچ صلاح ببیند از او دقایق کمتری استفاده کند.
 
تمرین ترکیبی با وینگرها
وقتی بدن‌ها گرم شد، اسکوچیچ تیم را به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول زیر نظر خودش و گروه بعدی تحت نظر دستیار او و در دروازه مخالف. اسکوچیچ در قسمت‌های مختلف زمین آدمک چیده بود و از هافبک‌ها و وینگرها خواست بعد از انجام کارهای ترکیبی، توپ را برای مهاجمان ارسال کنند. او قصد داشت ببیند آیا وینگرها می‌توانند بدرستی توپ‌رسانی کنند یا نه؟ یا آیا مدافعان قادرند توپ را جلوتر از مهاجمان دفع کنند؟ در کل اسکوچیچ از عملکرد بازیکنان رضایت داشت و بر خلاف روز قبل، خیلی سوت نزد و تکرار نداد و از شاگردانش ایراد نگرفت.
 
فوتبال در نصف زمین
بازی دستگرمی بخش پایانی تمرین تیم ملی بود. زمین به دو نیم تقسیم شد و بازیکنان هم به دو گروه. البته تعویض‌های بسیاری هم توسط اسکوچیچ انجام شد تا او بتواند آمادگی تمام بازیکنان را محک بزند. این بازی دو سه گل داشت که یکی از آنها را احمد نوراللهی وارد دروازه کرد. بعد از پایان این بازی هم بازیکنان کششی را انجام دادند.
 
جلسه خصوصی با بازیکنان هجومی
اسکوچیچ در این لحظه 4 بازیکن مهم تیم ملی را دور خود جمع کرد و برای دقایقی با آنها صحبت کرد. خلاصه این جلسه، روحیه دادن به این بازیکنان بود که خط هجومی تیم ملی را در جام جهانی تشکیل می‌دهند. قلی‌زاده و جهانبخش به‌عنوان وینگر و طارمی و آزمون در قامت مهاجم. اسکوچیچ خطاب به آنها گفت: «شما چیزی از ستاره‌های انگلیس، ولز و امریکا کم ندارید. مطمئنم که در جام جهانی می‌درخشید و به تیم ملی در راه رسیدن به اهدافش کمک می‌کنید.» البته اسکوچیچ مثل تمام روزهای قبل گلایه‌های به حقی هم درباره شرایط آماده‌سازی و انجام بازی تدارکاتی داشت که متأسفانه انگار در فدراسیون فوتبال گوش کسی خریدار این نگرانی‌ها نیست. پس از این جلسه، اسکوچیچ در زمان خروج از تمرین، شروع به سر و کله زدن و شوخی با سردار آزمون کرد که تصاویر بگو و بخند آنها توسط عکاس اختصاصی تیم ملی ثبت شد.
 
ادامه شیطنت‌های بیرانوند
بعد از سرد کردن بدن‌ها، علیرضا بیرانوند مثل همیشه سعی کرد با شوخی‌های خود به بازیکنان روحیه بدهد. او سمت طارمی، جهانبخش و عزت‌اللهی رفت و با آنها گپ زد و این جمع برای دقایقی کری خواندند و خندیدند. بعد هم بازیکنان به رختکن رفتند، غذا خوردند و استراحت کردند تا برای تمرین بعدی آماده شوند.

Page Generated in 0.0058 sec