printlogo


کد خبر: 248020تاریخ: 1401/3/19 00:00
خبر و مصاحبه

خود سعید در مورد آینده‌اش تصمیم می‌گیرد
تکذیب یک شایعه از سوی نادر عزت‌اللهی
طی روزهای اخیر بحث بازگشت سعید عزت‌اللهی به لیگ ایران و حضور احتمالی او در یکی از تیم‌های مدعی مطرح شده است. گمانه‌زنی‌های فراوانی هم در این مورد وجود دارد اما موضوعی که کمی عجیب است، انتشار نقل قولی از پدر او، نادر عزت‌اللهی است. در این نقل قول که در فضای مجازی منتشر شده، از قول نادر عزت‌اللهی نوشته‌اند که او علاقه‌مند است و آرزو دارد سعید به یک تیم خاص و پرطرفدار -‌از میان دو تیم مطرح پایتخت- برود و همین مسأله باعث ناراحتی پدر هافبک شماره 6 تیم ملی شده است.
نادر عزت‌اللهی که عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال است و خود سابقه سال‌ها بازی برای ملوان را در کارنامه دارد، در گفت‌و‌گویی تمام این نقل قول‌ها را تکذیب می‌کند: «نمی‌دانم چطور چنین مصاحبه‌هایی را از قول من منتشر می‌کنند. سعید خودش تصمیم می‌گیرد که در کدام تیم بازی کند و تازه حالا هم با وایله قرارداد دارد و به این باشگاه دانمارکی متعهد است. من اصلاً با هیچ رسانه‌ای در مورد آینده سعید صحبت نکرده‌ام و سعی می‌کنم دخالتی هم در این زمینه انجام ندهم. از صفحاتی که در فضای مجازی، اخبار فوتبال را منتشر می‌کنند نیز خواهش می‌کنم بدون سند، نقل قولی منتشر نکنند.»
 
 
 بعد از حذف از رقابت‌های قهرمانی آسیا
دو مشکل تیم امید از دیدگاه مهدوی‌کیا
با تساوی تیم ملی امید ایران برابر ازبکستان، شاگردان مهدوی‌کیا از صعود به دور بعدی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا بازماندند. در پایان این دیدار، مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم زیر 23 سال ایران در نشست خبری حاضر شد و درباره شرایط تیمش و مشکلاتی که باعث حذف امیدها از این رقابت‌ها شد، این‌طور توضیح داد: «فکر می‌کنم بازی خیلی خوبی بود و هر دو تیم بازی خوبی را ارائه دادند. اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم برنده بازی باشیم.»
او از تأثیر جوانی تیمش بر حذف از رقابت‌ها گفت: «ما با تیم جوانی در این رقابت‌ها شرکت کردیم و با حذف از دور رقابت‌ها، تاوان این مسأله را دادیم. هدف ما رفتن به رقابت‌های المپیک است و به همین دلیل با تیم جوانی در این رقابت‌ها شرکت کردیم تا تجربه کسب کنند.»
مهدوی‌کیا در این نشست خبری دو مشکل بزرگ تیمش را این‎طور شرح داد: «من بابت فوتبالی که بازی کردیم خوشحالم و فقط نتیجه لازم را کسب نکردیم. ما در هر سه بازی از رقبای‌مان برتر بودیم. ما دو مشکل بزرگ داریم که یکی گل نزدن است و دومی مشکل بدنی بازیکنان است. به این دلیل که خیلی از آنها در لیگ ایران بازی نمی‌کنند و در شرایط بازی نیستند و باید این وضعیت را درست کنیم.»
 
 
 سجادی: تصمیم مجمع فدراسیون خواسته ما بود
ورود وزارت ورزش به چالش بازی تدارکاتی تیم ملی
سید‌حمید سجادی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت در مورد آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم ملی کشورمان پیش از جام جهانی 2022 قطر گفت: «آخرین خبری که دارم این است که ساعت 8 شب یکشنبه هفته آینده تیم ملی در قطر با الجزایر بازی خواهد کرد. با میرشاد ماجدی صحبت کردم که گفت با چند تیم دیگر در حال مذاکره هستند که نام آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بزودی اعلام خواهند کرد. خود ما هم از وزارت خارجه کمک گرفته و با یک تا دو کشور در حال صحبت هستیم. در نهایت نتیجه تمام مذاکرات به فدراسیون فوتبال منعکس می‌شود تا این فدراسیون برنامه‌ریزی کند.»
وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه قرار است تیم ملی پیش از جام جهانی چند بازی دوستانه انجام بدهد، تأکید کرد: «ما نباید تصمیم بگیریم زیرا کار تخصصی فدراسیون است. اینکه چند بازی برگزار شود. چه بازی‌هایی با کدام کشورها برگزار شود و بُعد مسافت چگونه باشد، در اختیار کادر فنی است. باید دید آیا می‌توانند مسافتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای برگزاری یک یا چند بازی طی کنند. همه این تصمیمات فنی است که فدراسیون فوتبال می‌گیرد، اما بر خودمان وظیفه می‌دانیم حمایت کنیم و در کنار تیم ملی باشیم.»
سجادی مدتی قبل اعلام کرده بود که از وضعیت فدراسیون فوتبال راضی نیست. آیا از نظر او هم‌اکنون وضعیت بهتر شده؟ سجادی به این سؤال پاسخ داد: «آن صحبت من مربوط به برنامه صف اول بود، نیاز بود مقداری تصمیمات‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تسریع کرده و قاطع باشند. اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم انجام داده و جلسه هیأت رئیسه فدراسیون و مجمع تشکیل شد. تصمیماتی که در مجمع گرفتند، خواسته‌های ما بود تا زودتر به ساماندهی برسیم. باید جایگاه ریاست فدراسیون تعیین تکلیف شود. برای انتخابات تاریخ 8 شهریور تعیین شده که اقدام و تصمیم خوبی است.»
 
 
 گفت‌وگوی نمایندگان ورزش کشورمان با رئیس فیفا
اینفانتینو: مردم ایران در قلب من جای دارند
سینا کلهر، معاون فرهنگی و اسماعیل احمدی مدیرکل وزارتی وزارت ورزش و جوانان که برای حضور در کمیسیون مشترک ایران و قطر در دوحه به سر می‌برند، با رئیس فیفا دیدار کردند. در این دیدار که در حاشیه دیدار امارات و استرالیا در پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی انجام شد، نمایندگان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به علاقه‌مندی فراوان مردم ایران به رشته فوتبال و اشتیاق بسیاری از تماشاگران ایرانی برای همراهی تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی از اینفانتینو خواستند با بررسی مجدد ساز و کار ظرفیت توزیع سهمیه کشورها، سهمیه بیشتری را در اختیار تماشاگران ایرانی قرار دهد. رئیس فیفا هم در پاسخ با استقبال از پیشنهاد ایران و قول مساعد برای پیگیری موضوع گفت: «من مردم ایران را دوست دارم و آنها در قلبم جای دارند.»

 


Page Generated in 0.0056 sec