printlogo


کد خبر: 247993تاریخ: 1401/3/18 00:00
مصاحبه و خبر

اولین مسأله ورزشکاران ناشنوا اشتغال است
صالحی امیری: برای حل مشکل وزنه‌برداری تلاش می‌کنیم
سیدرضا صالحی امیری در پایان مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک ناشنوایان گفت: «شاد کردن دل این عزیزان از همه چیز مهم‌تر بود. اشتغال اولین مسأله این قهرمانان است و آنها باید حس کنند نظام جمهوری اسلامی و دولت به آنها توجه ویژه‌ای می‌کند. ما به‌عنوان اولین کار، یک نفر از آنها به‌نام ابوذر ربیع‌زاده را استخدام کردیم.»
او با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید برای اشتغال ورزشکاران ناشنوا تلاش کنند، ادامه داد: «این افراد وضعیت معیشتی خوبی ندارند و حقوق‌شان ناچیز است. باید برای معیشت این ورزشکاران تلاش کرد و موضوع مسکن آنها اهمیت دارد. با رئیس فدراسیون ناشنوایان در ارتباط هستم و مسائل این ورزشکاران را دنبال می‌کنم. هیچ تمایزی میان ورزشکاران سالم و ناشنوا وجود ندارد.»
صالحی امیری در خصوص وضعیت وزنه‌برداری کشور نیز گفت: «با رئیس فدراسیون و قهرمانان جلسه برگزار کرده و می‌کنم. تلاش می‌کنیم مشکل را با بررسی ابعاد قضیه حل کنیم. وزنه‌برداری بعد از کشتی و این دوره کاراته، یکی از سه رشته پرمدال المپیک بوده و برای ما افتخارآفرین است. این رشته می‌تواند در بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات آسیایی و المپیک نقش‌آفرین باشد و باید جایگاه خود را پیدا کند. درکی روشن از مطالبات وزنه‌برداری داشته و حمایت از فدراسیون را در دستور کار داریم.»
 
 
ارسال آیین‌نامه انتخابات کمیته ملی المپیک به IOC
آیین‌نامه انتخابات کمیته ملی المپیک برای تأیید کمیته بین‌المللی المپیک، تا پایان امروز به IOC ارسال می‌شود. پس از اینکه کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به آیین‌نامه برگزاری انتخابات کمیته المپیک ایران چند ایراد گرفت، این ایرادات در مجمع سه خرداد ماه مطرح و‌ اختیارات درباره برطرف کردن آنها به هیأت اجرایی و رئیس کمیته داده شد. بعد از اصلاح آیین‌نامه و تأیید در مجمع، حالا این آیین‌نامه ترجمه شده است و حداکثر تا پایان امروز جهت تأیید به IOC ارسال می‌شود. انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است روز 6 شهریور ماه برگزار شود.
 
 
تلاش رئیس بازنشسته وزنه‌برداری برای دیدار با صالحی امیری
فرار مسئولان ورزش از دست مرادی
کار رئیس بازنشسته و غیرقانونی وزنه‌برداری برای چند روز ماندگاری بیشتر در فدراسیون بجایی رسیده که در به در دنبال دیدن این رئیس و آن مسئول از این سو به آن سو در حال رفت و آمد است. البته مسئولان ورزش هم چون به حال و روز این مدیر بلاتکلیف و پرحاشیه واقف هستند، تا جایی که می‌توانند از او دوری می‌کنند. اما نهایتاً مرادی دست بردار نیست تا ثابت کند دل کندن از صندلی ریاست برای او سخت‌تر از هر چیزی روی کره زمین است.
روز گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک ناشنوایان، علی مرادی بدون اطلاع قبلی و سرزده با حضور در این مراسم، رئیس کمیته ملی المپیک را مجبور کرد تا برخلاف میل باطنی صحبت‌های او را بشنود و در صورت امکان راه‌حلی جلوی پایش بگذارد. دقیقاً در لحظات پایانی مراسم تجلیل از افتخارآفرینان ایران در المپیک ناشنوایان، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در جمع میهمانان حاضر شد که این موضوع با تعجب حاضران همراه بود.
مرادی طی چند روز گذشته همزمان ضمن تلاش برای دیدن وزیر ورزش و مسئولان وزارتخانه، در تلاش بود با رئیس کمیته ملی المپیک نیز دیدار کند، اما صالحی‌ امیری در نظر داشت ابتدا با وزنه‌برداران گفت‌وگو کند و درخواست مرادی را نپذیرفته بود. از همین رو مرادی روز سه‌شنبه در این جلسه حاضر شد تا با صالحی‌ امیری به گفت‌وگو بپردازد. رئیس کمیته ملی المپیک هم نهایتاً چاره ای جز شنیدن صحبت‌های علی مرادی نداشت.
 

 


Page Generated in 0.0057 sec