printlogo


کد خبر: 248048تاریخ: 1401/3/19 00:00
خبر

حسین المسلم بالاخره به تهران می‌آید
هدف اصلی، دیدار با معاون رئیس‌جمهور
بعد از اینکه سفر حسین المسلم به تهران در تاریخ سوم خردادماه به خاطر لغو پروازهای کویت انجام نشد، قرار است او روز شنبه به ایران بیاید. حسین المسلم و حیدر فرمان، دو مسئول عالیرتبه شورای المپیک آسیا(OCA) شنبه (21 خردادماه) به ایران سفر می‌کنند. دیدار با معاون اول رئیس جمهوری مهم‌ترین برنامه‌ای است که برای حسین المسلم در نظر گرفته شده است. البته نفر اول ورزش آسیا برنامه‌های دیگری هم دارد. دیدار با مقامات عالی وزارت ورزش و بازدید از موزه ملی ورزش و آکادمی ملی المپیک از دیگر برنامه‌هایی است که در روز شنبه انجام می‌شوند. همچنین نشست خبری با حضور حسین المسلم برگزار می‌شود و او با اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک دیدار می‌کند.
 
 
سفر صالحی‌امیری به مجارستان
20 تیر، احتمال ثبت‌نام از کاندیداهای کمیته
دبیرکل کمیته ملی المپیک از بررسی هیأت اجرایی برای انتخاب کارشناسان خبره حاضر در انتخابات کمیته ملی المپیک خبر می‌دهد. کیکاووس سعیدی می‌گوید که این موضوع در دست بررسی است. او همچنین درباره زمان دقیق انجام ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک می‌گوید:«در نشست هیأت اجرایی تاریخ دقیق ثبت‌نام مشخص می‌شود. البته 20 تیر مد نظر ما است.» سعیدی در پاسخ به این سؤال که آیین‌نامه مربوط به انتخاب خبرگان ورزشی در چه مرحله‌ای قرار دارد، ادامه می‌دهد:«در نشست آتی هیأت اجرایی طرح اولیه آیین‌نامه خبرگان قرائت می‌شود و سپس موارد مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.» او در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال کمک می‌کند یا خیر؟ می‌گوید:«پرداختی ما به فدراسیون فوتبال مستمر نیست ولی در هیأت اجرایی کمک‌های موردی به تیم امید مصوب شده است. این‌کمک‌ها در دو مرحله و هر مرحله 500 میلیون تومان انجام شد. اگر نیاز به کمک موردی دیگری به تیم فوتبال امید وجود داشته باشد، بسته به شرایط مالی کمیته کمک خواهیم کرد.» دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد علت سفر صالحی‌امیری به مجارستان نیز این توضیح را می‌دهد:«این دیدار رسمی با توجه به دعوت رئیس کمیته المپیک مجارستان انجام می‌شود. رئیس کمیته المپیک مجارستان پیش از این به ایران سفر کرده بود و اکنون از آقای صالحی امیری دعوت کرد و او اواخر هفته آینده راهی مجارستان می‌شود.»
 
 
زیر نظر فدراسیون جهانی انجام می‌شود
برگزاری دوره مدیریت قایقرانی بادبانی در ایران
برای نخستین بار در ایران، دوره مدیریت قایقرانی بادبانی (سیلینگ) تحت نظر فدراسیون جهانی برگزار می‌شود.
دوره مدیریت قایقرانی بادبانی با همکاری مشترک کنفدراسیون سیلینگ آسیا، سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون قایقرانی با حضور مدرس فدراسیون جهانی و نایب رئیس کنفدراسیون سیلینگ آسیا به میزبانی هیأت قایقرانی منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.
علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی ایران با اشاره به برگزاری مجموعه کارگاه‌های آموزشی سیلینگ به میزبانی هیأت قایقرانی منطقه آزاد کیش، گفت: «این نخستین دوره مدیریت سیلینگ در تاریخ ورزش ایران است که تحت نظر فدراسیون جهانی و با همکاری مستقیم کنفدراسیون سیلینگ آسیا در ایران برگزار می‌شود. مقدمات برگزاری این دوره آموزشی از حدود سه ماه گذشته آغاز شده و ضمن هماهنگی‌های لازم با کنفدراسیون سیلینگ آسیا، پس از ارزیابی‌های فنی صورت گرفته، از ۲۰ شرکت‌کننده با داشتن سابقه فنی، تخصصی و کارشناسی حوزه سیلینگ دعوت شد تا در این دوره تخصصی شرکت کنند.» نخستین دوره مدیریت قایقرانی بادبانی (سیلینگ) از روز یکشنبه ۲۲ خرداد به‌مدت چهار روز به میزبانی هیأت قایقرانی منطقه آزاد کیش و در مجموعه مارینا کیش برگزار می‌شود.
 
 
معرفی کادرفنی تیم‌های نوجوانان و جوانان ووشو
فدراسیون ووشو، اسامی کادرفنی تیم‌های ملی ساندای نوجوانان و جوانان را معرفی کرد. در ادامه انتصاب‌های کادرفنی تیم‌های ملی ووشو، کیوان شیرآقایی به‌عنوان سرمربی تیم‌های ساندای نوجوانان و جوانان معرفی و جانشین امیر اوجاقی شد. قرار است عباس شیبک، حمیدرضا منصوریان‌فر و اکبر محمدزاده به‌عنوان مربی، کنار شیرآقایی حضور داشته باشند. پیش از این هدایت تیم‌های نوجوانان و جوانان ساندای ایران را امیر اوجاقی به‌عنوان سرمربی برعهده داشت، اما او اکنون جایگزین حسین اوجاقی در تیم ملی بزرگسالان شده است. ووشوکاران ایران باید خود را برای رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان آماده کنند. این مسابقات ۱۱ تا ۱۹ آذر سال‌جاری به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.
 
 
شکست دختران والیبال ایران مقابل تایلند
 تیم والیبال دختران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل تایلند شکست خورد. تیم والیبال دختران نوجوان ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا دیروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۴ به وقت ایران مقابل تایلند میزبان به میدان رفت. ایران در ابتدا در ست اول با رقیب پایاپای پیش رفت اما در نهایت ۱۷ بر ۲۵ نتیجه را واگذار کرد. ملی‌پوشان ایران در ست دوم عملکرد بهتری داشتند و توانستند ۲۵ بر ۱۸ پیروز شوند. آنها در ست سوم هر چند تلاش کردند اما ۲۰ بر ۲۵ شکست خوردند. تایلند در ست چهارم فاصله امتیازی خود را با ایران بیشتر کرد و در نهایت ملی‌پوشان هر چه تلاش کردند موفق به جبران نتیجه نشدند و ۲۵ بر ۱۷ نتیجه را واگذار کردند.
تیم والیبال ایران، امروز، پنجشنبه (۱۹ خرداد) از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف کره جنوبی که یکی از تیم‌های قدرتمند این مسابقات است، می‌رود. در پایان این مسابقه شقایق حسن‌خانی از تیم ایران و واری سارا از تایلند هر دو ۲۱ امتیاز کسب کردند و امتیازآورترین بازیکنان زمین شدند.
 

 


Page Generated in 0.0061 sec