printlogo


کد خبر: 248050تاریخ: 1401/3/19 00:00
به علی آقا گفتم اصلاً دوست ندارم از کنار من توپ بیندازند و رد شوند
پنجعلی: از شکسته شدن رکوردهایم ناراحت نمی‌شوم

ناصر قراگزلو
 
محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی که بعد از علی پروین رکورددار بازی در تیم ملی است حالا سید جلال کاپیتان سرخپوشان را در یکقدمی خودش به لحاظ رکورد تعداد بازی می‌بیند. به همین بهانه و صحبت در رابطه با سایر مسائل پرسپولیس گفت‌و‌گویی با ایشان داشتیم.
   
خرید‌های پرسپولیس را چگونه دیدید؟
 خریدهای امسال پرسپولیس خوبند و بازیکنان خوبی در پست‌های خوبی جذب پرسپولیس شده‌اند که این امر امیدواری‌ها را در خصوص پرسپولیس بیشتر می‌سازد.
به نظر خریدهای خوب امسال به نوعی جبران خریدهای بد سال قبل را خواهد کرد؟
 بالاخره هر چقدر پول بدهید همانقدر آش می‌خورید. سال قبل هم تیم ما به لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه بود، به همین دلیل مشکل مالی و بعضی موانع دیگر نظیر پنجره بسته و بعضی مشکلات اجازه نداد تا سرمربی پرسپولیس در زمان مناسب خریدهای دلخواه خودش را داشته باشد.
اما به هر ترتیب و به هر دلیلی که بود ششمین قهرمانی متوالی نصیب پرسپولیس نشد؟!
 ما فصل قبل بدشانسی هم آوردیم و در بعضی بازی‌ها واقعاً در حالی که مستحق پیروزی بودیم و بد هم بازی نکردیم پیروز نشدیم و بعضی مشکلات دیگر هم داشتیم که در هفته‌های پایانی در عین اینکه به نظر من باز هم شایسته‌ترین تیم بودیم قهرمان نشدیم.
اما خود یحیی هم بعد از بازی مقابل فجر به نوعی اقرار کرده بود که در قهرمان نشدن مقصر بوده!
 باید توجه داشته باشیم که فوتبال بدون اشتباه نمی‌شود و شما تیمی را پیدا نمی‌کنید که هیچ اشتباهی در آن وجود نداشته باشد. حالا در این بین تیمی اشتباهاتش بیشتر و تیم دیگر اشتباهاتش کمتر است. جدا از بحث اشتباهات یکسری فشارهای روانی هم روی تیم و کادر فنی وجود داشت که واقعاً بچه‌ها و کادر فنی را اذیت کرد و به نوعی اینقدر این فشار زیاد بود که موجب می‌شد گاهی اوقات بازیکنان ما در شش‌قدم توپ‌ها را بیرون بزنند و ضربات‌شان به گل تبدیل نشود اما با همه این نقدهایی که راجع به بازیکنان و کادر فنی پرسپولس انجام می‌شود انصافاً همه بازیکنان هر چه در توان داشتند را انجام دادند و کادر فنی هم همه زحمات‌شان را کشیدند.
در رابطه با محرومیت قطعی دو جلسه‌ای یحیی در بازی‌های لیگ بیست و دوم فکر نمی‌کنید تأثیر منفی روی پرسپولیس بگذارد؟
 نقش سرمربی که در کنار زمین همیشه تأثیر‌گذار است اما بالاخره مربی در طول هفته و قبل از بازی همه مسائل فنی را به بازیکنان تیم می‌گوید و آنها را توجیه فنی می‌سازد، از همین رو این بازیکنان هستند که درون زمین باید خواسته‌های کادر فنی را پیاده کنند.
علی آقا با اختلاف نسبت به شما و سایر بزرگان پرسپولیس رکورددار است اما سیدجلال اگر چند بازی دیگر انجام دهد رکورد شما را می‌شکند.
 باور کنید زیاد به این مسائل فکر نمی‌کنم و مهم این است که دو دقیقه هم روی نیمکت ننشستم و در بازی با الجزایر از بازی‌های ملی خداحافظی کردم، آن هم در حالی که علی آقا اصلاً موافق خداحافظی‌ام نبود اما من به ایشان گفتم علی آقا دوست ندارم از کنار من بازیکنی توپ را بیندازد و فرار کند، به همین دلیل هم در اوج از فوتبال خداحافظی کردم. از شکسته شدن رکوردم توسط سیدجلال اصلاً ناراحت نمی‌شوم چون رکوردم توسط یک سید دیگر و یک کاپیتان بزرگ شکسته می‌شود.
در رابطه با ماندن یحیی چه نظری دارید؟
 بیشترین تعداد لژیونر را در اختیار داریم. این لژیونرها را هم مربی وطنی و امثال یحیی ساخته‌اند، به همین دلیل مربیان ایرانی بهترین هستند. از همین رو حتماً یحیی بهترین است و به نظرم حتی یحیی به دلیل تجربه موفق نظیر چند قهرمانی و رساندن پرسپولیس به فینال آسیا که در کارنامه دارد حتی از مربی خارجی هم بهتر است و حتماً می‌تواند دوباره تیم را به عنوان قهرمانی برساند. از سویی دیگر باید توجه کنیم مربی وجود داشته باشد که ما بتوانیم او را در حد یحیی برای پرسپولیس بسازیم.
در رابطه با تیم ملی و شرایط این تیم در قطر و اضافه شدن ولز به تیم‌های همگروه‌مان در جام جهانی چه نظری دارید؟
 ما باید با تیم‌هایی بازی کنیم که فشار زیادی روی تیم ما بیاورند. در این بین اردو هم زیاد مهم نیست بلکه به بازی با تیم‌های گردن‌کلفت دنیا نیاز داریم که بتوانند تیم ما را تحت فشار قرار دهند که ایرادات‌مان مشخص شود. از لحاظ فوتبالی هم من بازی با ولز را راحت‌تر از تیمی مانند اوکراین می‌دانم و معتقدم ما می‌توانیم از سد امریکا و ولز بگذریم و از انگلیس هم مساوی بگیریم، به همین دلیل هم اعتقاد دارم این بار قادریم شگفتی‌ساز شویم و برای اولین بار در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم.
 

Page Generated in 0.0065 sec