printlogo


کد خبر: 247994تاریخ: 1401/3/18 00:00
خبر

لیست نهایی نوجوانان برای قهرمانی آسیا
جدال بسکتبالیست‌ها برای سهمیه جهانی
لیست تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی شد. محسن شاه‌علی، سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان، اسامی نهایی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، انتخابی جام جهانی که از ۲۲ خرداد ماه در دوحه برگزار می‌شود، اعلام کرد.
تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران که در مسابقات غرب آسیا در اردن به مقام قهرمانی رسید، در مرحله نهایی که از ۲۲ خرداد در دوحه آغاز می‌شود با لبنان و اندونزی همگروه است.
نفرات انتخابی برای قهرمانی آسیا:
معین رضا کاظمی‌زاده- یاسین سمیعی- محمد امینی- سهراب علم بیگی- صدرا رضایی کلایه- مجتبی یعقوبی- صارم جعفری- امیرعلی میر جلالی- محمد امین خسروی- مهدی حیدری - ایمان دلیرزهان -امیرحسین پرند تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران بیستم خردادماه تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کند. چهار تیم برتر این دوره از رقابت‌ها سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به‌دست می‌آورند.
برنامه بازی‌های تیم ملی بسکتبال نوجوانان:
۲۳ خردادماه -ایران – اندونزی؛ ۱۴:۳۰
۲۴ خردادماه -ایران – لبنان؛ ۱۸:۴۵
 
تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های المپیک ناشنوایان
مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان با حضور رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان فدراسیون ناشنوایان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
 مهران تیشه‌گران، رئیس فدراسیون ناشنوایان در ابتدای این مراسم گفت:«دوره قبل المپیک ناشنوایان هفتم شدیم اما در این دوره بین ۷۵ کشور، مقام سوم را به دست آوردیم و کار بسیار سخت و دشوار بود. کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن و ترکیه با کاروانی بیش از ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند و ما کمترین تعداد نفرات را داشتیم که ۷۵ نفر بود.
 امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی برای ورزش ناشنوایان داشته باشیم و این قول را از وزیر گرفتیم که پاداش ویژه دولت را امسال به ورزشکاران بدهیم. به هر حال دیگر رویدادی نداریم و می‌توان پاداش‌ها را پرداخت کرد. در بحث اشتغال ورزشکاران ناشنوا هم برنامه‌ریزی خوبی می‌شود.» 
ورزشکاران ناشنوا در این مراسم درخواست حل مشکل اشتغال خود را داشتند تا با دغدغه کمتر به آینده فکر کنند. در ادامه نیز پس از ورزشکاران مدال‌آور، از مربیان و ورزشکاران تجلیل شد. در این مراسم از سوی کمیته ملی المپیک ۲۰ میلیون تومان برای سرمربی، ۱۵ میلیون برای مربی و برای مدال‌آوران طلا ۱۵ میلیون، نقره ۱۰ میلیون و برنز
 ۵ میلیون اهدا شد.
 
تمدید قرارداد لژیونر بسکتبال با MBC
یخچالی در بوندس لیگا ماندنی شد
ستاره تیم ملی بسکتبال که اولین سال حضور خود در سطح اول بسکتبال آلمان را تجربه کرد، قرار است یک فصل دیگر در این لیگ بماند.
گارد ایرانی باشگاه MBC آلمان یک فصل دیگر در این تیم ماندگار شد. بهنام یخچالی که فصل پیش همراه تیم میتل‌دوچز در بوندس‌لیگا بازی کرد و توانست به همراه هم تیمی‌هایش در بوندس لیگای یک باقی بماند، یک فصل دیگر قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد.
 پیش از این گفته می‌شد یخچالی با شهرداری گرگان هم مذاکراتی داشته اما او در نهایت در BBL ماندگار شد.
 

 


Page Generated in 0.0061 sec