printlogo


کد خبر: 248038تاریخ: 1401/3/19 00:00
گزارش

اکبر منتشلو
 
تبریزی‌ها روزهای طلایی را از دست ندهند
پاشنه آشیل تراکتور؛ سیبل واسطه‌ها
 
طی روزهای گذشته از وضعیت نیمکت تراکتور نوشتیم وگفتیم که این تیم و حتی برخی از تیم‌های لیگ برتر، حسابی از جذب بازیکنان و مربیان خارجی ضربه دیده‌اند و نقره داغ شدند، با وجود این همچنان ذوق جذب خارجی‌ها، پاشنه آشیل تیم‌ها شده و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است. 
به طوری که تقریباً همه تیم‌ها بابت بدهی و یا اختلاف با بازیکن و یا سرمربی خارجی، گرفتار پرونده‌هایی هستند. تراکتور هم در همین موضوع حسابی خسارت دیده و نمی‌تواند نسبت به اتفاقات آینده و کسانی که روی نیمکت این تیم می‌نشینند، بی‌احتیاطی کند. 
فصلی که چند روز پیش به پایان رسید تراکتور با ارطغرل ساغلام توانست در بدترین شرایط، همچنان در لیگ برتر ماندگار شود و حالا تلاش‌ها برای حفظ ساغلام آغاز شده است. به طور حتم حفظ این سرمربی برای تراکتور ایده و نظر بدی نیست، اما به طور حتم باشگاه تراکتور و مسئولان این تیم باید با موضوع منطقی برخورد کرده و برای آینده نیز برنامه‌ریزی داشته باشند، بخصوص اینکه معمولاً تأمین منابع مالی برای، مبلغ قرارداد خارجی‌ها، حسابی باشگاه‌ها را به دردسر انداخته است. 
ارطغرل ساغلام سرمربی ترکیه‌ای تراکتور، پس از پایان فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر با مدیران این باشگاه برای ادامه همکاری در فصل آینده به اختلاف مالی خورده است و همچنان مذاکرات دو طرف برای توافق نهایی ادامه دارد. 
ساغلام که چند روز پیش ایران را ترک و برای گذراندن تعطیلات خود به ترکیه سفر کرده است، فصل آینده نیز با تراکتور قرارداد 650 هزار دلاری داشت، اما در آخرین مذاکره با مدیران این باشگاه خواستار دریافت حداقل 800 هزار دلار شده که این موضوع منجر به مخالفت مدیران باشگاه تبریزی شده است. مذاکره ساغلام و مدیران تراکتور قرار است در دفتر این باشگاه در کشور ترکیه پیگیری شود تا دو طرف به توافق نهایی برسند و حتی شنیده می‌شود باشگاه تبریزی در آخرین پیشنهاد خود با پرداخت 700 هزار دلار نیز به این مربی موافقت کرده است، اما فعلاً دو طرف به توافق نهایی دست نیافتند.
 در همین راستا قرار است مذاکرات نهایی در ترکیه و با حضور مدیران باشگاه تراکتور و وکیل ساغلام برگزار شود. 
موضوع مهم در این شرایط برای باشگاه تراکتور این است که در ماجرای درخواست ساغلام برای بالا رفتن رقم قراردادش، باز هم رد پای چند واسطه دیده می‌شود. 
کسانی که در فصل‌های گذشته نیز تأثیرات فراوانی در قراردادهای فاجعه‌بار تراکتور داشته‌اند و این بار نیز به‌دنبال دخالت و افزایش رقم قرارداد سرمربی ترکیه‌ای این باشگاه هستند. به نظر می‌رسد در حالی که باشگاه تراکتور شرایط مالی خوبی ندارد، پذیرش قرارداد سنگین با طرف ترکیه‌ای می‌تواند باز هم این باشگاه را گرفتار مشکلاتی کرده و آینده این تیم را تهدید نماید. 
این در حالی است که با مبلغ درخواستی ساغلام به طور حتم تراکتور می‌تواند مربیان توانمندی را به خدمت بگیرد و نباید اجازه دهد این موضوع گرفتار اتلاف وقت و از دست رفتن فرصت‌ها برای این تیم شود. در همین شرایط فعلی گزینه‌های بسیاری (داخلی و خارجی) وجود دارد که می‌تواند برای فصل آینده تراکتور تضمین دهنده باشند. 
باشگاه تراکتور اگر بیش از این خود را معطل ساغلام کند به طور حتم، روزهای طلایی را از دست خواهد داد و در نهایت مجبور خواهد شد با برنامه‌ریزی واسطه‌ها پیش برود و شاید هم به نتیجه مطلوب دست پیدا نکند.
 
 
فصل جدید لیگ یک از هفته پایانی مرداد
فصل 01-1400 لیگ یک با برگزاری دیدارهای هفته سی‌وچهارم به پایان رسید. این در حالی بود که سه دیدار از این هفته، به دلیل غیبت تیم‌های میهمان در شهر میزبان برگزار نشد. 
با اعلام فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری لیگ دسته اول، فصل آینده این رقابت‌ها از هفته پایانی مرداد آغاز می‌شود. 
سازمان لیگ در نظر دارد به‌خاطر تبادل زیاد بازیکن بین لیگ یک و لیگ برتر، هر دو مسابقات با فاصله زمانی کم شروع شود و هفته نخست لیگ دسته اول، یک هفته پس از آغاز لیگ برتر برگزار شود. همچنین با توجه به آغاز جام جهانی 2022 از 30 آبان، نیم‌فصل اول لیگ یک تا 26 آبان به پایان می‌رسد و این مسابقات، در زمان حضور تیم ملی ایران در معتبرترین رویداد فوتبال جهان برگزار نمی‌شود.
 

 


Page Generated in 0.0058 sec