printlogo


کد خبر: 248025تاریخ: 1401/3/19 00:00
ساکا به سیتی می‌رود؟ سناریوی ترسناک توپچی‌ها
بدتـــــرین کابوس آرسنال

فقط موضوع زمانش بود. وقتی بخوبی بوکایو ساکا باشی، بهترین باشگاه‌های دنیا در خانه‌تان را می‌زنند. بنابراین وقتی آرسنال سهمیه لیگ قهرمانان را از دست داد، انتظار می‌رفت درباره آینده ساکا صحبت شود. از قرارداد چهارساله‌اش که سال 2020 بسته دو سال مانده اما اینها مانع نمی‌شود. جای تعجب نیست که شایعه رفتن بازیکن تیم ملی انگلیس به منچسترسیتی و لیورپول مطرح شده چون ساکا برای بازی در هر تیمی در جهان به اندازه کافی خوب است. در این چند فصل استعدادش را نشان داده و وحشتناک اینکه دائم در حال پیشرفت است. این بازیکن 20 ساله در یک چشم به هم زدن از پدیده‌ای مستعد به یک فوق‌ستاره تبدیل شده. برای همین پپ گواردیولا، یورگن کلوپ و هر مربی طراز اولی مصمم است او را به تیم خود اضافه کند.
اما تکلیف آرسنال چه می‌شود؟ همه در باشگاه لندنی از کیفیت او خبر دارند و می‌دانند از دست دادنش چه ضربه بزرگی است. این بدترین کابوس آرسنال است.
برای همین می‌خواهند شرایط قراردادش را خیلی بهتر کنند تا از جمله پردرآمدهای باشگاه باشد اما این همه ماجرا نیست. برای حفظ بازیکنی با استعداد و پتانسیل ساکا باید بتوانید به اندازه کافی به او انگیزه بدهید. وین رونی را ببینید؛ جوهر «یک بار آبی، برای همیشه آبی» روی پیراهن او خشک نشده بود که با اورتون خداحافظی کرد و در سال 2004 به منچستریونایتد رفت.
قطعاً ساکا ارتباط عمیقی با آرسنال دارد. او محصول آکادمی باشگاه است و به این افتخار می‌کند. اما او می‌خواهد برای بزرگترین جام‌ها مبارزه کند و هر فصل در لیگ قهرمانان اروپا حاضر باشد. بنابراین میکل آرتتا و مقامات آرسنال باید متقاعدش کنند به این خواسته‌ها می‌رسد اگر بخواهند آینده بلندمدتش را به باشگاه گره بزنند. این مهم‌ترین کارشان در تابستان پیش رو است.
وقتی آرسنال با لغزش دیرهنگام خود رتبه چهارم لیگ برتر را از دست داد، همه از تأثیرات این ناکامی در برنامه‌های نقل و انتقالات تیم می‌گفتند اما شاید بزرگترین تأثیر روی آینده ساکا بود.
با دو سالی که از قراردادش مانده قدرت دست بازیکن و ایجنت او است. آنها در مذاکره دست بالا دارند و با شایعاتی که درباره علاقه تیم‌های دیگر از جمله منچسترسیتی مطرح می‌شود، قدرت آنها بالاتر می‌رود. با توجه به کیفیت و اهمیت ساکا برای تیم، می‌توانند هر چیزی بخواهند چون از دست دادن ساکا برنامه بازسازی تیم زیر نظر آرتتا را مختل می‌کند. با توجه به اینکه دو سال از قرارداد او مانده، این ایده ترسناک می‌تواند رنگ واقعیت به خود بگیرد اگر پیشرفت مورد نظر باشگاه در مذاکرات به وجود نیاید.
 برخی شاید بگویند احمقانه است اگر ساکا در این سن به تیمی مثل سیتی برود اما این مهاجم جوان هرگز از مبارزه و چالش نترسیده. هیچ چیز مانع از پیشرفت سریع او نشده و می‌تواند به هر تیمی که می‌رود، بخش مهمی از برنامه‌های تیم شود.
او اعتماد به نفس خیلی بالایی دارد و این در رسیدن به این نقطه در این سن و سال اهمیت زیادی داشته. او به دوست خوبش، جک گریلیش نگاه می‌کند که تابستان گذشته در وضعیت مشابه‌ای قرار داشت و ستاره تیم دوران کودکی‌اش، استون ویلا بود اما با تمام عشقش به ویلا نتوانست به منچسترسیتی پاسخ منفی بدهد. آرسنال امیدوار است ساکا راه گریلیش را در پیش بگیرد و این پرش را زود انجام ندهد. او وقت زیادی برای بردن جام و بازی در لیگ قهرمانان دارد و این نقطه اتکای آرسنال در مذاکرات قرارداد در تابستان است.
آرتتا هم مصر است ساکا می‌تواند به هر دو هدف در آینده نزدیک برسد. او در مذاکرات ماه‌های پیش رو می‌خواهد این پیام را منتقل و تلاش کند مذاکرات به ثمر برسد. تضمین آینده بلندمدت ساکا بزرگترین وظیفه آرسنال در این تابستان است. باید هر چه زودتر این کار را بکنند چون هرچه مذاکرات طول بکشد احتمال به وقوع پیوستن کابوس توپچی‌ها بیشتر می‌شود.

Page Generated in 0.0058 sec