printlogo


کد خبر: 248018تاریخ: 1401/3/19 00:00
عباس چمنیان:
پروژه پنجاه سال پیش را اجرا می‌کنیم، انتظار صعود هم داریم

امیررضا همایون  
 
عباس چمنیان سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان ایران که در جام جهانی 2017 هند هدایت این تیم را بر عهده داشت یکی از مربیان خوش سابقه در رده پایه محسوب می‌شود. با او تماس گرفتیم و درباره حذف تیم المپیک و همچنین شرایط تیم ملی بزرگسالان سؤال کردیم. او می‌گوید برنامه‌ریزی این تیم برای اعزام به مسابقات از پنجاه سال پیش تغییر نکرده و همین موضوع یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری این تیم در مسابقات مختلف است.
 
نظرتان درباره حذف تیم المپیک از مسابقات قهرمانی آسیا چیست؟
 حذف این تیم از مسابقات قهرمانی آسیا جای تعجب ندارد زیرا ما پروژه پنجاه سال پیش را اجرا می‌کنیم. بازیکنانی را جذب کردیم اما هیچ‌گاه پشتوانه‌سازی نکردیم. در طول مسابقات در حالی که صاحب توپ و میدان بودیم به ترکمنستان باختیم.
 به نظر شما با وجود حذف از مسابقات با مهدوی‌کیا ادامه دهیم؟
 ما به جای اینکه بازیکنان را پاره‌ وقت به اردو دعوت کنیم باید پشتوانه‌سازی کنیم. پیشنهادی برای مهدوی‌کیا دارم که از مربیانی که در رده‌های امید کار کرده‌اند در تیم ملی استفاده کند، از بازیکنانی که در رده امید هم بازی می‌کنند بهره بگیرد. به خاطر اینکه بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند از نظر انگیزه اشباع شده‌اند اما این اتفاق در رده‌های پایه کمتر است. بازیکنانی که در این رده بازی می‌کنند هم از نظر روحی و هم انگیزه بهتر هستند. اگرچه برخی از بازیکنانی که در این تیم هستند تجربه بین‌الملی دارند و در رده‌های سنی مانند جوانان و نوجوانان به سهمیه جام جهانی رسیده‌اند و در این تورنمنت هم حاضر بودند. همچنین برخی هم تجربه لیگ قهرمانان آسیا را دارند. مربی خارجی خوب است اما به طور مثال تیم استقلال که این فصل قهرمان لیگ برتر شد گابریل پین را داشت که به عنوان تمرین دهنده در این تیم مشغول بود. اما فکر می‌کنید اگر تمام کادر استقلال خارجی بود حتی با حضور فرهاد مجیدی هم موفق می‌شد.
نظرتان درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان در آستانه جام جهانی چیست؟
 وقتی این شب‌ها لیگ ملت‌های اروپا را تماشا می‌کنیم، به نظر می‌رسد تیم‌های اروپایی با آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی قوی به جام جهانی می‌آیند. اما وضعیت تیم ما را در آستانه آغاز جام جهانی ببینید؛ اگرچه بازیکنان تیم بخصوص ترکیب اصلی از هم شناخت خوبی دارند و سال‌ها است که کنار هم بازی می‌کنند اما باز هم بازی تدارکاتی نیاز است. اما مردم و رسانه‌ها نباید برای عدم برگزاری بازی تدارکاتی به تیم ملی فشار بیاورند و باعث بر هم خوردن آرامش بازیکنان در آستانه حضور در جام جهانی شوند.

Page Generated in 0.0049 sec