printlogo


کد خبر: 248045تاریخ: 1401/3/19 00:00
میرمصطفی جوادی: جلسه امیدوارکننده‌ای با صالحی امیری داشتیم
زمانی برمی‌‌گردیم که امکانات در شأن وزنه‌برداری باشد

رضا عباسپور     

 این روزها وزنه‌برداری به برکت ندانم‌کاری و ضعف مدیریتی علی مرادی رئیس بازنشسته و غیرقانونی وزنه‌برداری به قدری درگیر حواشی منفی و تکان‌دهنده است که هیچ وقت یک چنین شرایط وخیمی را نه دیده بودیم و نه تجربه کرده بودیم. به همین دلیل پس از اعتصاب دسته‌جمعی وزنه‌برداران و تحریم اردوی آماده‌سازی که برای بازی‌های کشورهای اسلامی تدارک دیده شده بود، همینطور حذف محمدحسین برخواه از سرمربیگری تیم ملی و مصاحبه‌های عجیب و غریب علی مرادی، به قدری سر و صدا و حواشی در ورزش و وزنه‌برداری زیاد شد که رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان سکوت را کنار گذاشته و چاره‌ای جز ورود به متن حواشی این رشته ورزشی برای کنترل بحران ایجاد شده نداشتند. جلسه ویژه وزنه‌برداران با صالحی امیری دقیقاً به همین دلیل روز گذشته در ساختمان سئول برگزار شد. جلسه‌ای که به گفته میرمصطفی جوادی نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان در رقابت‌های جهانی 2021 تاشکند ازبکستان نشستی امیدوار‌کننده و مهم برای ملی‌پوشان معترض وزنه‌برداری بود. به همین بهانه با ملی‌پوش 81 کیلوگرمی تیم ملی وزنه‌برداری گفت‌و‌گویی داشتیم تا ماحصل آنچه که در این نشست بین وزنه‌برداران معترض و رئیس کمیته ملی المپیک رد و بدل شد را از زبان او بشنویم.
 
جان‌مان در اردوی تهران به لب رسید!
نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان در رقابت‌های جهانی 2021 تاشکند ازبکستان و یکی از امیدهای وزنه‌برداری ایران برای کسب مدال‌ خوشرنگ در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه در دسته وزنی 81 کیلوگرم در خصوص اینکه آیا اینقدر وضعیت اردویی وزنه‌برداری غیرقابل تحمل بود که نتوانستند مثل اردوی قبل از جهانی ازبکستان شرایط را تحمل کرده و با این وضعیت عجیب و غریب اردو را ترک نکنند، می‌گوید: «اگر خاطرتان باشد، بعد از مسابقات جهانی ازبکستان من با خود شما مصاحبه داشتم و گفتم که در آن مقطع هم به جز اردوهای خارج از تهران ما در شمال و خوزستان حقیقتاً اردوی خانه وزنه‌برداری در پایتخت وحشتناک و غیرقابل تحمل بود، طوری که پدر و مادرم خورد و خوراک و حتی آب معدنی ما را از خانه برایمان تهیه می‌کردند و می‌آوردند اردو. حقیقتاً دیگر کارد به استخوان‌مان رسیده بود و تحمل ادامه این وضعیت اسف‌بار برایمان در مسیر بازی‌های کشورهای اسلامی وجود نداشت. باور کنید جان‌مان به لب رسیده بود که تصمیم گرفتیم همه پشت هم باشیم و حتی یک نفرمان هم در اردو نماند. همین‌طور هم شد و همه به نشانه اعتراض اردو را ترک کردیم تا صدایمان اینگونه به گوش مسئولان ورزش برسد، شاید تغییری اساسی در وضع نامطلوب و اسف‌بار وزنه‌برداری ایجاد شود. شما ببینید اگر روزی 20 تا 30 تن وزنه در تمرین جابه‌جا کنید و بعد در وعده غذایی برای شما «کوکو سیب‌زمینی» سرو کنند چه حالی خواهید داشت؟ از وضع نامطلوب تهویه و اتاق‌های غیربهداشتی و به هم ریخته کمپ هم که دیگر حرف نزنم بهتر است. به همین دلیل تحمل این وضع اسف‌بار دیگر جایز نبود و ما باید با اعتراض‌مان به عزیزان مسئول می‌رساندیم که چه وضع نامطلوبی در وزنه‌برداری داریم که خدا را شکر فکر می‌کنم این اتفاق با حمایت خوب شما و عزیزان فعال رسانه‌ای رخ داد.»
 
گل به خودی علی مرادی در گفت‌و‌گو با رسانه ضدانقلاب
 هرچه بگندد نمکش می‌زنند...!
ایران ورزشی - رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در تازه‌ترین شاهکار مدیریتی خود مصاحبه‌‌ای تعجب‌برانگیز با رسانه معاند و ضد انقلاب که زیر بیرق سعودی‌ها بر ضد مردم و نظام پرچم می‌زند داشته است. این اقدام گل به خودی بود که از این رئیس بازنشسته و غیرقانونی به زور نشسته روی کرسی ریاست وزنه‌برداری در عین ناباوری، سر زد! رئیس بازنشسته وپرحاشیه ای که احتمالا بخاطر رأی گرفتن در انتخابات آتی جهانی تغییر موضع داده و  به گفت و گو با رسانه های معاند چراغ سبز نشان داده است! علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به‌دلیل عملکرد ضعیف و نارضایتی که در این رشته داشته،  این روزها تحت فشار زیادی از سوی ملی‌پوشان، قهرمانان سابق و پیشکسوتان و کارشناسان قرار گرفته، اما ظاهراً هیچ قصد و نیتی برای اصلاح امور ندارد. در عوض هر بار که اتفاق و حاشیه‌ای رخ می‌دهد، او ژست حق به جانب گرفته و بجای حل کردن مسأله، به‌دنبال پاک کردن صورت مسأله است. بواقع بعد از پناهنده شدن یکی دو ورزشکار، ترک اردو توسط ملی‌پوشان به‌دلیل فراهم نبودن امکانات اولیه و برکناری سرمربی پس از یک انتقاد (که البته حق بود و منطقی)، او حالا در اقدامی عجیب و باورنکردنی به‌دنبال مصاحبه‌ با رسانه‌های معاند و ضد انقلابی است که همواره دشمنی و کینه دیرینه خود با ملت ایران و نظام اسلامی ما را در معرض نمایش قرار داده‌اند.
مرادی روز گذشته تهمت عجیبی را به خبرنگاران و رسانه‌ها زد و اعلام کرد چون فدراسیون آنها را به سفر نمی‌برد، انتقاد می‌کنند! اما حالا خود او با رسانه وابسته به آل سعودی مصاحبه می‌کند تا نشان دهد که به آخر خط رسیده و دیگر وجهه و اعتباری در وزنه‌برداری و جامعه ورزش کشور ندارد. رئیس به ظاهر بازنشسته فدراسیون وزنه‌برداری که بارها از نظام و انقلاب صحبت کرده و خود را سرباز این کشور قلمداد کرده است، با این مصاحبه نشان داد که بر ضد منافع ملی اقدام می‌کند و مشخص نیست هدف او از این کار چه بوده و چطور رسانه‌ای که همه توان خود را برای دشمنی با ملت ایران به کار گرفته، مَحرم صحبت‌هایش می‌داند. رسانه‌ای که فی‌الفور پس از ماجرای تلخی که برای «یکتا جمالی» در یونان به ‌وجود آمد و این دختر فریب‌خورده از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری فرار کرد و به آلمان پناهنده شد، اولین مصاحبه را با برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده با او ترتیب داد تا مثلاً اینگونه به زعم خود به ورزش و وزنه‌برداری ایران ضربه بزند. حالا با این شرایط، این رسانه معاند و ضد انقلاب تبدیل شده به ابزاری برای دیده شدن رئیس بازنشسته و غیرقانونی فدراسیون وزنه‌برداری! 
‌بی‌تردید بازی کردن در زمین دشمن جدیدترین گل به خودی و شاهکار علی مرادی محسوب می‌شود و قطعاً اگر مسئولان تصمیم‌ساز ورزش کشور هرچه سریع‌تر فکری منطقی برای تغییرات اساسی و ریشه‌ای در مجموعه مدیریتی وزنه‌برداری ایران نکنند، باید منتظر اتفاق‌های تلخ‌تر وتأسف برانگیزتر از چیزی که دیدیم از سوی مرادی باشیم.
 
قرار شد با وزیر هم جلسه داشته باشیم
 جوادی در پایان تأکید دارد که رئیس کمیته ملی المپیک بعد از شنیدن درد دل بچه‌ها و مطرح شدن موضوعات مختلفی که باعث بروز این حواشی و بحران شد، اعتقاد داشت که حتماً باید جلسه‌ای هم با وزیر ورزش و جوانان داشته باشیم: «همانطور که گفتم، جلسه‌ای که با صالحی امیری داشتیم اتفاق خوب و امیدوار‌کننده‌ای بود، اما نتیجه قطعی در پایان نداشتیم، زیرا قرار بر این شد که رئیس کمیته المپیک گفت‌و‌گویی با وزیر محترم ورزش و جوانان داشته باشد تا احتمالاً یک نشستی هم با وزیر ورزش و جوانان داشته باشیم. بعد از آن در مورد وضعیت ما و وزنه‌برداری طبق خواسته‌های بحقی که داشتیم تصمیم‌گیری شود.»
 
جلسه خوبی با رئیس کمیته المپیک داشتیم
میرمصطفی جوادی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران که در جلسه روز گذشته با سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشت در مورد نتیجه این نشست و دیالوگ‌هایی که بین ملی‌پوشان وزنه‌برداری و رئیس کمیته ملی المپیک رد و بدل شد تأکید دارد: «جا دارد از طریق همین تریبون و به نمایندگی از ملی‌پوشان وزنه‌برداری تشکر ویژه‌ای داشته باشم از رئیس کمیته ملی المپیک که به‌خاطر شرایط بحرانی ایجاد شده ما را دعوت کردند تا پس از شنیدن حرف و درد دل ما تغییراتی که مد نظر بچه‌های وزنه‌برداری برای بهتر شدن شرایط بود را در فدراسیون وزنه‌برداری و اردوهای تیم ملی ایجاد کنند. انصافاً جلسه، جلسه خوبی بود، من و رفقایم که به این نشست دعوت شده بودیم، هر آنچه که باید آقای صالحی امیری بدانند را برای او گفتیم و تأکید داشتیم که تا مرتفع شدن تمامی مشکلات و شرایطی که برای برگزاری یک اردوی ملی در حد و ‌شأن نام پرافتخار وزنه‌برداری ایران نیاز است مهیا نباشد، به هیچ وجه حاضر به بازگشت نیستیم، زیرا دیگر نه در ‌شأن ماست تحمل آن وضعیت اسف‌بار و نه در ‌شأن و منزلت وزنه‌برداری ایران. ما به رئیس کمیته ملی المپیک هم صراحتاً گفتیم که فقط در صورت ایجاد تغییرات اساسی در وزنه‌برداری می‌توانید روی بچه‌های ملی‌پوش عنواندار و نام‌آور وزنه‌برداری حساب کنید. در غیر این صورت تصمیم ما همان تحریم اردو خواهد بود.»

 


Page Generated in 0.0048 sec