printlogo


کد خبر: 248069تاریخ: 1401/3/19 00:00
«شهروند تبر»، علیه تیم‌ ملی!

  بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال، شاید عجیب‌ترین دوره این رقابت‌ها بوده که تاکنون برگزار شده است. این رقابت‌ها حواشی زیادی داشت که هم فدراسیون و هم سازمان لیگ فوتبال در ایجاد آن، پای ثابت بودند. با این حال شاید نیمه‌کاره تمام کردن لیگ برتر، مهم‌ترین حاشیه این رقابت‌ها بود که تعویق عجیب در شروع مسابقات، بی‌فلسفه بودن برگزاری بدون تماشاگر بازی‌ها و حتی حماسه‌آفرینی فدراسیون و سازمان لیگ در پرونده بازیکن گابنی را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
لغو دو دیدار نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار منجر به نیمه‌ تمام ماندن لیگ برتر شده است. سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در توضیح دو بازی برگزار نشده لیگ برتر مانند همیشه سعی کرد که کمترین مسئولیت را قبول کند؛ انگار نه انگار که مسئولیت برگزاری لیگ برتر برعهده او و کمیته متبوعش است. مهدی در صحبت‌هایش عنوان کرد که پرونده این دو دیدار را به کمیته انضباطی ارجاع داده، در نتیجه دیگر سازمان لیگ مسئولیتی در قبال تصمیم‌گیری راجع به بازی‌های برگزار نشده، ندارد.
سازمان لیگ در قبال دیدارهای نساجی - تراکتور و صنعت نفت - هوادار در حالی شانه خالی کرده که مسئولیت برگزاری لیگ برتر برعهده این سازمان است. علاوه بر این، دو دیدار لغو شده در شرایط ویژه‌ای برگزار نشد؛ شرایطی که سازمان لیگ هیچ کمک و تلاشی برای برطرف کردن آن انجام نداد و به جای آن، گوشه‌ای به‌عنوان ناظر نشست تا آخر ماجرا، پرونده را بدون دردسر به کمیته انضباطی ارجاع بدهد.
 لیگ نیمه تمام، دستاوردی بود که سازمان لیگ فوتبال در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به دست آورد؛ دستاوردی که باید به‌عنوان یک زنگ خطر برای فصل آینده در نظر گرفت. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نیم فصل لیگ بیست و دوم برگزار خواهد شد.
این روزها بازار یک بازی گروهی به‌نام «مافیا» در ایران داغ است؛ بازی‌ای که در آن دو گروه تحت عنوان «مافیا» و «شهروند» باید با هم رقابت کنند. در این بازی به شهروندی که اشتباه بازی کند و با رفتارش باعث باخت گروه شهروندها شود، اصطلاحاً «شهروند تبر» گفته می‌شود که یعنی با تبر به ریشه شهر می‌زند! با توجه به عملکرد سازمان لیگ در لیگ بیست و یکم، باید نگران برنامه‌ریزی لیگ بود چرا که با این فرمان، احتمالاً سازمان لیگ در فصل آینده نه تنها کمکی به تیم‌ملی نمی‌کند بلکه مانند یک شهروند تبر، با برنامه‌هایش به تیم‌ملی در راه جام جهانی لطمه می‌زند.
با این تفاصیل شاید بهتر باشد از همان ابتدا سازمان لیگ فوتبال مسئولیت برگزاری مسابقات فصل آینده را به کمیته انضباطی واگذار کند تا دیگر زحمت ارجاع پرونده دیدارهای لغو شده به این کمیته را هم نکشد.
این مطلب پیشتر در خبرگزاری ایسنا منتشر شده.

Page Generated in 0.0058 sec