printlogo


کد خبر: 248032تاریخ: 1401/3/19 00:00
جشن ما زود تلخ شد
افشین حاجی‌پور: نکونام بهترین گزینه برای جانشینی مجیدی است

ایمان گودرزی  
 
افشین حاجی‌پور پیشکسوت استقلال معتقد است عوامل خارجی باعث جدایی فرهاد از استقلال شدند و اگر بنا بر آوردن مربی خارجی باشد استراماچونی بهترین گزینه است در غیر این صورت نکونام بخوبی می‌تواند از پس هدایت آبی‌های پایتخت برآید.
 
مجیدی از استقلال جدا شد، نظرتان در این مورد چیست؟
    به نظرم این اتفاق برخلاف میل باطنی فرهاد رخ داد. در چند سال اخیر، هواداران و باشگاه خیلی اذیت شده بودند. به خاطر حوادث آبادان جشن باشکوهی نگرفتیم و بعد از قهرمانی خبر رفتن فرهاد این جشن را برای ما تلخ کرد. کاری که این فصل فرهاد مجیدی با استقلال انجام داد فوق‌العاده بود و سال‌ها در خاطر همه خواهد ماند. فکر نمی‌کنم مجیدی به دلایل شخصی استقلال را ترک کرده باشد. وقتی تیم را اول فصل خودش بسته بود و در 30 بازی باخت نداشت و رکورد زد و می‌توانست برای فصل بعد نقاط ضعف تیم را بهبود بخشد و برای ستاره سوم در آسیا گام بردارد چه دلیلی دارد که تیم را ترک کند؟ قطعاً عوامل غیرفوتبالی باعث این جدایی شد.
آینده استقلال با این جدایی دوباره در ابهام قرار نگرفت؟
    صددرصد تیم از این اتفاق ضربه می‌خورد. فقط امیدوارم آقای آجورلو در تیم بماند. او مدیری کاربلد و مدبر است و می‌تواند با انتخاب گزینه مناسب دوباره تیم را سر و سامان بخشد. شاگردان فرهاد شایسته این قهرمانی بودند، 40 میلیون هوادار با این قهرمانی خوشحال شدند. استقلال زیر نظر وزارت ورزش است. وزارت باید به یک چشم به هر دو تیم نگاه کند. هواداران نگران این تیم هستند. وقتی می‌بینند تکلیف کادر فنی و بازیکنان فصل بعد مشخص نیست و تیم رقیب در حال خرید بازیکن و تقویت است نگرانی‌ها بیشتر هم می‌شود.
 
شما گزینه خارجی را ترجیح می‌دهید یا داخلی؟
    چشم هواداران به‌دنبال بازگشت استراماچونی است اما فکر نکنم آوردنش به این راحتی باشد. او با الغرافه قرارداد دارد و نمی‌دانم مشکل بدهی‌هایش با باشگاه حل شده است یا نه؟ اگر بنا به آوردن گزینه خارجی باشد استراماچونی بهترین گزینه است چون در فوتبال ایران بوده و نیازی به زمان گذاشتن برای عادت کردن به شرایط ایران ندارد. هر گزینه خارجی دیگری بیاید فقط سه یا چهار ماه باید صرف عادت کردن او با شرایط فوتبال ایران شود. پس بهترین گزینه خارجی قطعاً استراماچونی است.
در بین گزینه‌های داخلی که نام نکونام و رحمتی مطرح است، کدام را مناسب نیمکت استقلال می‌دانید؟
    با تمام احترامی که برای آقای عنایتی و رحمتی قائلم اما به نظرم جواد نکونام گزینه بهتری است. او سابقه بیشتری دارد و نتایج خوبی در فولاد خوزستان گرفته است. کار کردن در خوزستان از عهده همه برنمی‌آید اما نکونام بخوبی این کار را انجام داد و از پسش برآمده است. او قهرمان جام حذفی و سوپر جام شد و در آسیا تیم را به مرحله حذفی رسانده است. به اعتقاد من او تنها سرمربی حال حاضر است که سطح بالایی دارد و در عملکرد شاگردانش در زمین به وضوح می‎‌بینیم که تیم از ابتدا تا پایان برنامه دارد. جواد از بقیه گزینه‌های مطرح شده سر‌تر است. نکونام یا هر کس دیگر که آمد باید این را بخوبی بداند جو استقلال با تیم‌های شهرستان‌ها فرق دارد. ریسک کردن در این تیم جواب نمی‌دهد و کسی که هدایت آبی‌پوشان را برعهده می‌گیرد باید کاملاً منطقی و با مطالعه بالا پیش برود.
 

Page Generated in 0.0049 sec