printlogo


کد خبر: 248021تاریخ: 1401/3/19 00:00
فصل 2022-2021 برای منچستر سیتی چطور بود؟
شیرین و تلخ

شادی زایدالوصف پپ گواردیولا در میدان نشان می‌داد که قهرمانی منچستر سیتی در لیگ برتر چقدر برای او مهم بوده است. این چهارمین قهرمانی آنها در پنج سال گذشته بود و سیتی توانست در نبردی بسیار سخت با لیورپول، فاتح لیگ شود.
در ابتدای فصل، سیتی نتوانست هری کین را جذب کند و سرخیو آگوئرو را هم از دست داد. در آن هنگام، برخی تصور می‌کردند سیتی مدعی آشکار قهرمانی نیست، بویژه که لیورپول، چلسی (قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان) و منچستر یونایتد که فصل قبل دوم شده بود و کریس رونالدو و جیدون سانچو را هم جذب کرده بود رقیبانش بودند. در کریسمس، سیتی بسیار جلو افتاده بود اما لیورپول فاصله‌اش را با آنها کم کرد. برخی کارشناسان گفتند سیتی شخصیت لازم را ندارد اما این تیم در دیدار پایان فصل توانست با سه گل در شش دقیقه، باخت مقابل استون ویلا را به برد تبدیل کند.
 
بهترین بازیکن فصل
قدرت سیتی بیشتر در این است که بازیکنان تلاش جمعی دارند و فداکاری‌های زیادی برای هم انجام می‌دهند. اما این تیم ستارگانی مانند ژوائو کانسلو و رودری را هم دارد. با این حال، سخت بتوان کوین د‌بروینه را تأثیرگذارترین بازیکن تیم ندانست.
 
 بهترین گل فصل
گواردیولا گفته در فوتبال هیچ چیز بی‌نقص نیست، اما گاهی اوضاع بسیار به بی‌نقصی نزدیک می‌شود. مثلاً گل برناردو سیلوا در خانه استون ویلا. سیتی در شش ثانیه از یک سمت زمین به سمت دیگر رفت. کانسلو سانتر بازیکنان ویلا را به جای آنکه با سر دفع کند، به ریاض محرز سپرد. این بازیکن الجزایری از محوطه جریمه خودی شروع به حرکت کرد و با دریبل دو بازیکن، توپ را به فرناندینیو داد. پاس او به گابریل ژسوس رسید و سانتر این بازیکن را برناردو گل کرد. او به جای اینکه توپ را کنترل کند، با یک ضربه والی توپ را به گوشه بالای دروازه زد.
 
 بهترین بازی فصل
سیتی بردهای مهمی در راه قهرمانی کسب کرد، از جمله مقابل استون ویلا در دیدار پایانی فصل. اما تیم گواردیولا در آن بازی‌ها بیشتر اراده خود را نشان داد تا اینکه جذاب باشد. سیتی در برد هفت بر صفر مقابل لیدز یونایتد در اواسط دسامبر نشان داد که چه تیم درخشانی است. د‌بروینه، برناردو و فیل فودن کیفیتی بسیار فراتر از لیدز داشتند و جک گریلیش هم ترجیح می‌دهد بازی‌هایش در فصل دوم بیشتر شبیه این نمایش باشد. لیدز دو ماه بعدتر مارسلو بیلسا را اخراج کرد.
 
ناامیدی فصل
سیتی لیگ برتر را برد، اما بسیاری می‌گویند گواردیولا تا وقتی که قهرمان لیگ قهرمانان نشود، ناکام است. آنها در راه فینال بودند اما دو دقیقه دیوانه‌وار در سانتیاگو برنابئو همه چیز را خراب کرد. سیتی در دو بازی بهتر از رئال بود و در بازی برگشت هم یک گل در دقیقه 73 زد. حتی خلدون آل مبارک، رئیس هیأت مدیره سیتی گفت که فلورنتینو پرس پس از آن گل به او تبریک گفته است! اما رودریگو دو گل در وقت‌های تلف‌شده زد و کریم بنزما هم با پنالتی خود در وقت اضافه، رئال را به فینال برد.
 
نگاه کلی
قهرمانی در لیگ برتر بدون یک مهاجم تخصصی دستاورد بسیار بزرگی است، آن هم در لیگی که لیورپول در آن حضور داشت. اما لیگ قهرمانان مایه ناامیدی سیتی شد. در هر حال، قهرمانی در لیگ برتر می‌تواند آن خاطره تلخ را تا حدی محو کند.

Page Generated in 0.0055 sec