printlogo


کد خبر: 248019تاریخ: 1401/3/19 00:00
تأثیر این بلاتکلیفی‌ها را بعداً می‌بینیم

رسول کربکندی
 
متأسفانه فوتبال ما وضعیت خوبی ندارد و باید بگویم که دورنمای خوبی را برای تیم ملی تا جام جهانی متصور نیستم. با توجه به شرایط نابسامان فدراسیون و بلاتکلیفی که وجود دارد، شرایط خوبی نداریم و اثرات شرایط نامناسب فدراسیون فوتبال را در تیم ملی شاهد هستیم، در حالی که می‌بینیم دیگر تیم‌های آسیا برنامه‌ریزی مناسبی داشته‌اند و با تیم‌های بزرگ دنیا بازی‌های تدارکاتی برگزار می‌کنند.
بعد از اینکه بازی با کانادا لغو شد، با تصمیم کادر فنی تیم ملی، اردوی این تیم در تهران تشکیل شد و بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کردند، بدون استراحت به اردو دعوت شدند، در ادامه هم لژیونرها به اردو اضافه شدند. عملاً ملی‌پوشان هیچ استراحتی نداشتند و به لحاظ جسمی و روحی خسته هستند. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال هم نتوانسته حریف تدارکاتی مناسبی پیدا کند تا در نهایت تصمیم به برگزاری اردو در قطر در این شرایط آب و هوایی گرفته شود که خیلی نمی‌تواند مفید باشد.
متأسفانه با توجه به شرایط کشورمان، به دلیل تحریم‌ها و مسائل سیاسی خیلی از تیم‌ها از بازی با ایران خودداری می‌کنند و این موضوع شرایط را برای اسکوچیچ و شاگردانش سخت‌تر کرده است. همان‌طور که گفتم متأسفانه فدراسیون مدت‌هاست در بلاتکلیفی قرار دارد و ما نتوانستیم برنامه‌ریزی درستی برای تیم ملی داشته باشیم و تأثیر بلاتکلیفی فدراسیون را در جام جهانی خواهیم دید. تیم‌های بزرگ دنیا از مدت‌ها قبل برنامه بازی‌های تدارکاتی‌شان را تنظیم کردند و این‌طور نیست که ما هر وقت بخواهیم بتوانیم با آنها بازی کنیم، به همین دلیل هم هست که تا الان نتوانسته‌ایم حریف قدرتمندی را برای تیم ملی پیدا کنیم.
تیم ملی هم در حال حاضر در اردوی قطر است و باید بگویم که این اردو به تنهایی نمی‌تواند کمک زیادی به بازیکنان ما کند. کادر فنی هر چقدر هم در تمرینات روی مسائل تاکتیکی کار کند، بازیکنان باید در مسابقه نکات مدنظر کادر فنی را پیاده کنند تا به هماهنگی برسند، در صورتی که تیم ما فعلاً فقط تمرین می‌کند. تمرین بدون مسابقه هم هیچ فایده‌ای ندارد.
در شرایط فعلی بازی با هر تیمی ‌برای تیم ملی مفید است، البته اگر بتوانیم حریفانی مشابه نوع فوتبال رقبای‌مان در جام جهانی پیدا کنیم خیلی بهتر است، ولی با وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال و تیم ملی، بازی با الجزایر هم خوب است و می‌تواند برای کادر فنی و بازیکنان خوب باشد.

Page Generated in 0.0056 sec