printlogo


کد خبر: 247982تاریخ: 1401/3/18 00:00
خبر

پایان رقابت‌های لیگ یک
سایپا سبقت گرفت و ماند آواز قو در شب قهرمانی
ملوان تا آخرین روز از بازی‌ها باج نداد و با شایستگی 71 امتیازی شد و ضمن صعود به لیگ برتر، قهرمانی در لیگ دسته اول را هم جشن گرفت. آنها اگر با ویستا مساوی می‌کردند یا به این تیم می‌باختند و مس کرمان مقابل خیبرخرم آباد به پیروزی می‌رسید، که رسید صدر جدول را از دست نمی‌دادند اما سرنوشت ملوانی‌ها دست خودشان بود و با پیروزی یک بر صفر مقابل ویستاتوربین در خانه جشن گرفتند. مس کرمان هم که به پیروزی 2 بر صفر مقابل خیبر رسید به‌عنوان تیم دوم و با 70 امتیاز راهی لیگ برتر شد.
 
کدام تیم‌ها سقوط کردند؟
ویستا 37 امتیازی شاید کمی هم بدشانس بود که کارش به روزهای آخر کشیده شد. آنها فقط در یک صورت در لیگ دسته اول باقی می‌ماندند که سایپا در خانه‌اش مقابل شهرداری همدان شکست بخورد. اتفاقی که نیفتاد و سایپایی‌ها با 2 گل مقابل حریف خود به پیروزی رسیدند تا نتیجه بازی ویستا با ملوان بی‌اثر باشد. هر چند که اگر سایپا هم می‌باخت باز ویستاتوربین نتوانست در انزلی از سد ملوان عبور کند و لیگ دسته اول را با یک شکست دیگر به پایان رساند. شاهین، تیم قدیمی بوشهر هم نتوانست بیشتر از 15 امتیاز از 34 بازی خودش کسب کند تا به همراه ماشین‌سازی راهی دسته پایین‌تر شوند. 
 
تیم‌هایی که نیامدند، بازی‌هایی که لغو شد!
در هفته پایانی این رقابت‌ها بازی تیم‌های مس شهر بابک با استقلال خوزستان، پارس جنوبی جم با شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی با آرمان گهر هم به‌دلیل عدم شرکت تیم‌های میهمان لغو شد! هنوز مشخص نیست که کمیته انضباطی چه تصمیمی در این باره می‌گیرد، چرا که جدول لیگ هم (درست است که تأثیری در تیم‌های صعود و سقوط کننده ندارد) نیمه تمام ماند و بازی‌ها به‌صورت کامل به پایان نرسید.
 
حیدرپور: پرسپولیس برای تسویه با ما فقط یک هفته مهلت دارد
 اتفاقات گوناگون پیرامون فوتبال ایران همچنان ادامه دارد و صدای اعتراض اهالی فوتبال را به آسمان بلند کرده است. اسماعیل حیدرپور مدیرعامل باشگاه شهرخودرو، در گفت‌وگو با ایران ورزشی از موضوع عجیبی پرده برداشت. او گفت: «کمیته وضعیت فدراسیون به تازگی اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس توانسته با باشگاه شهرخودرو بابت مطالبات انتقال یحیی گل‌محمدی به این باشگاه تسویه حساب کند. البته چنین موضوعی هنوز اتفاق نیفتاده است.»
حیدرپور ادامه داد: «وقتی با چنین حکمی مواجه شدیم، فوراً نسبت به رأی صادره اعتراض کردیم و آنها اعلام کردند یک مهلت محدود به مدت یک هفته به باشگاه پرسپولیس داده‌اند تا مطالبات باشگاه شهرخودرو را پرداخت کند. حالا باید منتظر بمانیم تا فرصت یک هفته‌ای پرسپولیس به اتمام برسد. ما همچنان امیدواریم در همین مدت، مشکل مالی با باشگاه پرسپولیس حل شود و دیگر نیازی به پیگیری نداشته باشد.»  
 

 


Page Generated in 0.0056 sec