printlogo


کد خبر: 248085تاریخ: 1401/3/21 00:00
یک تغییر سرپرست دیگر در فدراسیون، پیش از انتخابات
ماجـــــدی کاندیدای ریاست براتی گزینه سرپرستــــــی

گزارش یک
بهناز میرمطهریان  
 
فدراسیون فوتبال در مجمع 10 خرداد، تاریخ 8 شهریور را برای برگزاری انتخابات رئیس و نواب ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب کرد. بر اساس بند 5 ماده 33 اساسنامه فدراسیون فوتبال، کلیه افرادی که تمایل به نامزدی در انتخابات دارند، باید درخواست نامزدی خود را حداقل 50 روز قبل از مجمع عمومی برابر فرم‌های مندرج در مقررات انتخاباتی، تسلیم دبیرخانه مجمع نمایند.
50 روز پیش از برگزاری انتخابات یعنی 20 تیرماه که باید تکلیف نامزدهای انتخاباتی مشخص شده باشد. یک ماه تا زمان مقرر باقی مانده و فدراسیون دیگر کم‌کم باید اطلاعیه‌های لازم را جهت ثبت‌نام کاندیداها منتشر کند و افرادی که تمایل دارند نامزد ریاست و نایب رئیسی فدراسیون فوتبال شوند، در این مدت مشخص شوند. البته که درباره نامزدهای انتخاباتی گمانه‎زنی‌های محدودی انجام شده است و یکی از نام‌های مطرح شده برای ریاست مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال است اما هنوز هیچ گزینه قطعی که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی رسمی کرده باشد، معرفی نشده است. حتی درباره آجورلو هم گفته می‌شود، با توجه به شانس کمی که برای خود قائل است، در تصمیمش برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال مردد شده است. بخصوص که او برای حضور در انتخابات باید پیش از اعلام نامزدی از مدیریت باشگاه استعفا بدهد و با توجه به جایگاهی که آجورلو امروز در استقلال دارد، بعید است چنین ریسکی را متحمل شود.
از سوی دیگر اما خبرهایی درباره تصمیم میرشاد ماجدی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود که دری تازه به روی اتفاقاتی باز می‌کند که طی یک ماه آینده در انتظار فدراسیون فوتبال است. در صورتی که میرشاد ماجدی بخواهد نامزد ریاست فدراسیون فوتبال باشد، باید از سمت خود در هیأت رئیسه استعفا دهد چرا که او در واقع عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است که به طور موقت به‌عنوان سرپرست انتخاب شده است، بنابراین شرط اول برای نامزدی او در انتخابات استعفا از سمتش خواهد بود.
این اتفاق به خودی خود، یعنی چالشی دیگر که در آستانه جام جهانی، فدراسیون فوتبال را با خود مواجه می‌کند. فدراسیون فوتبال در این صورت باید حداقل به‌مدت 50 روز، به دست سرپرست دیگری سپرده شود که این سرپرست باید به ترتیب به نایب رئیس اول، دوم و سوم برسد که اگر به هر دلیلی این سه، با قبول پست مخالفت کنند یا امکان سپردن سرپرستی به آنها وجود نداشته باشد، سرپرستی به باسابقه‌ترین عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برسد که در حال حاضر احمدرضا براتی است!
با این تفاسیر اگر میرشاد ماجدی بخواهد طبق شنیده‌ها در انتخابات فدراسیون شرکت کند که با توجه به سرپرستی‌اش در ماه‌های اخیر، اتفاقاً شانس کمی هم برای گرفتن رأی موافق از مجمع ندارد، در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات باید سکان هدایت فدراسیون فوتبال را به احمدرضا براتی بسپارد. مگر آنکه براتی خودش این را نپذیرد و گزینه‌های بعدی مطرح شوند.
این‌طور که به نظر می‌رسد، اصرار ماجدی به حفظ حسن کامرانی‌فر، برخلاف نظر برخی اعضای هیأت رئیسه مبنی بر تغییر دبیرکل هم بی‌ارتباط با این ماجرا نباشد. او رابطه خوبی با کامرانی‌فر برقرار کرده و ترجیح می‌دهد او مجری مجمع انتخاباتی باشد که قرار است در آن برای ریاست کاندیدا شود.
در این بلبشو اما باز هم باید گفت؛ بیچاره فوتبال که تنها در فاصله چند ماه تا جام جهانی، باید در کشمکش بلاتکلیفی‌ها و تغییرات مداوم رئیس و سرپرست فدراسیون فوتبال، سرگردان باشد.

Page Generated in 0.0056 sec