printlogo


کد خبر: 248007تاریخ: 1401/3/18 00:00
نگاهی به شکست سه‌شیرها به مجارستان
انگلیس فقط بازی را نباخت، نمایشش هم افتضاح بود

تیم ملی انگلیس، رقیب ایران در جام جهانی، اولین بازی خود در لیگ ملت‌های فوتبال اروپای 2022 را با شکست شروع کرد؛ با یک باخت بد به مجارستان. آنها که دیشب با آلمان بازی داشتند، در چند روز گذشته با انتقادات زیادی مواجه بودند. به طور مثال جک پیت‌بروک، فوتبال‌نویس انگلیسی برای سایت اتلتیک مقاله‌ای نوشته بود که خلاصه‌اش را با هم می‌خوانیم:
بازی برابر مجارستان پشت درهای مثلاً بسته پوشکاش آرنا قرار نبود دیداری باشد که انگلیس در سومین دوره لیگ ملت‌های اروپا با شکست آغاز کند. حالا چشم‌انداز بازگشت آنها به مراحل پایانی لیگ ملت‌ها که قرار است ژوئن 2023 برگزار شود، بسیار دور و بعید به نظر می‌رسد. چون این بازی و این شکست یک-صفر برابر تیمی که عطش بیشتری داشت و در زمین چابک‌تر بود، اگر بدترین نمایش انگلیس در کل دوران ساوت‌گیت نباشد، یکی از بدترین نمایش‌های چند سال اخیر است.
انگلیس عادت نداشت که این‌طور در بازی‌ها شکست بخورد و ساوت‌گیت پس از بازی در این باره صحبت کرد که «مدتی طولانی» است که خودش و بازیکنانش چنین حسی را تجربه نکرده بودند. این اولین شکست آنها در طول 90 دقیقه پس از باخت 2-صفر برابر بلژیک در لیگ ملت‌های قبلی در نوامبر 2020 بود.
نزدیک‌ترین شکست پیش از آن در واقع باخت یک-2 برابر جمهوری چک در پراگ در اکتبر 2019، دوران پیش از کرونا، بود که با توجه به اینکه انگلیس مسابقات انتخابی جام ملت‌ها را خیلی خوب شروع کرده بود، بازی چندان حساسی به حساب نمی‎آمد. انگلیس آن شب برابر حریفی قرار گرفت که سازماندهی بهتری داشت و چابک‌تر و سرسخت‌تر بود. آنها در ورزشگاهی با جو پارتیزانی به میدان رفتند که هواداران میزبان با تمام وجود پشت تیم‌شان بودند و کاری کردند که تیم انگلیس توان کنترل یا تغییر جریان بازی به سود خودش را نداشته باشد. و همین با کمی تغییر خصوصاً در مورد آب و هوا، اتفاقی بود که شنبه در بوداپست افتاد.
موضوعی که به احساس ناامیدی پس از این بازی دامن می‌زد بیشتر از نتیجه بازی، عملکرد این تیم بود. ساوت‌گیت از این موضوع که صعود انگلیس از این مرحله لیگ ملت‌های اروپا حالا به نبردی دشوار تبدیل شده چندان ناراحت نبود. او بیشتر درباره اهمیت چیزی که می‌تواند از این چهار بازی پیش رو برای اتخاذ تصمیم نهایی‌ درباره فهرست تیمش برای جام جهانی قطر یاد بگیرد، صحبت کرد.
 اما ساوت‌گیت در نهایت صداقت تأیید کرد که اگر انگلیس تصمیم جدی برای صعود به مراحل پایانی جام جهانی در پاییز امسال دارد، «باید در چنین دیدارهایی به پیروزی برسد» – و بدون شک این دیدارهایی نیست که انگلیس کنترل بازی را در آن به راحتی از دست بدهد.
چون مجارستان در بوداپست بدون شک تیم برتر میدان بود و شایستگی پیروزی در این بازی را داشت. آنها روی حملات بی‌رحم بودند، به راحتی خطوط تیم ساوت‌گیت را باز کرده و فرصت‌های بسیاری ایجاد کردند. اگر این تیم شانس‌های بهتری مقابل دروازه داشت، می‌توانست با اختلاف گل‌های بیشتری به پیروزی برسد. سرمربی انگلیس پس از بازی توضیح داد که آشفتگی تیمش در هنگام تصاحب توپ به ضررشان تمام شده و همچنین سبک مجارستان در نشستن در عمق دفاع، وسوسه انگلیس برای پیشروی و سپس ارسال پاس مستقیم در زمانی که حریف کنترل فواصل بین خطوط را یکی پس از دیگری از دست داده نیز به آنها ضربه زده است.
البته شاید این فقط روز بدی برای این تیم بوده و انگلیس بتواند بلافاصله آن را جبران کند. پس از شکست این تیم در پراگ در سال 2019، آنها سه بازی بعدی را به‌صورت متوالی برنده شدند و 17 گل به ثمر رساندند. پس از شکست برابر بلژیک در سال 2020، آنها هفت بازی متوالی بعدی را با پیروزی به پایان رساندند تا این که در یورو با اسکاتلند مساوی کردند.

Page Generated in 0.0052 sec