printlogo


کد خبر: 247978تاریخ: 1401/3/18 00:00
مهابادی: هر مربی دوست دارد لژیونر شود
استراماچونی تبلیغاتی بود ، گزینه اصلی نکونام است

داود مهابادی مدافع اسبق تیم استقلال و بازیکنی که سابقه کاپیتانی تیم‌های سپاهان و فجر سپاسی را در کارنامه بازیگری‌اش و مربیگری چند تیم را در کارنامه فوتبالی‌اش دارد در رابطه با استقلال و قهرمانی‌اش در لیگ بیست و یکم همچنین گزینه‌های مربیگری جدید تیم آبی‌پوش پایتخت با ایران‌ورزشی صحبت کرده و نقطه نظراتش را پیرامون استقلال و آینده‌اش ابراز می‌دارد.
در رابطه با عملکرد فرهاد مجیدی سرمربی سابق استقلال چه نظری دارید؟
    فرهاد مجیدی عملکرد خیلی خوبی در استقلال داشت و ماحصلش هم قهرمانی بود؛ مربی که تیم منسجمی را روانه دیدار با حریفان می‌ساخت و تیمش در مجموع فصل ریتم خوبی داشت به همین دلیل حتماً می‌توان تیم استقلال و مربی‌اش را موفق‌ترین تیم دانست و فرهاد مجیدی را هم موفق‌ترین مربی فصل قبل معرفی کرد.
استقلال 9 فصل پیش با مجیدی در دوران بازیگری‌اش عنوان قهرمانی را کسب کرد و پس از آن با مجیدی پس از سال‌ها در کسوت مربی به ‌عنوان قهرمانی رسید. جدایی مجیدی پس از دو قهرمانی، در دو سمت متفاوت را حرفه‌ای می‌دانید؟
    به هر حال مجیدی تصمیم به رفتن داشت چون همیشه مربی که عملکرد خوبی داشته باشد از خارج از کشور هم پیشنهاد دریافت می‌کند از این‌رو هر مربی دوست دارد به نوعی مربی لژیونر شود و این شانس بزرگ را برای خودش حفظ کند. باید به تصمیم سرمربی استقلال به لحاظ حرفه‌ای احترام گذاشت چون مشخص نیست فصل آینده پیشنهادی از خارج به همین مربی موفق برسد یا نه؟ از سوی دیگر مربیگری و شرایطی که ممکن است برای یک تیم وجود داشته یا اتفاق بیفتد مانند هندوانه در بسته است از همین رو یک مربی برای موفقیت در کارش به پیشرفت بیشتر نیاز دارد.
در بین اسم‌هایی مانند استراماچونی و نکونام که نامشان به شکل جدی برای مربیگری استقلال مطرح شده کدامیک را بیشتر می‌پسندید؟
    به نظر من مطرح شدن نام استراماچونی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت و حضور این مربی به لحاظ مالی و سایر موارد در استقلال میسر نبود و مشخص بود که بهترین و محتمل‌ترین گزینه برای مربیگری استقلال جواد نکونام است. مدیریت وقت استقلال به لحاظ شناخت و کاری که قبلاً با نکونام داشته به احتمال زیاد با این مربی به توافق خواهد رسید.
اما منظور ما انتخاب بهترین مربی برای استقلال بود.
    در بین گزینه‌های داخلی اگر قلعه‌نویی تیم نداشت قطعاً این مربی بهترین گزینه برای استقلال بود اما بعد از قلعه‌نویی حتماً در بین مربیان داخلی جواد نکونام بر بقیه مربیان می‌چربد و شرایط بهتری دارد.
نکونام در استقلال موفق می‌شود؟
    مربیگری چیزی غیر قابل پیش‌بینی است اما به هر حال برای استقلال نکونام گزینه خوبی است ضمن اینکه رضا عنایتی هم می‌توانست گزینه خوبی برای استقلال باشد.
مربیان جدید بعد از قهرمانی یک تیم آن تیم را انتخاب نمی‌کنند به این دلیل فکر نمی‌کنید جواد نکونام با انتخاب استقلال مسئولیت سختی را تقبل کرده است؟
    در فوتبال حرفه‌ای نباید به این مسائل فکر و آن را لحاظ کرد چه بسا که دیدیم بعد از یوپ هاینکس که بایرن را به قهرمانی سه‌گانه در فوتبال آلمان رساند گواردیولا فصل بعد مسئولیت تیم قهرمان آلمان را قبول کرد و باز هم این تیم را به ‌عنوان قهرمانی رساند یا بعد از برانکو که پرسپولیس را به چند عنوان قهرمانی رسانده بود یحیی گل‌محمدی هم مسئولیت مربیگری این تیم را تقبل کرد و اتفاقاً چند قهرمانی در جام‌های مختلف با پرسپولیس کسب کرد. از همین رو در فوتبال یک مربی نیاز به کار دارد و بعضی از مسائل را در نظر نمی‌گیرد.
برای تکرار قهرمانی انجام چه اقداماتی را در استقلال ضروری می‌دانید؟
    باید اسکلت استقلال حفظ و تیم هم تقویت شود. جدا از این مسأله لازم می‌دانم اولین تبریک را به آقای آجورلو بگویم؛ مدیری که بی‌حاشیه تیمش را بخوبی در راه قهرمانی هدایت کرد. در کنار مدیر عامل، استقلال هیأت مدیره خیلی خوبی داشت و افرادی مانند محمد مؤمنی در هیأت مدیره حضور داشتند که به لحاظ فوتبالی خیلی خوب به مدیر عامل و تیم کمک کردند تا شاهد تیمی باشیم که در یک فصل با کمترین مشکلات مواجه شد.
به فرهاد مجیدی در طول یک فصل چه نمره‌ای می‌دهید؟
    مجیدی فصل موفقی داشت و من به او نمره 19 می‌دهم.
به جواد نکونام در یک فصل مربیگری‌اش در فولاد چه نمره‌ای می‌دهید؟
    جواد نکونام هم در فولاد فصل موفقی را سپری کرد به همین دلیل به این مربی نمره 18 می‌دهم.

Page Generated in 0.0063 sec